[ad_1]
Najděte si své Ferrari SF90 Stradale
Nabídky od našich důvěryhodných partnerů na toto vozidlo a jeho předchůdce…
Verdikt
Díky poskytnutí vozu SF90 Stradale s označením XX vytvořil Ferrari pravděpodobně své nejvíce závodně zaměřené uliční vozidlo od legendárního modelu F40. Agresivní aerodynamika a precizně laděné systémy odpružení, stability kontrol a ABS se spojují a dělají z tohoto tvrdého (a již vyprodaného!) supersportovního vozu v hodnotě 673 548 liber silničního závodníka jak vzhledem, tak výkony.
Vozidlo Ferrari SF90 XX Stradale je nejextrémnějším uličním vozem, který kdy tato italská značka vyrobila. To je docela prohlášení, ale nejenže se jedná o nejsilnější model určený pro jízdu po silnici, ale je také prvním, který obdržel pověstné označení XX.
Stejně jako u všech modelů XX to znamená posedlosti zaměření na agresivní aerodynamiku pro generování úrovní sání pro závodní automobily (530 kg při 155 mph). Také představuje nejnovější vývoj v odpružení, převodovce, systémech stability kontrol a brzdového řízení. Zlepšené je cílem, ale ne za každou cenu. Myslete podobně jako u modelu Porsche 992 GT3 RS, ale aplikovaného na středový supersportovní vůz s dvojnásobným výkonem.
Výroba modelu XX je omezena na 1 398 kusů, rozdělených mezi 799 kusů Coupé a 599 kusů Spider. Cena modelu XX Stradale je 673 584 liber a představuje zhruba 40 % více než jeho běžný protějšek SF90. Všechny kusy jsou již prodány a první dodávky se očekávají do konce roku.
Výsledky transformace na model XX jsou ohromující, jak jsme zjistili na slavném zkušebním okruhu Fiorano od společnosti Ferrari. Během našeho testu nám bylo bohužel znemožněno jezdit po silnici, ale díky okruhu jsme měli svobodu zkoumat mimořádné limity výkonu modelu XX.
Navzdory zjevným, a podle našeho názoru velmi lákavým, změnám karoserie – model XX označuje návrat pevného zadního křídla – jsou mechanické základy modelu XX Stradale velmi úzce spojeny s běžným modelem SF90. To znamená známý dvojitě přeplňovaný osmiválec o objemu 3990cc, spárovaný s trojmotorovým hybridním systémem s bateriemi, který dodává energii na obě nápravy, přední i zadní. Ferrari vytvořilo malý více výkonu z obou složek pohonného ústrojí, avšak zisky – 17 koní z V8 a 13 koní z hybridního systému – jsou skromné.
Použití lehkých materiálů uspoří 45 kg, ale větší přední spoiler, výrazné pevné zadní křídlo a související aktivní přídavné prvky aero snižují čistou ztrátu hmotnosti na 10 kg, na proklamovanou suchou hmotnost 1560 kg. Není překvapením, že s výkonem 1016 koní a točivým momentem 804 Nm, zrychlí jako raketa. Z 0-100 km/h za pouhých 2,3 sekundy, z 0-200 km/h za 6,5 sekundy. Maximální rychlost? 320 km/h, o 20 km/h méně než u běžného modelu SF90 kvůli zaměření na sání a rychlost v zatáčkách.
Jak byste očekávali, model SF90 XX je intenzivní zážitek ve všech směrech. Díky chytrému ladění zvukových harmonik motoru směřovaných do kabiny je model XX hlasitější než běžný model SF90, a je skutečně rozjařeným strojem. Dodání výkonu a řazení jsou ostré jako skalpel, razantnější a okamžitější pro maximalizaci výkonu a emocí.
Oplývající nejmodernější technologií od Ferrari, je model XX mimořádný a fascinující stroj k řízení. Použitím sady plně integrovaných systémů s exotickými názvy, jako jsou Ferrari Dynamic Enhancer (2.0), ABS Evo a eSSC 1.0 Electronic Side Slip Control, můžete progresivně cítit svou cestu do výkonu a limitů ovládání modelu XX prostřednictvím stále agresivnějších dynamických režimů přes známý přepínač „manettino“ na volantu.
Není překvapením, že model XX Stradale je senzace na zatáčkách a rovných úsecích okruhu Fiorano. Je tu obrovská přilnavost a trakce, ale vůz vždy působí živě, tancuje na vaše vstupy. Přes rychlé zatáčky se řízne s neuvěřitelnou přesností díky stabilizačním účinkům sání, ale stejně nadšeně přijímá i zatáčky těsnější. Stejně jako při brzdění je stejně impozantní zastavení a stabilita, která vám umožní brzdit pozdě a hluboko do zatáček, styl závodního vozu. Není divu, že nastavil nový okruhový rekord pro silniční vozy Ferrari na zkušebním okruhu Fiorano.
Všechny Ferrari klade důraz na vášeň a výkon, ale model Stradale XX toto bere na nové extrémy. Neskutečně rychlý, ale překvapivě přístupný, přináší vítanou hrubost a závodnický vzhled, ale zachovává dostatek slušnosti, která umožňuje si představit, že bude v pořádku fungovat i na silnici. Ti 1 398 zákazníků modelu XX Stradale se mají na co těšit.
Model: | Ferrari SF90 XX Stradale |
Cena: | 673 584 liber |
Pohonný ústroj: | 4,0litrový dvojitě přeplňovaný osmiválec, 3x e-motor |
Výkon/točivý moment: | 1016 koní/804 Nm |
Převodovka: | Osmistupňový automatický převodovka, pohon všech kol |
0-100 km/h: | 2,3 sekundy |
Maximální rychlost: | 320 km/h |
Na prodej: | Vyprodán |
[ad_2]
Original post