[ad_1]
Hledáte nejlepší výfuk pro Mazdu RX-7? Zde je několik našich nejlepších výběrů ze světa výkonných doplňků.
Z výroby má Mazda RX-7 díky svému rotačnímu motoru Wankel docela unikátní zvuk výfuku. Pokud však skutečně chcete své auto zazpívat, existuje několik vylepšení výfuku, ze kterých si můžete vybrat. V následujícím textu jsme rozdělili možnosti pro modely RX-7 FC a FD. Nic se nevyrovná zvuku rotačního motoru, a tyto systémy vám pomohou tuto hudbu odemknout.
Nejlepší výfuk pro Mazdu RX-7 FC
Jaké je ve standardním provedení?
Jak asi víte, rotační motory, jako ten v Mazdě RX-7 FC, běží velmi hladce při velmi vysokém otáčení. Japonská sportovní auta mají potenciál vytvářet zábavný „brumlavý“ zvuk. Nicméně, sériový zvuk výfuku FC může působit trochu mdlý.
Pokud tu jste, určitě se podívejte na náš průvodce FC RX-7 nákupem a průvodcem úpravami, pokud uvažujete o vlastním projektu.
Racing Beat
Americký specialisté na automobily Mazda, Racing Beat, nabízejí několik aftermarketových výfukových systémů pro Mazdu RX-7 FC. Pokud chcete, aby vaše auto zůstalo legální pro silniční provoz, budete muset zachovat katalyzátory, což jsou důležité součásti pro minimalizaci emisí výfukových plynů. To však neznamená, že nemůžete zlepšit zvuk vašeho FC. Systém Cat-back od Racing Beat ($895) obsahuje náhradní Y-trubku a dvojici výfukových tlumičů Power Pulse, a kromě pikantnějšího zvuku přidá na dynamometru i přibližně 7-10 koňských sil.
Ale co když nepotřebujete, aby vaše auto zůstalo legální pro silniční provoz? Možná se jedná o „zkušební“ speciál. V tom případě Racing Beat také nabízí bezkatalyzátorové výfukové systémy, které pomáhají zlepšit průtok plynu a tím i výkon. Jejich vlajkovou lodí je výfuk REV TII ($1403), který přidává sestavu sestávající z výfukového potrubí a předsilence. Celkově získáte mnohem hlasitější zvuk motoru a až 60 koní síly navíc!
APEXi
APEXi je jedním z těch značek, které budou vždy spojovány s japonskými výkonovými vozy JDM. APEXi má samozřejmě v nabídce různé výkonnostní výfuky pro Mazdu RX-7 FC.
Jeden, na který se zde díváme, je systém duálního výfuku N-1 ($1500), který ponechává původní dvoutrubkový design (na rozdíl od některých jiných sad, které přecházejí na jednu trubku). Toto údajně pomáhá zlepšit točivý moment ve středním pásmu, aniž by se výrazně snížila výkon na vyšších otáčkách. Mějte na paměti, že průměr tipů je 3,5 palce, takže z některých úhlů mohou vypadat velmi nápadně. Bílé vozidlo ve videu výše je vybaveno systémem N1 Dual, ale z hlediska plné transparentnosti je také vybaveno sestavou potrubí a výkonným katalyzátorem jiné značky. Přesto si můžete udělat představu…
HKS
HKS, který existuje od roku 1973, ví, jak upravit auto. Tato ikonická japonská aftermarketová značka vyrábí tzv. „Silent hi-power“ výfukový systém ($1062) pro Mazdu RX-7 FC. Důležitou vlastností tohoto systému je jeho legálnost pro silniční provoz, jak HKS popisuje jako určený pro zkušenější nadšence. Výsledkem je jednolitá nerezová konstrukce, která nabízí sportovnější vzhled než standardní čepy a zvýšení výkonu o několik koní na dynamometru. Měl by také vytvářet příjemný zvuk, aniž by byl hlučný, což je u některých jiných sestav problém.
Samotný HKS šel docela daleko ve snaze snížit množství nechtěného hluku z výfukem. Například systém Silent hi-power používá „tichou komoru“, aby minimalizoval otravné nízkofrekvenční šumy a vibrace, které unikají z výfuku auta do kabiny.
Nejlepší výfuk pro Mazdu RX-7 FD
Jaké je ve standardním provedení?
Třetí generace „FD“ Mazdy RX-7 byla mnohem sportovnějším vozem než její předchůdce FC, který se zaměřoval na cestování, přestože Mazda opustila dvouvýstupový systém a přešla na jednu trubku.
Výkon byl zvýšen na přibližně 250 koní, zatímco vlastnosti jízdní stability vozu byly také více zaměřeny na nadšence do rychlé jízdy. Tato změna se částečně odráží v původním zvuku výfuku vozu. Ačkoli stále trochu tlumený, je o něco agresivnější než u modelu FC – podle našeho sluchu, alespoň.
Pokud uvažujete o vlastním projektu s Mazda RX-7 FD, nezapomeňte si přečíst naše průvodce nákupem a úpravami pro tento vůz.
Fujitsubo
I když je japonská značka Fujitsubo typická pro JDM trh, nemá stejnou prestiž jako například HKS nebo APEXi. Nicméně, to často znamená, že nebudete muset platit tak vysokou cenu, kterou naléhavé značky vyžadují. Například, výfuková páska typu Power Getter ($695) je cenově přijatelná na Nengunu.
Za tuto cenu získáte 3,5palcovou trubku navrženou s ohledem na efektivitu průtoku plynu, čímž se zlepšuje zvuk a výkon vozu. Nemluvíme zde o úplném výfuku, jedná se pouze o jednoduchý systém s nárazníkem, takže neočekávejte výrazné zisky na dynamometru ve větší míře než 5-10 koní síly.
GReddy TRUST
GReddy TRUST je značka aftermarketových doplňků, se kterou se někteří z vás mohou setkat. GReddy má dokonce poměrně značnou přítomnost ve Spojených státech, stejně jako v Japonsku.
PE-TR výfuk je silničně legální systém od společnosti GReddy TRUST, který stojí $950. Kombinací trubkového průtoku a Helmholtzovy nádrže se GReddy PE-TR výfuk snaží zlepšit zvuk Mazdy RX-7 a minimalizovat rezonance slyšitelné uvnitř kabiny.
Tyto vlastnosti se zdají být téměř dokonalé na papíře, ale jak je to ve skutečnosti? Podívejte se na video výše a zjistěte to.
RE Amemiya
Nemohli bychom napsat článek o aftermarketových dílech pro Mazdu RX-7 aniž bychom zmínili RE Amemiya. Tato japonská tuningová firma se zaměřuje na vozy Mazda, zejména na rotační sportovní vozy RX. Samozřejmě nabízí také výkonnostní výfuky pro tyto vozy.
Jeden z těch nejznámějších systémů výfuku od RE Amemiya je muffler 90Curl Dolphin Tail. Takové unikátní jméno je těžké zapomenout a v řadě širokoúhlých konců tento systém vyniká. Na Nengunu můžete zakoupit pouze samotný tlumič za $764 nebo ho zakoupit spolu s příslušnou střední trubkou za $1111.
Důvod, proč je konec tlumiče nakloněn dolů, souvisí především s tlumením hluku. Tím, že zvukové vlny výfuku směřují dolů do země, nedostanou se tak daleko, což zaručuje příjemný zážitek ve městě. Nicméně, 90Curl Dolphin Tail je stále hlasitější a rachotnější než sériový systém.
[ad_2]