První byl Henry Ford. Pak přišel John DeLorean. Teď máme další velkou osobnost – Henrik Fisker. Jen velmi málo lidí na světě má příležitost umístit své jméno na přední a zadní stranu svých sériových automobilů. Ale tito tři titáni automobilového průmyslu to dokázali. A v tomto ohledu dokonce předčí Elona Muska.
Navíc si myslím, že jihoafrický tvůrce impéria Tesla může ztratit titul „nejznámějšího chlápka se auty na světě“ ve prospěch chudšího, sympatičtějšího a méně známého Dánce, kterým je Henrik Fisker.
Čti: originální článek
Auto Express mu nedávno zaslouženě věnoval mnoho pozornosti, ale zaslouží si ještě víc. Pravda je taková, že není dokonalý a ne vždycky dodal továrny, pracovní místa a auta, která sliboval. Ale v tomto okamžiku dokazuje, že je jedním z nejodvážnějších a nejinspirativnějších podnikatelů v brutálně konkurenčním globálním automobilovém průmyslu.
Kromě toho, 10. srpna, k jeho 60. narozeninám, zveřejnil fascinující a volně dostupnou zprávu „Driven By Impact“, kterou považuji za povinné čtení pro spotřebitele, zaměstnance automobilového průmyslu a studenty.
Poprvé jsem viděl filmově vypadajícího Fiskera a pečlivě vybraného oblečení v devadesátých letech a předpokládal jsem, že je celebritou, katalogovým modelem nebo možná členem dánské královské rodiny. Ale skromně se představil jako obyčejný návrhář v Aston Martinu (ve skutečnosti tehdy byl vedoucím projektů v této firmě) a naznačoval, že jednoho dne budu slyšet o něm a o jeho tajemných plánech na revoluci ve světě aut. Neušel se.
Rok nebo dva poté jsem na něj narazil na letišti v Los Angeles, kde mi sdělil, že jsem svědkem jeho „příchodu“ do Kalifornie, aby založil svou vlastní automobilovou společnost. Později mi ukázal (ale nedovolil mi ani nikomu jinému řídit) jeden ze svých prvních aut v srdci londýnského West Endu. Samozřejmě jednoznačně a pyšně neslo logo Fisker.
Henrik Fisker není anděl. Je málo říct, že měl několik blízkých katastrofických okamžiků během svých prvních pokusů o výrobu automobilů. Například po získání obrovských částek od investorů a dokonce kontroverzních dotací financovaných daňovými poplatníky v Americe, se jeho první skutečná továrna (v chladném Delawaru, ne v jeho upřednostňovaném slunném Kalifornii) zhroutila a mnoho peněz se ztratilo.
Ale byl na dně, ale nevzdal to. Skoro desetiletí poté nejenže se vzpamatoval se souborem aut s logem Fisker, ale má také zelené oprávnění, vtipné texty (včetně tvrzení, že solární střecha SolarSky ve Fisker Ocean poskytuje dojezd až 1491 mil ročně) a dokonce i zboží, které nevyhnutelně zahrnuje módní oblečení zdobené jménem Fisker.
Mezinárodní automobilový průmysl potřebuje více odvážných a talentovaných lidí jako Henrik, předseda, generální ředitel a hlavní designér ve společnosti Fisker Inc, a Dr. Geeta Gupta-Fisker, operační ředitelka a finanční ředitelka společnosti.
Brzy se začne natáčet film o této neobyčejné manželce.
Potřebujete prodat své auto?
Najděte tu nejlepší nabídku mezi více než 5000+ prodejci. Je to tak jednoduché.
Hledáte elektrické auto? Tady jsou ty nejlepší, které si můžete koupit…