Šéf vývoje ve společnosti BMW, Frank Weber, potvrdil, že další sedanový model BMW M3 – a potenciálně také kombi – bude plně elektrický. M3 EV bude založeno na nové platformě Neue Klasse a může být uvedeno na trh již v roce 2027, „krátce po uvedení Neue Klasse jako produktové řady“ – řekl Weber.
Během prezentace nového modelu i5 elektrického sedanu 5 Series a při zvážení potřeby halo modelu v okamžiku sériového uvedení limuzíny založené na platformě Neue Klasse potvrdil Weber: „Příští M3 bude plně elektrický – a bude mít ‚srdce radosti‘ [odkazující se na nový balíček ECU].“
„Tento systém řízení ECU byl navržen pro čtyři samostatně fungující elektrické motory o výkonu až jeden megawatt [1 341 koní], proto ano, potřebujeme výjimečný projekt,“ uvedl Weber.
Nový ECU BMW kombinuje kontroléry stability, pohonu/baterií a podvozkového software v hardware jednotce, jako součást největší investice v historii BMW v rámci platformy Neue Klasse a odemkne nové dynamické možnosti podle šéfa divize M BMW Franka van Meela. „Nazýváme to ‚Boží ruka‘, stejně jako jsme to měli u M5 se systémem M xDrive“ – řekl s odkazem na novou technologii ECU.
„V budoucnosti, kdy hovoříme o čtyřech elektrických motorech, například, potřebujete ještě silnější Boží ruku. Pak nebudete potřebovat jen dynamické parametry podvozku v horizontálním a longitudinálním směru [jako systém M xDrive], ale také motor. Musí existovat jednotná logika, protože na závodní dráze chcete brzdit s přetížením až 1G, nebo více, ale zároveň chcete získávat energii a udržovat správnou stabilitu,“ dodal van Meel.
„Není důležité, zda provádím brzdění ABS nebo brzduji pomocí motorů, protože motory jsou v každém případě rychlejší než hydraulika, ale je to nezbytná podmínka pro přechod do nové éry s vozidly M a vysokovýkonnými elektrickými vozidly. To znamená, že můžete řídit tento automobil způsobem, kterým jste nikdy předtím neřídili.“
Zatímco van Meel upozornil, že platforma má k dispozici až jeden megawatt instalovaného výkonu, je pravděpodobné, že další model M3 se nebude vyznačovat takovým výkonem. Ve skutečnosti vedoucí M divize se domnívá, že vše nezávisí pouze na síle a že dynamika vozidla bude určovat způsob jízdy elektrických modelů M v budoucnosti, rozlišující BMW produkty od konkurence.
„Nepotřebujeme megawatt výkonu, ale samozřejmě jej instalujeme, protože neuvažujeme pouze o M3,“ řekl nám. „Budeme se pohybovat až po modelu XM nebo X5 M a pokud budou tato vozidla mít určitou hmotnost, budeme potřebovat tento výkon, abychom získali typické pocit z jízdy M. Ale nejdůležitější je dynamika vozidla, celková koncepce vozidla.“
Podle van Meela bude klíčová interakce řidiče s budoucími elektromobily divize M. Na otázku, zda se společnost bude snažit simulovat řazení, aby zvýšila angažovanost, odpověděl: „Pokud máte pouze jednu rychlost a vůbec žádnou zpětnou vazbu, nevíte, jak rychle jedete a nemůžete se dívat na rychlost. Trochu to připomíná motocykl, když jste ve třetím stupni převodovky a slyšíte otáčky. Takže opravdu víte, jestli jedete sto třicet, sto třicet pět, a pak máte světelná znamení pro změnu rychlosti, která můžete vidět z očního koutku. Takže nemusíte se dívat. Vždycky víte, jak rychle jedete, a to chybí, pokud nemáte zvukovou zpětnou vazbu, ani vibrační informace. Hledáme různé způsoby, jak tuto informaci předat.“
Chcete prodat své auto?
Najděte nejlepší nabídky mezi více než 5000+ dealery. Je to tak jednoduché.
Pokud jde o benzínové M3, je pravděpodobné, že toto vozidlo bude stále prodáváno vedle nového modelu M založeného na platformě Neue Klasse BMW. Weber uvedl, že BMW vyvinulo stávající 3litrový benzinový motor s přeplňováním, aby splnilo emisní normy Euro 7, což prodlužuje životnost spalovacího motoru a znamená, že doba existence M3 se spalovacím motorem pravděpodobně souhlasí s modelem zcela elektrickým, který se na trh dostane v roce 2027.
Nyní si přečtěte nejnovější informace o novém BMW M5 Touring zde…