Po přistání v 2023 BMW M2 po pětihodinovém letu to bylo jako otevření dveří na poslední den školy a exploze volnosti. Ale po 90minutové jízdě ruchem ulic San Francisca do vinných sklepů v Napa jsem potřeboval protáhnout nohy a oslabeně podlehnout dlouhé cestě. Před prací jsem měl ještě několik hodin, takže jsem hledal místo k běhání. Možná procházku. Pravděpodobně jen procházku.
Nedělal jsem nic z toho. Při tak krátkém čase dávám přednost tomu, aby mé srdce drtivě tlučelo ve stejném rytmu jako M2, než aby mé nohy stály pevně na zemi. Prozkoumávání klikatých kopců v Napa County druhé generace M2 bylo pro mě dostatečné protažení nohou.
Přepracovaná loni a za pouhých 1 000 dolarů více za 64 195 dolarů, včetně přepravy, letošní delší, větší a těžší M2 performance coupe je více orientována na M4 než na svého předchůdce. Rozvor a délka vzrostly o 2,1 a 4,1 palce na hodnoty 108,1 a 180,3 palce, což způsobilo, že rozvor je o 4,4 palce kratší a délka o 8,4 palce kratší než u BMW M4.
Zachovává své proporce s dlouhou přední částí a krátkým zadkem, ale díky výraznému přednímu nárazníku, čtvercovým výdechům vzduchu na předku a hranatým koncům a silnému zadnímu dílu by mohlo být zaměněno za moderní americký muscle car namísto staršího bavorského sportovního stroje založeného na BMW 2-Series.
Dokonce i její barva, Zandvoort Blue, světlejší než modrá v BMW kruhu, by mohla být amerikanizována jako Napa Sky Blue.
2023 BMW M2 v barvě Zandvoort Blue
Dodání dodatečné velikosti přidalo alespoň 200 liber do celkové hmotnosti 3 814 liber, což znamená, že 3,0litrový TwinPower Turbo motor převzatý od M4 má více práce. Zde má výkon 453 koní a točivý moment 406 Nm, což je o 20 koní méně než M4, ale o 48 koní více než předchozí M2. S 6stupňovou manuální převodovkou, která je otočná i tuhá a doplněná o krátké a tuhé spojkové pedály, dosahuje M2 se zadním pohonem zrychlení na 60 mil za hodinu za 4,1 sekundy podle BMW.
2023 BMW M2
Svolávající bezplatná 8stupňová automatická převodovka má výkonovou výhodu, dosahující zrychlení 0-60 mph za 3,9 sekundy. I když se tyto časy nemusí zdát příliš rychlé v době elektromobilit, je třeba si uvědomit, že M2 stále nabízí ohromující výkonnost. Možná nevyjde jako raketa, ale když se točivý moment v dosahuju maximální hodnoty při 2 650 ot./min., má neposlušnou divočinu, která roste ve druhém a třetím stupni a překračuje rychlostní limity zákona. Mělo se za to, že je rychlejší než uváděná data a když jsem ho pustil po dobře vyasfaltovaných jednoproudých cestách vedoucích skrz vinice, lákal mě, abych pokračoval, ignoroval svoje povinnosti a žil v přítomném okamžiku. Je to takový únik.
2023 BMW M2
Pomáhá udržovat skvělou přilnavost na silnici téměř 50/50 rozložení hmotnosti, což závisí na zadním aktivním diferenciálu a rozvoru kol a letních pneumatikách Michelin Pilot Sport 4S (275/35ZR19 vpředu, 285/30ZR20 vzadu). Zadní konec vozu se rychle vrací na správnou stopu, když z ní odbočuje, dostatečně, aby poskytoval vzrušení, aniž by se ztratila kontrola.
Přepínání mezi režimem M (upravuje výkon motoru od režimu komfortu po režim Sport+, stejně jako nastavení odpružení, řízení a brzdového systému od režimu komfortu po režim Sport) a standardním nastavením jsem dával přednost motoru, řízení a brzdám v režimu Sport a odpružení v režimu Komfort. Tyto nastavení, stejně jako programovatelná tlačítka M na volantu, je nejlepší ponechat na trati. Hledal jsem cestu na navigační obrazovce, které vypadaly jako elektrokardiogramy, a tam jsem narazil na určité problémy.
Vyžadující lepší silnice než jiná sportovní auta potřebuje M2 dobrý povrch, jako by zatáčky na trati byly očekávaným podmíněním v divočině. Ocitol jsem se na vedlejších cestách mimo vinice a jel po oblastech obývaných pickupy a dodávkami. Vyplňování děr na silnici probíhalo na místech, kde bylo nezbytné normální vyztužení, a M2 doslova vyskakovalo ze setinek vyplývajících ze sezónních teplotních výkyvů. S uhlíkovým balíčkem za 9 900 dolarů a sedadly z uhlíkového vlákna, tuhá karoserie způsobovala rozvíjení mého dobrodružství v regionech mimo Napa.
2023 BMW M2
2023 BMW M2
2023 BMW M2
Zdržel jsem se cesty na jih směrem k San Pablo Bay a nevědomky překročil hranice Napa County, označené nejen názvem, ale také čerstvým vydlážděním, které bylo umožněno sladkou daňovou úlevou související s vínem. Našel jsem svou prázdnou smyčku a jel, dokud moje oddalované povinnosti nemohly být dále odkládány.
Do dalšího dne se tuhé, skákat způsobování a neustálý hluk silnice stal dostatečně známými v průběhu cesty zpět přes San Francisco na letiště. Nikdy jsem se jím nenudil, dokonce i při jízdě po kopcích ulic v San Franciscu. Jen jsem litoval, že regulace klimatizace nesplňuje taktilní dojem zbytku vozu, místo toho používala dotykový displej.
Po odjezdu z nového M2 a návratu na letadlo jsem si vážil všeho, co sliboval, a snadno jsem si představoval, jak proměnit svou každodenní večerní jízdu ve dobrodružství. Během pětihodinového času stráveného s M2 a 28 hodin na zemi jsem získal nejvíce fyzické aktivity vstupováním a vystupováním z obrovských bočních opěradel s vestavěnými klikami. I kdybych se sem tam chtěl vydat na závodní dráhu, obešel bych je.
Nejlepší je zůstat uvnitř M2, kde vám dává každý důvod dělat, co si přejete.
BMW poskytlo M2 jako záminku pro Motor Authority, aby představilo tuto zprávu z první ruky.