Závěry
Peugeot 408 se jeví jako netypické, zajímavé a praktické rodinné auto. Stále probíhá diskuze o motoru s objemem 1,2 litru v tak velkém modelu, ale je mnohem levnější než alternativní elektromobily.
- Ujetá vzdálenost: 1 250 mil
- Spotřeba paliva: 43,5 mpg
Vozidlo Peugeot 408 je nováčkem v flotile Auto Express, ale již teď se cítíme, že s ním jsme jako s starými přáteli. Přišel z Peugeot showroomu v perfektním stavu, voskovaný a vyleštěný, a pár dní poté (ne tak důkladně připravený) jsem s ním vyrazil na rodinnou dovolenou do jižního Walesu.
Po návratu jsme se vrátili k běžnému životu, ale jako mnoho rodičů po týdenní přestávce, Peugeot 408 „přibral na váze“: uvnitř bylo asi 3 kg písku. Říkají, že na pláži byste měli nechat jen stopy nohou, ale naše rodina stihla získat velký kus pláže Three Cliffs Bay na poloostrově Gower.
Čištění auta po týdenním výletu na pláž nikdy není příjemná záležitost, zvláště když každá látka vypadá, jako by byla posetá malými písečnými zrnky, a vaším jediným nástrojem je lopatka, kartáč a překvapivě hlučný vysavač Black & Decker ze devadesátých let. Jsem vděčný, že naše verze GT s nejvyšší specifikací má volitelnou černou kůži Mistral Nappa, která se nelepí na písečné zrnka tak silně jako horší verze potažené Alcantarou nebo tkaninou, nebo koberce.
Více recenzí
Podrobné recenze
Silniční testy
Verze GT je nejdražší v současné řadě 408 a stojí o něco méně než středně vybavená verze Allure Premium, ale zvyšuje kvalitu impozantního interiéru. Přístrojová deska, středová konzole a koberečky mají zelené prošívání, které se výrazně vyznačuje na pozadí zbytku tmavého interiéru a osvětlení interiéru nabízí výběr z osmi barev pro rozjasnění atmosféry v noci.
Nejdiskutovanějším tématem uvnitř vozu je však jedinečný 3D sada ukazatelů, která se používá u modelů GT. Tento systém zobrazuje informace o rychlosti a otáčkách ve formě hologramu před ukazateli. Vypadá to efektně a informace se pohybují, jakoby se blížily k řidiči, pokud jsou důležité nebo naléhavé pro systémy vozidla. Bohužel se hologram porouchal jednou, zanechávaje mě s prázdnými ukazateli. Starý trik „vypnout a znovu zapnout“ původně nefungoval, ale následující ráno se vše vrátilo do normálu a problém se neopakoval.
Výbava GT zahrnuje také vyhřívaný kožený volant, elektricky ovládané otevírání zavazadlového prostoru a balíček Driver Sport, který umožňuje sportovní nastavení volantu, reakce plynu, převodovky a umělého zvuku motoru. Na vnější straně jsou unikátní 19palcová kola, přední reflektory s LED maticovým osvětlením s pěti konfiguracemi a 3D zadní světla LED.
Základní verzi Allure s modelem 408 lze koupit za necelých 31 000 liber, ale náš vůz GT s nejlevnějším benzinovým motorem PureTech o objemu 1,2 litru a automatickou převodovkou EAT8 stojí 34 825 liber. Jediné volitelné výbavy v našem autě kromě kůže jsou lak Elixir Red (£850), kamerový systém 360 stupňů (£450), bezdrátová nabíječka pro telefon (£100) a balíček Drive Assist 2.0 (£500), který přidává poloautonomní změny jízdního pruhu a inteligentní omezení rychlosti.
Nemám jistotu, zda jsou všechny tyto volitelné výbavy nutné, i když lak určitě zlepšuje vzhled 408 – vozu, který podle mých očí velmi reaguje na barvu. Celková cena našeho modelu je 39 025 liber, ale pokud chcete hybridní plug-in automobil, musíte přidat dalších 8 475 liber. Vyšší provozní náklady se určitě vyplatí v průběhu času.
Přesto je Peugeot 408 automobil, který je obtížné definovat. Stejně jako mnoho dalších značek, Peugeot reagoval na popularitu SUVů a do svého kompaktního rodinného hatchbacku zavedl prvky designu SUV. Výsledkem je velké, praktické auto, které snadno pojme čtyřčlennou rodinu a zavazadla na dovolenou, ale současně dokáže konkurovat různorodým konkurentům.
Sesterská auta jako Skoda Octavia a Honda Civic, která nabízejí více místa, mohou být považována za konkurenty, stejně jako stylovější kompaktní SUV, například Cupra Formentor, Mercedes GLA nebo BMW X2. Hodně záleží na tom, jak hodnotíte odvážný vzhled, ale život s modelem 408 je jako dovolená na pláži.
Model: | Peugeot 408 GT 1.2 PureTech 130 EAT8 |
V naší flotile od: | Červenec 2023 |
Nová cena: | 34 825 liber |
Motor: | 1,2litrový, 3válcový přeplňovaný motor, 128 koní |
CO2/Poplatek: | 136 g/km/£180 |
Vybavení: | Kůže Mistral Nappa a přední elektricky nastavitelná sedadla (£2,300), lak Elixir Red (£850), kamerový systém 360 stupňů (£450), bezdrátová nabíječka pro telefon (£100), balíček Drive Assist 2.0 (£500) |
Pojištění*: | Skupina: 21E Cita: £550 |
Ujetá vzdálenost: | 1 250 mil |
Spotřeba paliva: | 34,5 mpg |
Nějaké problémy? | Havarované ukazatele |
*Citace pro pojištění od AA (0800 107 0680) pro 42letého řidiče z Banbury, Oxon, se třemi body za přestupky.