Závěry
Při návrhu MINI bylo BMW velmi chytré – od začátku šlo o evoluční model. Ti, kteří vědí, dokážou rozeznat tři generace kabrioletu MINI, které jsme dosud měli, ale pro běžného pozorovatele vypadají téměř stejně. Díky tomu si můžete koupit druhou generaci MINI a mnoho lidí nebude vědět, jak staré je auto. Díky pevné kvalitě zpracování se tyto automobily velmi dobře stárnou. Na trhu je mnoho dobře udržovaných kusů k výběru, takže koupě kabrioletu MINI nemusí být takové velké riziko, pokud si předem uděláte průzkum; pro mnoho majitelů je největším zklamáním špatná funkčnost. Ale pokud to před koupí přijmete, jistě si zamilujete zážitek z vlastnictví MINI.
Jen málo aut mělo takový obchodní úspěch jako BMW MINI od jeho debutu v roce 2001. V mnoha nákupech je považován za malé BMW, toto auto nemá nic zvláštního, ale má svou fanouškovskou základnu, kterou žádný konkurent nedokázal napodobit.
Zásadní faktor, který způsobuje radostné vnímání vzhledu jak uvnitř, tak vně, a také charakteristické ovládání jako na kartingové dráze, vysvětluje, proč je MINI tak oblíbené.
Další recenze
Shrnutí
Silniční testy
Dalším důvodem je široká škála modelů, která od roku 2004 zahrnuje také kabrioletovou verzi. Stylový a příjemný na jízdu, stejně jako hatchback verze, byl kabriolet Mk2 z roku 2009 ještě lepší a na sekundárním trhu je jedním z nejvíce dostupných aut s otevřenou střechou.
Historie
Druhá generace modelu MINI hatchback přišla na trh v roce 2006, ale trvalo dalších tři roky, než se objevila kabrioletová verze. Kabriolet Mk2, představený na trh v březnu 2009, byl původně nabízen ve verzích Cooper s výkonem 118 k a Cooper S s výkonem 172 k, za ceny 15 995 liber a 18 995 liber, obě poháněny 1,6litrovým benzinovým motorem. Pro milovníky výkonu byla k dispozici také verze John Cooper Works (JCW) s výkonem 208 k, za cenu 23 470 liber.
Na druhém konci spektra byl model MINI One s výkonem 97 k, který se připojil k nabídce v květnu 2010; diesel s výkonem 111 k, Mini Cooper D, se objevil o tři měsíce později, a v březnu 2011 se k němu připojil model Cooper SD s výkonem 141 k. Mimochodem, původní kabriolet MINI byl známý jako R52, zatímco jeho nástupce zde popsaný nese kód R57 podle BMW; třetí generace je označena jako F57.
Kterou verzi si vybrat?
MINI One s výkonem 97 k je trochu málo výkonný, takže se vyhněte této základní verzi, která je také dost skromná. Model Cooper je atraktivnější a model Cooper S je vzrušující. Nezanedbávejte ani diesely, které jsou dynamické a ekonomické, i když žádný z nich nesplňuje normy čistého ovzduší.
Auto One má jen 15 palcová ocelová kola, ale má klimatizaci, elektrickou střechu, rádio DAB a parkovací senzory. Model Cooper/Cooper D má 17 palcová litá kola, systém Start/Stop a další chromované doplňky, zatímco model Cooper S/SD má 16 palcová litá kola, sportovní volant a sportovní sedačky.
Většina modelů MINI je vybavena alespoň jedním přídavným balíčkem (Salt, Pepper, Chili, Media, Vision, Convertible, Sport), takže zkontrolujte, jaké jsou nainstalovány příslušné příslušenství, abyste získali co nejvíce za své peníze.
Alternativy k MINI kabrioletu
Pokud jde o stylový a charakteristický design, největšími konkurenty pro MINI jsou Fiat 500C a Volkswagen Beetle, i když jsou stejně nepraktické co se týče prostoru na zadní sedadle a v zavazadlovém prostoru.
Větší množství místa nabízí kabriolet Citroena DS3, který má jako Fiat skládací střechu namísto skutečného kabrioletu. DS3 je skvělé na jízdu, je snadno dostupný na trhu s použitými auty, je levný a dostatečně prostorný, ale interiér vypadá obyčejně.
Pokud vám čtyři sedadla nejsou tak důležitá, zvažte Mazdu MX-5 nebo velmi podobný Fiat/Abarth 124 Spider. Pokud však potřebujete čtyři sedadla, větší BMW řady 3 může splnit vaše očekávání, stejně jako Audi A3 nebo A5, Volkswagen Eos nebo Golf. Alternativně by vás mohlo zajímat kupé-kabriolet Lexusu IS250C s neobvyklým luxusním zpracováním za relativně dostupnou cenu?
