Termín „silnice rychlá“ může být trochu matoucí, ale ve skutečnosti se jedná spíše o dosažení rychlosti a mnoha dalších vylepšení jízdy, když je to potřeba. Zde je průvodce úpravami silnice.
Můžeme to brát tak, že nikdy bychom nedoporučovali jezdit rychlostí 60 mil za hodinu kolem školy, zatímco váš kolega vykukuje zadkem z okna. To by vás udělalo blbcem a možná dokonce pachatelem trestného činu. Ale není nic nelegálního na rychlé jízdě po klikaté silnici B rychlostí 60 mil za hodinu – nebo na rychlém dosažení rychlosti 60 mil za hodinu.
To, co říkáme, je, že si můžete užívat jízdu autem na silnici a dobrá silnice rychlá je prostě kombinace zrychlení, řízení a možnosti dosáhnout této rychlosti, místo jejího používání na nesprávných místech. Přeci jenom nepotřebujete všechen potenciál překrásně navržených exotických aut pro cestu do obchodu pro mléko do Lidlu, že jo?
Rychlá silnice znamená mnohem víc než jen jet plnou rychlostí; jde jen o vylepšení toho, co již máte. Zde jsou naše nezbytné úpravy rychlé silnice, které vám udělají víc radosti na míli, bez ohledu na to, čím jezdíte…
Supercharger
Pokud jde o získání většího výkonu z atmosférického motoru, nejefektivnější metodou je použití vynuceného nasávání ve formě turbodmychadla nebo superchargeru. Zatímco turbodmychadlo je poháněno výfukovými plyny, supercharger je mechanický a využívá pásu poháněného klikou k vytvoření nadnormálního nadbytku.
Existují dva základní typy superchargeru: objemové – jako jsou sady s rotačními a dvoušroubovými uspořádáními a G-laddery, které se montují na velké motory s velkou objemem; a odstředivkové jednotky, které připomínají turbodmychadlo a fungují na stejném principu. Jsou to rozhodně nejoblíbenější volba pro výrobce tunningových dílů, protože jsou to vysoce výkonné a nákladově efektivní způsoby zvýšení výkonu na motorech libovolné velikosti.
TTS Performance je distributor Rotrex, lídra na trhu odstředivkových superchargerů, ve Velké Británii. Vyrábějí vlastní britské sady pro různá auta a motocykly a nabízejí kompletní sortiment produktů superchargerů Rotrex.
Odstředivkový supercharger poskytuje zvýšený tlak při růstu otáček motoru. Zrychluje sací vzduch, dodává mu velmi vysokou rychlost od spirálovitého rotoru kompresoru. Tato rychlostní energie se poté mění na tlak, když se vzduch uvolňuje v rozkládacím prostoru uvnitř kompresorové skříně.
V porovnání s objemovým superchargerem (jako jsou velké kompresory na motorech V8) vyžaduje odstředivková jednotka mnohem nižší výkon, což znamená menší ztráty výkonu na hnacím hřídeli. Nabízí také výkon v celém rozsahu otáček a nepřichází o výkon při otáčkách okolo 3000 ot./min, na rozdíl od větších jednotek. Díky svým kompaktním rozměrům je odstředivkový supercharger mnohem snadnější umístit, což znamená, že je možné jej používat na širší škále motorů – dokonce i na malých jednotkách s obsahem 1,0 litru.
TTS Performance vyrábí sady superchargerů Rotrex pro nejpopulárnější vozy, jako jsou Honda Civic Type R (EP/FN), Honda S2000 a Toyota GT86/Subaru BRZ, stejně jako pro více exkluzivní modely, jako jsou Ariel Atom, Lotus Elise/Exige, Audi RS4 (B7), Audi S5 (B8) a Audi 8 4.2 V8. Výkonnostní zisky mohou být obrovské, sady pro Hondy mohou poskytnout až 500 HP, sady pro Audi RS4 dosahují více než 600 HP a dvoumotorové R8 poskytují více než 700 HP. Nicméně jsou k dispozici i skromnější sady pro vozidla jako je Suzuki Swift, Peugeot 107, Toyota Yaris a Citroen C1.
Kontaktujte: TTS Performance – www.tts-performance.co.uk
Výkonný vzduchový filtr
Všechny práce související s tuningem výkonu jsou založeny na jednom hlavním principu; získání většího výkonu tím, že do motoru vpravíte větší množství kyslíku a paliva, aby se v válcích vytvořila větší a silnější exploze. Jedno nejde bez druhého: můžete stříkat tolik vynikajícího paliva, jak chcete, ale pokud není správné množství kyslíku, moc toho neudělá pro výkon…