Závěry
Fiat 600e ukazuje, jak účinně Fiat může rozšiřovat svou nabídku pomocí technických znalostí, dílů a platformy Stellantis. Je slušný na ovládání, zachovává dostatečně styl vlastní italské značky a ačkoliv není mistry praxnosti, zde by mělo být dostatek místa pro mnoho zájemců o malé SUV. Ceny se zdají být trochu vyšší, takže mnoho záleží na tom, jak Fiat bude podporovat finanční smlouvy mimo počáteční vlnu brzkých kupců. Jsme zvědaví, jak hybridní verze spojí výkon vozu s dodatečnou hodnotou.
Fiat konečně začíná zaplňovat zjevné mezery ve své nabídce, nyní když italská značka může plně využít zdrojů své přední skupiny Stellantis. Víme, že přichází nový model Panda, ale zatím tu máme nabídku Fiata v segmentu malých SUV, zaměřenou na styl: nový Fiat 600e.
Samozřejmě je to střední nástupce vozu Fiat 500X – i když vozy budou zatím prodávány společně – a také nahradí nepopulární MPV 500L a pravděpodobně částečně nahradí roli, kterou dříve plnil model Grande Punto. Široká škála úkolů.
Ačkoli současná generace elektrického vozu Fiat 500 má vlastní podvozek, Fiat obratně přepracoval model 600e, aby využil ekonomie rozsahu nabízenou společností Stellantis. Takže zde máme skutečný dvojčata s modelem Jeep Avenger; model 600e využívá stejnou platformu e-CMP, dostává stejnou 54 kWh baterii a 154 kW elektromotor a je také vyráběn na stejné montážní lince v polských Tychách. Zajímavé je, že má také stejnou rozvorovou délku, doslova na milimetry.
Zatím jsou k dispozici pouze dvě verze. Model 600e Red je základní verze, která nabízí jasně červený karosářský odstín, klimatizaci, parkovací senzory vzadu, automatická světla a stěrače, LED světlomety, sedmipalcový digitální displej a 10,25 palcový multimediální systém s DAB a bezdrátovou konektivitou pro Android Auto a Apple CarPlay.
V modelu 600e La Prima, který momentálně testujeme, dostáváme parkovací senzory vpředu s parkovací kamerou, 18palcové litá kola, osvětlení prostranství u dveří, vyhřívaná přední sedadla, elektricky sklopná boční zrcátka, gesty ovládání pro elektrickou zadní víko kufru, adaptivní tempomat a navigaci v multimediálním systému.
Fiat uvádí model 600e jako svůj „návrat do segmentu B“ a není pochyb, že rozměry vozu se skvěle vešly do tohoto segmentu. Má délku 4,17 metru, tedy poněkud kratší než současný model Nissan Juke, a prostornou kabinu pro pět osob. Určitě se mu podařilo splnit slib, že bude stylový a zábavný, s mnoha prvky odkazujícími na model 500, jako jsou tvarované vstupy ve stejné barvě karosérie nad světlomety, samolepky a svislé zadní světla, narážející na klasický originál. Rozhodujícím faktorem budou samozřejmě kupující, ale my bychom řekli, že vypadá dostatečně charakteristicky a není zaměnitelný s jinými modely ve své třídě.
Fiat uvede 600e na trh jako čistě elektrický model, ačkoliv Fiat již potvrdil, že nemůže ignorovat tržní síly a brzy nabídne zákazníkům ve Velké Británii mild-hybridní verzi se spalovacím motorem PureTech s objemem 1,2 l, spárovaným se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která je elektrifikována. Model spaluje nejméně 110 g/km CO2 a dokáže strávit až polovinu jízdy výhradně elektrickým režimem ve městě.
Potřebujete prodat své auto?
Vyhledejte nejlepší nabídky mezi více než 5000+ prodejci. Je to tak jednoduché.
Zatím je k dispozici pouze jeden čistě elektrický pohonný systém: přední motor o výkonu 154 kW, zrychlující 0-100 km/h za devět sekund a dosah dle postupu WLTP 254 mil (Red) nebo 252 mil (La Prima) mezi jednotlivými nabitími. Fiat tvrdí, že tato čísla mohou narůst na 370 mil, když je vůz používán ve městě.
Standardně je vůz vybaven 100kW střídavou nabíječkou, která nabije baterii z 20 na 80 procent za 27 minut. Ve standardu je také tepelné čerpadlo a trojfázové střídavé nabíjení s výkonem 11 kW – i když je to více užitečné v kontinentální Evropě, kde je více domů vybaveno elektrickými instalacemi s větší kapacitou.
A, jak slíbil, model 600e není možné zakoupit ve šedé nebo stříbrné barvě. Mimo model „Red“ je možné vybrat si z bílé, černé, zelené, oranžové a modré barvy. Některé odstíny jsou stále dosti decentní, ale žádná z nich nemůže být nazývána nudně šedou.