Na co si dát pozor?
Startér
Některé MINI mají slabé startéry, takže se ujistěte, že ten, který je na potenciálním nákupu, se ovládá bez problémů.
Průniky
Při opětovném rozvinutí může střecha prosakovat. Je k dispozici sada na opravu za přibližně 40 liber (číslo 54347276922). Více informací najdete na internetových fórech.
Elektrický systém
Problémy s elektrickým systémem jsou způsobeny poruchou základového pásu akumulátoru; elektrický systém může zcela přestat fungovat, takže se ujistěte, že vše funguje.
Dieselové motory
Přibližně jedno kabriolety z deseti jsou dieselové motory; téměř všechny jsou modely Cooper D, které jsou dostupné od 4 000 liber. Vynikající Cooper SD by mohl stát 10 000 liber.
Vnitřek
Společnost MINI tvrdila, že kabriolet má čtyři sedadla, ale je nejlepší to považovat za dvousedadlový automobil s zadními sedadly vhodnými jen pro (velmi) malé dospělé nebo děti. A není to jako náhrada za dostupnost zavazadlového prostoru, protože je k dispozici pouze 125 litrů, když je střecha složena. Sklopení zadních sedadel zvětšuje tuto kapacitu na 660 litrů.
Kladnými aspekty jsou dobrá kvalita zpracování, originální design a pohodlná sedadla. Avšak jízda s tímto autem je slabá, zejména na velkých kolech s volitelnými pneumatikami s bočním utěsněním.
Ceny
Nalezli jsme více než 350 modelů kabrioletu MINI Mk2 na prodej. Na tomto konci trhu převažují modely One, Cooper a Cooper S. Pouze jeden z deseti modelů MINI má automatickou převodovku.
Chcete zkontrolovat cenu konkrétního modelu? Použijte naše hodnoticí nástroje.
Provozní náklady
Všechny modely kabrioletů MINI mají proměnlivé servisní intervaly, které umožňují používání aut po dobu až dvou let nebo dojezdu 16 000-20 000 mil před servisem. Rozpis servisů se pohybuje mezi menší údržbou a větší údržbou (nazývanými Inspekcí 1 a Inspekcí 2 v jazyce MINI) s cenou odpovídající 133 a 257 liber. Inspekce 1 zahrnuje výměnu oleje a filtrů, zatímco Inspekce 2 také zahrnuje výměnu vzduchového filtru a sady zapalovacích svíček u benzínových motorů nebo palivového filtru u dieselových vozidel.
Svěží kapalina brzdového systému je vyžadována každé dva roky (stojí přibližně 42 liber) a klimatizace je kontrolována při každém servisu; její regenerace stojí přibližně 80 liber. Protože všechny motory MINI mají řetězový pohon, není nutná výměna řemenů, což trochu pomáhá snížit náklady. Většina aut MINI byla prodávána s komplexní servisní smlouvou TLC, která se předává dalším majitelům a může být prodloužena až na 10 let od data registrace vozidla.
Připomínky ohledně servisu
Je dosud známo tři servisní upomínky pro kabriolet MINI Mk2, první z nich byla vydána v dubnu 2012. Týkala se pouze modelů Cooper S a John Cooper Works, některé z nich byly vybaveny řídícím obvodem čerpadla turbodmychadla, který mohl vyvolat zkrat a požár; řešením byla instalace nového čerpadla spolu s řídícím obvodem.
V listopadu 2014 byla některá MINI vyrobená dříve téhož roku stažena zpět kvůli vadnému mechanismu opěradla sedadla, které znamenalo, že se opěradlo neuzamykalo správně; stačilo upravit. Nejnovější servisní upomínka v březnu 2019 byla způsobena stejným problémem jako první upomínka: závadou na řídícím obvodu čerpadla vody. Tentokrát se to týkalo širšího spektra modelů BMW, včetně kabrioletu MINI Mk2.
Spokojenost majitelů podle průzkumu Driver Power
MINI Mk2 bylo naposledy zohledněno v novém průzkumu automobilů v roce 2015, kde se umístilo na 110. místě z 150 vozidel. Naposledy se model MINI Mk2 objevil v průzkumu o použitých automobilech v roce 2018, kde (hatchback a kabriolet dohromady) se umístil na 35. místě z 100; o rok dříve se umístil na 63. místě. Majitelé obdivují jízdu aut, náklady na provoz, spolehlivost a kvalitu zpracování. Výhrady se vztahují především na praktičnost a komfort.
[Odkaz na původní článek](https://www.autoexpress.co.uk/mini/mini/361035/used-mini-convertible-mk2-2009-2015-review)