Podle nejnovějších údajů poskytnutých vládou městské rady neprovádějí opravy silnic, které jsou již v zoufalém stavu, a přehlížejí také klíčové preventivní údržbové práce.
Analýza dat provedená společností RAC ukazuje, že počet opravených mil silnic nebo silnic potažených povlakem prodlužujícím životnost dosáhl nejnižší úrovně za posledních pět let, a to se zaměřením pouze na 1 123 mil silnic. Zejména proces pokládání povlaku, který má zabránit poškození silnic a oddálit nutnost plné rekonstrukce, se v minulém roce týkal pouze 3 551 mil silnic ve srovnání s 5 345 v roce 2018 – pokles o 34 procent.
Ředitel politiky společnosti RAC, Simon Williams, tvrdí, že „vládní údaje reálně popisují stav údržby silnic v Anglii a potvrzují naše nejhorší obavy ohledně obecného poklesu kvality silnic v zemi“. Upozorňuje, že i když vládní finanční injekce umožnila zaplnit díry v vozovce, právě nedostatek preventivních prací vystavuje řidiče riziku děr a rozpadající se povrchu.
„Je zřejmé, že mnoho rad se téměř pouze dotýká povrchu, pokud jde o zlepšování stavu silnic, a skutečnost, že tak velká část těchto rad vůbec neuskutečnila žádné práce na pokládání povlaků ani rekonstrukci silnic po dobu 12 měsíců, hovoří sama za sebe,“ dodává.
V březnu letošního roku zpráva „ALARM“ provedená Asphalt Industry Alliance odhadla, že je potřeba více než 12 miliard liber na dostání britských silnic do pořádného stavu. Nicméně RAC tvrdí, že toto číslo je „poněkud zaměřeno na plnou rekonstrukci“ a mohlo by být uděláno více pro zlepšení podmínek jízdy pomocí cenově dostupnějších povlaků. Náklady na pokládku povlaku činí 5 liber za čtvereční metr ve srovnání s 30 liber za čtvereční metr pro tradiční obnovu asfaltu. Podle výkonného ředitele společnosti Road Surface Treatments Association, Paula Bossa, pokládka povlaku může prodloužit životnost silnic o tři nebo čtyři krát.
„Nikdy předtím nebyla tak důležitá preventivní údržba silnic v „zelených“ a „žlutých“ oblastech, dokonce i tam, kde jsou nutné opravy děr před pokládkou povlaku,“ říká. „Preventivní pokládkou na silnicích v „zelených“ a „žlutých“ oblastech se udrží v bezpečném a použitelném stavu a umožní správám řídit se „červenými“ silnicemi, které vyžadují drahá údržbová řešení, jako je plná rekonstrukce nebo recyklace.“
Klikněte zde pro přečtení našeho průvodce získáváním kompenzací za poškození způsobené dírami na vozovce…