Hot hatche jsou jedny z nejlepších použitých aut, která si můžete koupit. Jsou rychlé, praktické a často levné jak při nákupu, tak i při provozu. Zde je průvodce nejlepšími použitými hot hatchi, které si můžete koupit v roce 2023.
Po mnoho let se vedly spory o to, které auto bylo prvním skutečným hot hatchem. Pro některé nadšené fanoušky to začalo s VW Golfem GTI nebo Peugeotem 205 GTI.
Nebudeme se však pustit do sémantických sporů. Tyto každodenní projektily se staly nedílnou součástí automobilového mixu, ve kterém se nápad přidat obrovský výkon a obratnost ke srozumitelnému autu pro nákupy přitáhl a získal přízeň publika po generace. Proto jsme připravili seznam deseti hot hatchů, které můžete dnes koupit, od ambiciózních retro po moderní trendy. Je to seznam, který jistě může naštvat některé lidi, ale zvážili jsme modely, které podle našeho názoru nejlépe reprezentují modifikační scénu jak v minulosti, tak dnes.
Subaru Impreza WRX STi
Když si představíme rychlá Subaru – zejména Imprezu označenou jako WRX a/lub STI – je přirozené, že se vybaví obrazy třídveřových sedanů projíždějících lesem. Obvykle jsou to modrá auta s pozlacenými koly a širokými blatníky. Ale Subaru jasně naznačilo, že se chce dostat na naši seznam hot hatchů, a tak v roce 2008 udělalo revoluční krok a skrylo své rallyové dědictví do skříně a namísto toho přidalo oceněné logo Impreza na… hatchback, ze všech typů aut.
A jak bylo možné očekávat, stal se z toho skvělý malý vůz. Dobře, vzhled byl kontroverzní (zejména pro hardcore fanoušky, kteří byli přesvědčeni, že Imprezy by měly být vždy sedany [nebo v extrémních případech kombi]), ale ti, kteří se podívali za to, si mohli vychutnat točivý moment, který rozkládal fantastický výkon: pohon všech kol, snadno tunovatelný turbomotor a hotový druhotný trh, připravený zalévat je vylepšeními výkonu.
Dnes je zřídka vidět vozy ve standardním provedení, protože je v nich snadné získat komicky velký výkon. I ve výrobním provedení jsou dostatečně dynamické – modely JDM měly dvoulitrový motor EJ s dvojitým turbo, zatímco exportní modely měly 2,5litrový boxermotor s jedním turbem a bez ohledu na to si všimněte přes 300 koní. Nádherné.
Cena v USA: 12 000-25 000 dolarů
Cena ve Velké Británii: 14 000-30 000 liber
Zajímá vás koupě takového auta? Než začnete, určitě si přečtěte náš speciální průvodce pro potenciální kupce hatchbacku Impreza.
Volkswagen Golf GTI 16v (Mk2)
Toto je auto pro milovníky starých vozů. A protože módy se vždy vrací a kultura 90. let je aktuální, je to auto také pro novou generaci. No dobře, Mk2 Golfy jsou pro všechny – jsou prostě neuvěřitelně cool.
Mk1 Golf GTI může být archetypickým hot hatchem pro mnoho lidí, ale to Mk2 GTI 16v opravdu definovalo generaci časopisu Fast Car v těchto analogových dnech. Originální Mk2 GTI 8v přinesl podobné výkony jako Mk1, ale ve trochu větším a těžším provedení, ale neuvažujte o tom jako o kroku zpět – spíše jako o cestě ke ikoně, kterou se stal pozdější model 16v. Maximální výkon 137 koní nedokáže vyprávět celý příběh, protože tyto auta nabízela silné zrychlení a nebesky ovladatelné chování již v továrním provedení, a druhotný trh začal a stále využívá různé úpravy tohoto oblíbeného modelu.
Samozřejmě v nabídce byly další potenciálně pikantní GOLFY, například Rallye měla široká blatníková rozšíření a G60 měla kompresor, ale GTI 16v byl přístupným zvířetem, které bylo oblíbené pro závodní start na každé křižovatce, obvykle jezdící na 17palcových kolech Momo Arrows, s motorem TSR a výrazně barevnými reflektory od Hella. My si ho představujeme ve zelené barvě Oak Green.
Cena v USA: 6 000-28 000 dolarů
Cena ve Velké Británii: 5 000-25 000 liber
Honda Civic Type R (FK8)
Legenda Honda Civic Type R trvá od roku 1997, ale teprve v roce 2017 se stal model opravdu globálním a FK8 byl prvním modelem Type R, který…
Odkaz na původní článek