Land Rover nám poskytl první oficiální pohled na nadcházející elektrický Range Rover, s řadou dávkovacích obrázků a pár raných informací. Tvaruje se to být nejluxusnější verzí vlajkové lodě 4×4, ale bez kompromisů, pokud jde o výkon nebo schopnost terénní jízdy.
Dosud bylo vydáno celkem pět obrázků, které zobrazují detaily vozu a mřížku, stejně jako jedinečné středové krytky kol s logem EV. K obrázkům doprovází krátké náznaky videa, které odhalují, že majitelé nulových emisí Range Rover nebudou obtěžováni manuálním otevíráním nabíjecího portu; elektricky ovládané dveře se posunují zprava doleva, aby odhalily zásuvku CCS a indikátory nabíjení.
Podle očekávání u elektrického vozidla vypadá mřížka více zčisténa než u standardního Range Roveru – pravděpodobně z důvodů efektivity a proto, že baterie a elektrické motory vozu vyžadují méně chlazení. Na straně vozu je měděný ozdobný lem, i když v tuto chvíli není jasné, zda bude specifický pro EV, nebo volitelný napříč řadou.
Přestože Land Rover odhalil detailní obrázek elektrického Range Rovera o zadním sklu a zadním světlometovém svazku, zde nejsou žádné zjevné změny v designu. To znamená stejné zatmavené lampy a černý lem na celém pojetí, s tradičním označením Range Rover. Předpokládáme, že EV se obejde bez jakýchkoli výfukových trubek v dolním nárazníku, ale JLR to zatím nechal na naší představivost.
Range Rover EV bude stát na stejné platformě Modular Longitudinal Architecture (MLA) jako stávající benzínové, dieselové a plug-in hybridní modely, a bude vyráběn ve stejné továrně v Solihullu na západním Midlandu. Jaguar Land Rover říká, že baterie a elektrické pohonné jednotky – detaily, které jsou stále tajemstvím – budou montovány v novém výrobním centru elektrického pohonu společnosti ve Wolverhamptonu.
JLR říká, že elektrický Range Rover „poskytne výkon srovnatelný s vlajkovou lodí V8“, až se objeví v prodeji v roce 2024. Dosud byly zveřejněny pouze další technické podrobnosti o 800voltové elektrické architektuře vozu – obdobně jako systém používaný v Porsche Taycan. To by mělo umožnit Range Roveru přístup k rozšiřující se síti 350 kW ultra-rychlých nabíjecích stanic ve Velké Británii, a zatímco velikosti baterií nebyly potvrzeny, očekávali bychom, že bude možné nabít 10-80 % baterie za méně než 30 minut – i pro baterii o kapacitě 100 kWh a více.
Thomas Müller, výkonný ředitel pro vývoj produktu v JLR uvedl: „Máme za cíl vytvořit nejtišší a nejpropracovanější Range Rover vůbec. Magické ingredience, které podporují úspěch Range Roveru, zůstávají nezměněné – nyní nabízeny s nulovými emisemi z výfuku.“
Ale bude také schopen jet do terénu, stejně jako by to mělo být u jakéhokoli produktu Land Rover. Společnost říká, že jeho testovací režim vozu bude „podroben jednomu z nejpřísnějších inženýrských závěrečných programů vůbec – ke potvrzení schopnosti, které zahrnují extrémní teploty, všechny podmínky a každý terén“. Land Rover říká, že Range Rover EV bude schopen brodit do hloubky 850 mm – stejně jako současná generace Defenderu s vinutými pružinami.
Vedle obrázků a raných informací Land Rover potvrdil, že seznam čekajících je nyní otevřený, i když předobjednávky nezačnou až někdy v roce 2024.
Geraldine Ingham, ředitelka pro Range Rover uvedla: „Od roku 2021, kdy byl uveden do prodeje, nastavil nejnovější generace Range Rover nový standard pro požadovanost. Po celém světě vidíme nejvyšší úrovně poptávky klientů v naší 53leté historii.
„Z důvodu tohoto neslýchaného úspěšného příběhu nyní otevíráme oficiální seznam čekajících na možnost být mezi prvními, kteří si předobjednají nejočekávanější Range Rover moderní doby.“
Klikněte zde pro náš seznam nejlepších elektrických SUV…