[ad_1]
Renault 5 není jediným ikonickým názvem, který chce Renault oživit pro éru elektrických vozů.
Moderní verze Renaultu 4 je také v přípravě, a prototyp byl opět spatřen a tentokrát byl zachycen na videu společností Car Spy Media.
Původní verze 4, také známá jako 4L, byla vyráběna více než 30 let a skončila až v roce 1994. K dispozici byla v různých karosářských stylech, přičemž primárně šlo o čtyřdveřový hatchback, automobil 4 je významným vozidlem v historii automobilky Renault, stejně jako 5, takže není překvapením, že automobilka oživuje tento název.
Moderní verze 4, která pravděpodobně bude označena jako 4 E-Tech, aby naznačila svůj elektrický pohon, bude subkompaktní crossover. Design byl představen na autosalonu v Paříži v roce 2022 s konceptem 4Ever Trophy, i když styling produkční verze byl o něco zmírněn z robustních linií konceptu.
Koncept měřil 163,8 palce na délku a produkční verze by měla být podobné velikosti, což znamená, že bude větší než 5 E-Tech, který má délku 154 palců, nebo jen o něco delší než Mini Cooper.
4 E-Tech použije stejnou platformu CMF-B EV od aliance Renault Nissan Mitsubishi nalezenou v modelu 5 E-Tech. Renault vyvinul jedinečnou verzi platformy, kterou automobilka označila jako AmpR Small.
Kupující modelu E-Tech od Renaultu 5 budou moci vybírat z baterií o kapacitě 40 a 52 kWh, které budou spárovány s odpovídajícími elektrickými motory o výkonu 120 a 150 koní. Verze 4 E-Tech by měla nabízet podobné možnosti, ačkoliv může být k dispozici také pohon všech kol pomocí dvou motorů.
Očekávejte debut modelu 4 E-Tech na konci letošního roku nebo na začátku příštího. Prodej na trzích, kde automobilka působí, by měl následovat krátce poté a ceny pravděpodobně začnou nad 25 000 eury (přibližně 27 250 USD), za které by měl být k dispozici model 5 E-Tech, když se dostane na trh později letos.
[ad_2]
Původní článek