Dobré ráno! Je středa 23. srpna 2023 a vítáme vás v The Morning Shift, každodenním přehledu nejdůležitějších automobilových zpráv ze celého světa. Zde jsou nejdůležitější příběhy, které byste měli znát.
1. Zpráva: Akcie VinFast jsou v rapidním růstu
Před ukončením úterní seance se cena akcií VinFast téměř zdvojnásobila a dosáhla nejvyšší úrovně od debutu vietnamského výrobce elektrických vozidel na burze.
Při uzavření byla cena akcií 36,72 USD. To je téměř 109% růst během jednoho dne. Díky tomu dosahuje hodnota firmy přibližně 85,3 miliard dolarů. I když VinFast prodal pouze několik set vozidel ve Spojených státech, tržní hodnota je vyšší než u Fordu, Mercedes-Benz, General Motors a Rivian, abych jmenoval jen několik jmen.
Ve vrcholu seance dosáhla akcie hodnoty 46,98 USD. Vše se to děje poté, co akcie VinFast zaznamenaly velký pokles již několik dní po svém debutu na trhu minulý týden.
2. Zpráva: Problémy s dodávkami postihly výrobní závod GM
Výroba nákladních vozidel v továrně General Motors v Fort Wayne bude příští týden pozastavena kvůli nejmenovanému nedostatku zboží. Výrobce o tom vydal prohlášení pro The Detroit News.
„Produkce v továrně Fort Wayne bude odložena na týden od 28. srpna kvůli dočasnému nedostatku dílů,“ uvedl mluvčí GM Kevin Kelly ve prohlášení. „Plánujeme obnovit výrobu od úterý 5. září po přestávce na oslavu Dne práce.“
Továrna ve Fort Wayne v Indianě je jednou ze tří výrobních závodů, kde se vyrábějí lehké nákladní vozidla Chevrolet Silverado a GMC Sierra. Jsou také vyráběny v továrně Oshawa v Ontariu a v továrně Silao v Mexiku. Podle informací není v továrně Fort Wayne dotčený žádný jiný výrobní závod tímto problémem.
3. Zpráva: Německá továrna Tesla má sníženou výrobu
Podle informací snížila Tesla cíl výroby své německé továrny na 4 350 vozidel týdně v červenci a srpnu a plánuje další snížení. Tento krok přišel poté, co továrna v březnu dosáhla týdenní produkce 5 000 vozidel.
Podle zpráv Tesly dosáhla továrna v Grünheide týdenní produkce 5 000 vozidel, ale zaměstnanci továrny řekli Business Insideru, že to bylo jen jednorázové události. Tvrdili také, že průměrná produkce byla mnohem nižší. Podle agentury Reuters:
Tesla uvedla v červnu, že zaměstnává méně dočasných pracovníků než dříve, protože už nejsou potřeba, ale její výrobní cíle jsou na dobré cestě.
Business Insider uvádí, že fotografie ukazující interní software Tesly naznačují, že výrobce snížil cíl na červenec a srpen na 870 vozidel denně.
Tento cíl nebyl vždy dosažen, podle uvedených fotografií software bylo vyrobeno pouze 692 vozidel 25. července a 806 28. července.
Podle anonymních pracovníků továrny byl interní cíl ještě více snížen na 750 vozidel denně, což je méně než 4 000 týdně.
Připomeňme si, že v červenci Tesla oznámila plány na zvýšení výrobní kapacity německého závodu na 1 milion vozidel ročně. Nicméně termín nebyl uveden a společnost odmítla komentovat, kdy toto místo skutečně dosáhne týdenní produkce 6 000 vozidel.
4. Zpráva: Krádež nástrojů zpomaluje výrobu nového Nissanu Kicks
Je to pravděpodobně jedna z nejzvláštnějších příčin zpoždění premiéry nového modelu – nástroje byly odcizeny u dodavatele v Mexiku pro další generaci vozidla Nissan Kicks. Nyní je premiéra nového modelu zpožděna.
Výroba tohoto malého crossoveru by měla nyní začít v červnu v nissanovském závodě v Aguascalientes v Mexiku. Dodávky by měly brzy následovat. Jedná se již o druhé zpoždění pro přepracovanou verzi Kicks. Původně se výroba měla začít v prosinci tohoto roku, ale nedokončení testů bezpečnosti na silnici vytvořilo překážku. Podle Automotive News:
Nejnovější zpoždění souvisí se zlodějstvím nástrojů u dodavatele v továrně v Mexiku, řekli informátoři. Dodavatel ani část Kicks, kterou to ovlivňuje, nebyla odhalena.
Nissan potvrdil zpoždění premiéry tento týden, ale neoznámil důvod.
„Premiéra nové generace Kicks je mírně odložena z důvodu neočekávaného faktoru mimo kontrolu společnosti,“ řekl tiskový mluvčí Nissana Brian Brockman. „Do té doby očekáváme velkou dostupnost stávajícího modelu, který je stále jedním z nejoblíbenějších vozidel ve svém segmentu.“
Harbour také uvedl, že pokud dodavatel Nissan nenajde nástroje, bude nutné je obnovit. Tento proces trvá tři až šest měsíců v závislosti na částech a dostupné kapacitě nástrojářského závodu.
autor: Zach Butler