Hledáte nejlepších 10 laciných aut s plným přepojným přenosem všech kol (AWD)? Pokud ano, tak nehledejte dál, protože si představíme několik skvělých a cenově dostupných automobilů s AWD, které splňují každý rozpočet!
Už od generací se vedou debaty o tom, jaká konfigurace pohonu všech kol je preferována v automobilu. Fanoušci rychlých hatchbacků přesvědčivě tvrdí, že pohon předních kol je nezbytný pro charakter jejich vozidel; jiní zase tvrdí, že přední kola si u řízení a brzdění už dobře vedou, takže je rozumnější přenést výkon na zadní kola (což samozřejmě znamená, že auto je trochu živější). Zde není jednoznačná odpověď, prostě máte rádi to, co máte rádi. Ale pokud se chcete vyhnout této debatní pasti, proč nespojit oba světy pomocí AWD? Díky výkonu rozdělenému na každé kolo můžete využívat výhody obou konceptů a zároveň mít vynikající přilnavost na povrchu vozovky.
V posledních letech se systémy pohonu všech kol výrazně vyvinuly. Již to není tak, že AWD znamená nutně primitivní systémy s uzávěrkami diferenciálů a převodovkami s nízkým a vysokým rozsahem jako u starého Land Roveru. Tento konfigurace pohonu je dlouhodobě spojována s motorsportem (myslete například na Jensen FF z 60. let), a dnes existuje mnoho inteligentních řešení, která pomáhají účinně přenášet výkon a zajistit výbornou stabilitu i na zatáčkách. Některé systémy pohonu všech kol nabízejí trvalý pohon na obě nápravy, jiné mají převahu zadní nápravy a pro jízdu přenášejí trochu výkonu na přední nápravu; v případě modelu Ferrari FF získáte dokonce i dva samostatné převodovky, které umožňují fungování systému pohonu všech kol!
Máme mnoho možností a vybrali jsme pro vás nejlepších 10 laciných aut s plným přepojným přenosem všech kol, které stojí za zvážení, pokud se chcete ponořit do těchto širokých a zajímavých vod. Neurčili jsme konkrétní rozpočet; místo toho jsme vybrali auta, která nás přiměla říct si: „Wow, to vypadá na skvělou cenu“, nikoli „Och, prokrista, ten Range Rover stojí devadesát tisíc liber“…
Audi TT 225 Quattro (Mk1)
Zřídka se stane, že má veřejnost možnost koupit concept car. Tyto stylové projekty obvykle slouží jako výstavní exponáty na autosalónech a následující model, který se nakonec dostane do výroby, je mnohem zjemnělejší. Ale v případě Audi TT ve verzi Mk1, které dorazilo na trh v roce 1998, byl skutečně velmi podobný konceptu z roku 1995, což potěšilo mnoho lidí. Bylo jich prodáno obrovské množství, což znamená, že je na trhu spousta kusů, a to je pro lidi, jako jsme my, kteří mají rádi levná auta s výkonnými motory, dobrá zpráva.
Existovalo mnoho různých variant specifikací; bylo možné si vybrat přední pohon s nižšími výkony motorů nebo plný pohon quattro pro sportovní verze. Co se týče motorů, mohl jste si vybrat mezi motorem 1.8T nebo 3.2 VR6, i když to nebylo zcela jednoduché – motor 1.8T byl k dispozici ve verzích s výkonem 150 koní, 180 koní nebo impozantních 225 koní v modelu s dosti příhodným názvem TT 225. Verze s motorem 3.2 měla převodovku DSG a vylepšenou aerodynamiku, ačkoli mnozí se domnívají, že její výkon 247 koní je příliš malý přírůstek oproti lehčímu a snáze laditelnému modelu 1.8T s výkonem 225 koní. My vám doporučujeme model 225 jako nejlevnější verzi TT Mk1: kromě systému AWD quattro získáte také motor BAM, který se dá považovat za verzi 1.8T na steoreidech: má posílené písty a klikové hřídele, bohatší palivový systém a větší mezichladiče, které jsou perfektně sladěny s tímto skvělým podvozkem. A i když je pohonový systém poněkud těžký vzhledem k jeho rozměrům, na zatáčkách to neucítíte – tyto vozy drží silnici jako přilepené, prakticky můžete projet každou zatáčku s jakoukoli rychlostí a nikdy neztratit přilnavost. (Varování: Jednejte na vlastní nebezpečí, nechceme žádné žaloby, pokud skončíte v keřích…)
V verzi 225 dostanete spoustu vychytávek – zkontrolujte si, zda najdete model se zvukovou volbou Bose, je to skvělé, a vyhřívané kožené sedačky jsou velmi pohodlné. Kvalitní exemplář Audi TT 225 můžete sehnat za méně než 4000 liber – uvidíte také lidi, kteří chtějí prodat model za více než 8000 liber, ale to je skutečně jen vzácná verze Quattro Sport, která si to odůvodňuje…