Tým Real Racing v sestavě Koudai Tsukakoshi a Nobuharu Matsushita vybojoval vítězství po napínavém závodě o délce 300 km, když porazil tým ARTA Honda (#8) v sestavě Tomoki Nojiri a Toshiki Oyu o sedm sekund.
Avšak vůz Honda NSX-GT (#17) řízený Tsukakoshim a Matsushitou nesplnil technickou kontrolu po závodě kvůli porušení ochrany předního dna.
Jedná se již o druhý závod po sobě, ve kterém je diskvalifikován účastník stupňů vítězů z tohoto stejného důvodu. Minulý měsíc toto porušení postihlo také posádku Nissanu NISMO, Ronnie Quintarelliho a Tsugia Matsudu, kteří přišli o druhé místo na cílové čáře v Suzuce.
Tým ARTA tak dosahuje druhého vítězství v řadě po triumfu na trati v Suzuce s vozem číslo 16 řízeným Nirei Fukuzumim a Hirokim Otsu.
Quintarelli a Matsuda postoupili ze třetího na druhé místo, zatímco dvojice Toyota SARD, Yuhi Sekiguchi a Yuichi Nakayama, obsadila poslední místo na stupních vítězů.
Po dojetí závodu Tsukakoshi a Matsushita dočasně přiblížili vedoucím týmům s odstupem jednoho bodu. Avšak jejich diskvalifikace výrazně mění pořadí jezdců.
Dánský duet NDDP Nissan, Katsumasa Chiyo a Mitsunori Takaboshi, stále vedou, ale získávají jeden dodatečný bod po postupu z 10. na 9. místo. Nyní mají 51 bodů před zbývajícími dvěma závody.
Jezdci Toyoty TOM’S, Sho Tsuboi a Ritomo Miyata, také získávají dodatečný bod za sedmé místo, i když po závodě obsadili osmé místo. Nicméně stále zaostávají o dva body za Chiem a Takaboshim.
Quintarelli a Matsuda nyní obsazují třetí místo a ztrácejí jedenáct bodů na vedoucí, zatímco dvojice ARTA Fukuzumi a Otsu obsazuje čtvrté místo společně s jezdci týmu Rookie Racing Toyota, Kazuyou Oshimou a Kentou Yamashitou, kteří ztrácí 14 bodů.
Tsukakoshi a Matsushita budou mít náskok 22 bodů, který musí dohnat ve zbývajících dvou závodech sezóny.
Diskvalifikace týmu Real Honda znamená, že vítězové v obou třídách na trati Sugo přicházejí o svá vítězství, stejně jako tým Team UpGarage, který neprošel technickou kontrolou po závodě a byl diskvalifikován v třídě GT300.
UPRAVENÉ VÝSLEDKY GT500:
Pozice | Číslo | Vůz | Jezdci | Obrážení | Čas/Rozdíl | Pneumatiky | SW |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | ARTA MUGEN NSX-GT | Tomoki Nojiri Toshiki Oyu | 84 | 2:24’30.932 | BS | 22 |
2 | 23 | MOTUL AUTECH Z | Tsugio Matsuda Ronnie Quintarelli | 84 | 2:24’31.461 | MI | 50 |
3 | 39 | DENSO KOBELCO SARD GR Supra | Yuhi Sekiguchi Yuichi Nakayama | 84 | 2:25’22.590 | BS | 46 |
4 | 1 | MARELLI IMPUL Z | Kazuki Hiramine Bertrand Baguette | 84 | 2:25’26.625 | BS | 48 |
5 | 24 | REALIZE CORPORATION ADVAN Z | Daiki Sasaki Kohei Hirate | 84 | 2:25’33.411 | YH | 10 |
6 | 14 | ENEOS X PRIME GR Supra | Kazuya Oshima Kenta Yamashita | 83 | 2:24’27.039 | BS | 64 |
7 | 36 | au TOM’S GR Supra | Sho Tsuboi Ritomo Miyata | 83 | 2:24’32.586 | BS | 90 |
8 | 19 | WedsSport ADVAN GR Supra | Yuji Kunimoto Sena Sakaguchi | 83 | 2:24’32.852 | YH | 48 |
9 | 3 | Niterra MOTUL Z | Katsumasa Chiyo Mitsunori Takaboshi | 83 | 2:24’34.137 | MI | 98 |
10 | 37 | Deloitte TOM’S GR Supra | Ukyo Sasahara Giuliano Alesi | 83 | 2:24’35.254 | BS | 16 |
11 | 64 | Modulo NSX-GT | Takuya Izawa Kakunoshin Ota | 83 | 2:24’35.709 | DL | 38 |
12 | 16 | ARTA MUGEN NSX-GT | Nirei Fukuzumi Hiroki Otsu | 82 | 2:24’28.068 | BS | 74 |
Odst. | 100 | STANLEY NSX-GT | Naoki Yamamoto Tadasuke Makino | 37 | 1:17’23.008 | BS | 62 |
Odts. | 38 | ZENT CERUMO GR Supra | Yuji Tachikawa Hiroaki Ishiura | 35 | 46’02.030 | BS | 36 |
17 | Astemo NSX-GT | Koudai Tsukakoshi Nobuharu Matsushita | Zdiskvalifikován | BS | 58 |