To zní slibně – ale uvedení modelu jako malého čistě elektrického vozu znamená, že zatím je cena docela vysoká. Model 600e Red stojí od 32 995 liber, zatímco La Prima představuje výdaje ve výši 36 995 liber. Obě tyto verze jsou dražší než vozidla podobné velikosti se spalovacím motorem a nenabízejí žádné vládní pobídky, například v Německu nebo Francii, což znamená, že měsíční splátky nebudou levné. Bude zajímavé sledovat, jak bude Fiat ohodnocena hybridní verze; naše předpoklady jsou, že to bude více než u Juke, ale stále méně než 30 000 liber.
600e nemůže spoléhat jen na svůj vzhled; musí také splňovat požadavky na praktičnost, solidní výkon a pocit premium v kabině, aby odpovídal ceně.
Sedněte si na přední sedadla a ucítíte silný Jeep Avenger. Podobně jako u Avengera je zde podobný informační displej ve tvaru schránky pro dopisy, známé řady tlačítek (i když jsou rozumná) pro ovládání základních funkcí a výběr jízdního režimu pod displejem, a upravená verze stejného sklopného přepážení pro střední prostor na drobné předměty. Je zde trochu více prvků ve stejné barvě karosérie a nastavitelné podsvícení okolí, takže stále vytváří dojem elegantního prostředí s vysokou kvalitou materiálů na příslušných místech, ale nedokáže dosáhnout originality modelu 500.
Viat prezentoval mnoho odvážně znějících informací o tom, jak silně rozšířil prostor zezadu oproti svému městskému modelu, ale pravdou je, že tým inženýrů udělal vše, co mohl s použitím sady mechanismů společných s jiným vozidlem. Stejně jako u Avengera je v modelu 600e zadní část trochu stísněná; čtyřem osobám o výšce šesti stop se může těsně vejít, ale pasažéři na zadní sedačce nebudou vděčni za delší cestu.
Zavazadlový prostor má objem 360 litrů, což se vejde mezi segmentem malých automobilů a rodinných kompaktů. Je také zde dvojité dno, díky čemuž lze zvětšit prostor pro nakládku nebo snadněji vložit a vyjmout předměty (čímž vznikne prostor pod podlahou pro uložení nabíjecího kabelu). V plastových vybavení zavazadlového prostoru jsou také integrovány některé užitečné háčky, které pomáhají udržovat nákupní tašky na místě.
Pokud jde o dynamiku, je 600e zaměřen více na město než Avenger, což se odráží v podvozku. Řízení je lehké, ale přesné, a odpružení má měkčí charakter než u Jeepa, takže karoserie není tak tuhá v zatáčkách, ale má o něco větší pružnost při zvládání nerovností na silnici. Má také slušné držení v zatáčkách, takže pokud se stanete nadšeným řidičem na venkovských silnicích, obstojí si velmi dobře.
Má dostatek výkonu na to, aby to potvrdil; 600e je relativně lehké pro elektromobil, váží necelou tunu a půl, takže skromný výkon kompenzuje 260 Nm přímého točivého momentu. Všechno to pomáhá 600e vyhnout se dojmu, že je na dálnici nedostatečně vybaven, a zejména dobře zvládnout jako crossover v městě, s dostatečnou odezvou a obratností pro vklouznutí do škvíry v provozu (i když ne tak účinně jako model 500), a dobře vyváženým brzdovým pedálem vlevo, což usnadňuje plynulé zastavení.
Samozřejmě je možné hrát si s jízdními režimy, včetně přepnutí do režimu Sport, který poskytne dodatečný výkon, ale opět se ptáme, zda jsou režimy potřeba, když je režim „Normální“ tak dobře vyváženou konfigurací.
Zaznamenali jsme, že nejnovější motor od Steallantis je v jiných produktech skupiny, včetně Avengera, vysoce kvalitní. Skutečně je model 600e docela tichý a pohodlný jako vozidlo určené k přepravě, což znamená, že nabízí více než dostatečné vlastnosti pro město.
Fiatův multimediální systém je poměrně jednoduchý na používání a rychle reaguje na stisk tlačítek. Můžete rychle navigovat a dokonce i v verzi bez nainstalované navigace dostanete bezdrátové Android Auto a Apple CarPlay, které pomáhají připojit vlastní mapování s aktuálními informacemi o dopravě.
Model: | Fiat 600e La Prima |
Cena: | 36 995 liber |
Pohon: | Baterie o kapacitě 54 kWh, 1x elektromotor |
Výkon/točivý moment: | 154 kW/260 Nm |
Převodovka: | Automatická, jednorychlostní, předokolka |
0-100 km/h: | 9,0 sekund |
Maximální rychlost: | 134 km/h |
Dojezd: | 252 míle |
Nabíjení: | 88 kW (30-80 % za 29 minut) |
Datum zahájení prodeje: | Říjen |
[ad_3]