• Hlavní Strana
  • Detailing
  • Auto Novinky
  • Motorismus
  • Tuning
  • Top 10
  • Hlavní Strana
  • Detailing
  • Auto Novinky
  • Motorismus
  • Tuning
  • Top 10

10 VĚCÍ, O KTERÝCH JSI NEVĚDĚL O MERCEDES-AMG

Jan Novak podle Jan Novak
na adrese Top 10
0
23
AKCIE
206
VIEWS
Sdílet na FacebookuSdílet na TwitterzeSdílet na Pinterest

Od svých skromných začátků až po dlouhodobé partnerství vyrábějící speciální edice závodních lodí, svět Mercedes-AMG je plný překvapení.

Před 53 lety se spojily tři písmena, aby se stala synonymem pro výkon. Tato písmena jsou AMG a firma, kterou dnes reprezentuje, je světově proslulou značkou vynikající automobilové výkonnosti, exkluzivity a neuvěřitelného jízdního zážitku.

I když její silná pověst vzbuzuje obdiv a touhu mnoha lidí, AMG má bohatou historii plnou překvapení, méně známých inovací a výjimečných, exkluzivních sportovních vozů. Ponořme se do toho…

amg-logo

1. AMG znamená Aufrecht, Melcher, Großaspach, příjmení zakladatelů Hansa Wernera Aufrechta a Erharda Melchera a místo narození Aufrechta v Großaspach. Tyto tři písmena byla základem rychlého vzestupu společnosti AMG z domácího dvoučlenného podniku na bezkonkurenční globální značku automobilové výkonnosti.

Historie začala před 60 lety, kdy dva inženýři Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher pracovali na závodním motoru čtyřdveřového sedana 300 SE v oddělení vývoje společnosti Daimler-Benz, dokud společnost nenechala závodní aktivity. Ale Aufrecht a Melcher nepřestali pracovat. Ve svém domě v Grossaspachu trávili volný čas zdokonalováním výkonu svého motoru. V roce 1965 startoval Manfred Schiek, kolega z Daimleru, v německém Mistrovství cestovních vozů se motorem 300 SE vyvinutým Aufrechtem a Melcherem a získal deset vítězství. Schiekův triumf se stal základem pověsti Aufrechta a Melchera jako odborníků na údržbu a optimalizaci výkonu vozidel Mercedes-Benz, což vedlo k mnoha úspěchům v motoristickém sportu a konečnému formálnímu partnerství s Mercedes-Benzem.

AMG's Red Pig

2. Prvním vozidlem spojeným s AMG a možná nejznámějším je závodní automobil „Red Pig“, který pomohl vybudovat pověst AMG jako lídra v oblasti motoristického sportu. Automobil, který se nakonec stal ikonickým závodním vozem „Red Pig“, začal svůj život jako čtyřdveřový sedan Mercedes-Benz 300 SEL 6.3. Po výrazných modifikacích od Aufrechta a Melchera, včetně zvýšení objemu motoru na 6,8 litru, dosahoval dokončené vozidlo výkonu 428 koní a točivého momentu 448 lb-ft, což představovalo obrovské zlepšení oproti továrnímu výkonu vzávislosti na myšlenkovém konstru 247 koní a točivý moment 369 lb-ft. Duo také výrazně snížilo hmotnost vozidla; i když byl pravděpodobně nejtěžším vozem na startu svého debutu na závodě 24 hodin v Spa v roce 1971, ve kterém zvítězil ve třídě a obsadil druhé místo celkově, okamžitě spojil písmena AMG s úspěchem v motoristickém sportu.

C 36 AMG

3. Prvním společně vyvinutým výkonným vozem AMG a Mercedes-Benz byl model C 36 AMG. C 36 AMG byl také prvním produktem AMG, který byl oficiálně prodáván v obratníku v Mercedes-Benz salonech od roku 1995. Do roku 1998 se partnerství mezi AMG a Mercedes-Benzem ještě více zpevnilo, když Daimler získal většinový podíl v AMG, čímž vytvořil základ pro různé výkonné vozy Mercedes-Benz AMG.

4. Pro ty, kteří touží po ultimátní výkonu AMG, se jen málo modelů vyrovná exkluzivitě a optimalizovanému výkonu na dráze jako vzácné modely Black Series. Modely Black Series lze považovat za nejextrovertnější, zaměřené na jízdu na dráze a nejexkluzivnější modely s limitovanou produkcí AMG. Modely Black Series dále vylepšují již výjimečné výkonné modely AMG, modifikacemi jejich pohonných jednotek, podvozků a aerodynamiky, aby optimalizovaly jejich výkon na dráze a dynamické možnosti. Dosud dostalo charakteristické označení AMG Black Series jen pět speciálních modelů. Jsou to CLK 63 Black Series, C 63 Black Series, SL 65 Black Series, SLS Black Series a SLK 55 Black Series (který nebyl prodáván v USA). Nicméně rodina exkluzivních modelů Black Series se brzy rozroste o připravovaný GT Black…

[ad_2]

Odkaz na původní článek

Štítky: DIDNTMercedesAMG
Jan Novak

Jan Novak

Osobně vlastník BMW e46 M62B44 V8. Fanoušek atmosférických motorů, pravý petrolhead od narození. Máma mi vždycky říkala, že v budoucnu budu jezdcem F1 a stále věřím, že její sny se stanou skutečností!

Následující příspěvek
Protivníci Red Bullu si „oblížou“ poté, co získal první místo ve kvalifikaci na Grand Prix Japonska ve Formuli 1

Protivníci Red Bullu si "oblížou" poté, co získal první místo ve kvalifikaci na Grand Prix Japonska ve Formuli 1

Zanechat odpověď Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

INZERCE

Podobné články

Ford Mustang GTD používá DRS ve snaze dosáhnout času pod 7:00 na trati Nürburgring

Ford Mustang GTD používá DRS ve snaze dosáhnout času pod 7:00 na trati Nürburgring

6 Říjen, 2023