Celkem se 10 aut zúčastnilo dvoudenních testů, které skončí ve středu. Kromě sedmi stávajících aut na testy přibyl jedno vývojové auto od Nissanu, Toyoty a Hondy.
Auta z roku 2024 se poprvé setkala na okruhu Okayama koncem července, ale tentokrát sdílela trať s auty současné generace, které prováděly poslední testy pneumatik v sezóně.
Na rozdíl od minulého roku, kdy Bridgestone a Michelin prováděly oddělené testy během sezóny v Motegi a Yokohama a Dunlop na jiných tratích, všichni čtyři výrobci pneumatik tentokrát testovali na jedné trati.
V pondělí silné deště způsobily, že trať byla mokrá během dnešních dvou dvouhodinových sezení, ale to Nissan NDDP Racing Z řízený Katsumasou Chiyem a Mitsunori Takaboshi nejen ráno, ale i odpoledne nastavil nejrychlejší čas.
Nízko položené auto od Nissana bylo nejrychlejší s časem 1:38,040 s odpoledne, o téměř čtyři desetiny sekundy před Hondou NSX-GT ze stáje Kunimitsu řízenou Naokim Yamamotem a Tadasukem Makinem.
Tým Toyota TOM’S ujistil, že všechny tři značky byly na prvních třech místech jak při ranních testech, tak po celý den, díky dvojici Sho Tsuboi a Ritomo Miyata.
Pokud jde o nová testovací auta z roku 2024, nejrychlejší bylo Nissan č. 230, který tuto dobu řídí pár z týmu NISMO Ronnie Quintarelli a Tsugio Matsuda. Jejich nejlepší čas 1:38,709 s stačil na druhé místo odpoledne a čtvrté místo v celodenním hodnocení.
Řidiči z týmu Impul, Bertrand Baguette a Kazuki Hiramine, provedli první testy na trati Okayama na pneumatikách Bridgestone, ale tento týden je auto jižzdí na pneumatikách Michelin, protože Nissan stále hodnotí aero balíček na rok 2024.
Auto Honda Civic Type R-GT obsadilo deváté místo jak ráno, tak celkově, a Naoki Yamamoto a Tadasuke Makino se střídali za volantem s Tomokim Nojiri z týmu ARTA, který byl o tři desetiny sekundy pomalejší než Nissan ráno.
Zítra nás čeká třetí den testů s jedním tříhodinovým testovacím sezením, ale špatné počasí znemožňuje zlepšení dnešních časů.
Během středečních a čtvrtečních dvoudenních testů na trati Motegi budou také přítomny auta GT300.
Výsledky testů SUPER GT v Motegi (Den 1):
Poz. | Nr | Auto/Tým | Řidiči | Ráno | Odpoledne |
---|---|---|---|---|---|
1 | 3 | Nissan/NDDP Racing | Katsumasa Chiyo, Mitsunori Takaboshi | 1’38.261 | 1’38.040 |
2 | 100 | Honda/Kunimitsu | Naoki Yamamoto, Tadasuke Makino | 1’38.419 | 1’38.831 |
3 | 36 | Toyota/TOM’S | Sho Tsuboi, Ritomo Miyata | 1’38.562 | 1’39.654 |
4 | 230 | Nissan 2024 testovací auto | Ronnie Quintarelli, Tsugio Matsuda | 1’39.289 | 1’38.709 |
4 | 64 | Honda/Nakajima Racing | Takuya Izawa, Kakunoshin Ota | 1’38.766 | 1’40.370 |
5 | 19 | Toyota/Racing Project Bandoh | Yuji Kunimoto, Sena Sakaguchi | 1’39.010 | 1’39.206 |
7 | 1 | Nissan/Impul | Bertrand Baguette, Kazuki Hiramine | 1’39.300 | 1’39.628 |
8 | 24 | Nissan/Kondo Racing | Kohei Hirate, Daiki Sasaki | 1’39.334 | 1’39.602 |
9 | 99 | Honda 2024 testovací auto | Naoki Yamamoto, Tadasuke Makino, Tomoki Nojiri | 1’39.593 | 1’40.150 |
10 | 90 | Toyota 2024 testovací auto | Yuji Tachikawa, Hiroaki Ishiura, Kenta Yamashita | 1’40.089 | 1’39.916 |
Poznámka: [Motorsport.tv](https://motorsport.tv/) ukazuje všechny kvalifikační session a závody v sezóně 2023 SUPER GT. Více informací najdete [zde](https://motorsport.tv/program/super-gt-live-racing/1616).