[ad_1]
Ford Puma vedl v roce 2023 statistiky prodeje automobilů ve Velké Británii – malý SUV však nikdy neparoval s tvrdší konkurencí, takže prochází středověkým osvěžením, které přináší pár úprav exteriéru a hlavní přepracování kabiny se zlepšenými technologickými úrovněmi.
Úpadek modelu Ford Fiesta znamená, že Puma musí oslovit kupce superminis jako je Vauxhall Corsa a Toyota Yaris, stejně jako zákazníky baby-SUV, kteří by mohli zvažovat také výběr mezi Vauxhall Mokka nebo Nissan Juke. Nové přírůstky na trhu, jako je nadcházející C3 od značky Citroen, slibují crossoverový styling s agresivními cenami, které by mohly podříznout ceny Fordu.
Zvenku vypadá nový Puma téměř identicky jako vůz, který obnovil tento model, když byl uveden na trh v roce 2019. Předek má nejnovější podobu odznaku Ford, stejně jako zbrusu nové světlomety, které zahrnují čerstvý podpis denního svícení. Existují také variace úrovní výbavy, přičemž modely Titanium mají dechromovanou přední mřížku a verze ST-Line mají agresivnější nárazník vpředu.
Ostatní hlavní změny exteriéru jsou obnovená škála barev, včetně šedé barvy kaktusu u vozidla na obrázcích.
Vnější vzhled nebyl prioritou Firdu, kde firma investovala nejvíce peněz do svého nejlépe prodávaného modelu. Existuje nové rozvržení palubní desky, které je navrženo tak, aby bylo méně přeplněné než dříve, se zkoseným efektem, tenkými větracími otvory a novým dvouramenným designem volantu.
Tato snaha o čistší vzhled znamená, že Puma následuje trend ztráty fyzických přepínačů a umisťování ovládacích prvků pro klíčové funkce na centrální dotykovou obrazovku. K pomoci s tímto problémem dostává Puma dvojici displejů, které jsou podstatně větší než předtím. Digitální přístrojový panel má nyní průměr 12,8 palce a lze jej upravovat podle preferovaných informací řidiče, zatímco multimediální displej má rozměr 12 palců. Běží na softwaru SYNC 4 od Fordu s rychlejším zpracováním než současný model Puma s nastavením SYNC 3 a navíc s algoritmem pro strojové učení.
Mezi dalšími vrcholy aktualizované kabiny automobilu jsou okolní osvětlení, akusticky laminovaný čelní sklo, volitelná panoramatická skleněná střecha a sedadla, volant a loketní opěrka potažené syntetickou kůží – s různými barvami prošívání v závislosti na úrovni výbavy. Puma si zachovává také svůj odtokový boot-box, což je významný prodejní bod pro konkurence zaplavenou třídu.
Při podkapotové části firma poněkud zjednodušila výběr pohonných jednotek modelu Puma. Jádrem je tříválcový benzínový motor EcoBoost o objemu 1,0 litru, dostupný buď se 123 k nebo 153 k a s pomocí 48voltového mírného hybridního startér-generátoru. Volba se šestistupňovou manuální převodovkou nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou je dostupná u slabší verze, zatímco silnější jednotka je k dispozici pouze s automatickou převodovkou.
Špička nabídky je také vyčištěna, protože velmi hodnocený model Puma ST ztrácí svůj motor o objemu 1,5 litru s 197 k a hlavně volbu manuální převodovky. Namísto toho bude nabízen výkonový model pouze s 168koňovou mild-hybridní verzí motoru EcoBoost o objemu 1,0 litru a se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Návrh se také dostává sdílenému Ford Performance spoileru, který zvyšuje přední přítlak, společně s vlastními ST předními mřížkami a možností kontrastního lesklého černého provedení střechy.
Potřebujete prodat své auto?
Najděte svou nejlepší nabídku od více než 5 000 dealerů. Je to snadné.
Ford nepoznamenal, proč byla zrušena horká varianta stávající nabídky ST, přestože se věří, že to souvisí se směsí prodeje modelu před face-liftem.
Revize také přináší nový bezpečnostní výstroj; Puma dostává nyní Intersection Assist (který sleduje silnici vpřed ohledně možných kolizí s chodci a cyklisty), Reverse Brake Assist (který dokáže zabránit autu před couváním do statických předmětů) a Rear Cross Traffic Braking, což stejné dělá, pokud detekuje pohyb osob nebo jiných vozidel přes zadní část vozu.
Mnoho konkurentů modelu Puma je k dispozici s volbou benzínového nebo čistě elektrického pohonu. Ford se pokusí tento problém řešit prostřednictvím uvedení modelu Puma Gen-E později letos. Očekává se, že bude sdílet bateriový balík s elektrickou verzí nedávno uvedeného Tourneo Courier.
Ford přijímá objednávky na upravený model Puma, první dodávky se očekávají na začátku léta. Kompletní specifikace a ceny dosud nebyly zveřejněny, ale vstupní model Titanium 125PS s manuální převodovkou bude stát od 25 790 liber, jen o 150 liber více než ekvivalentní stávající model.
Klikněte zde pro náš seznam nejlepších malých SUV a crossoverů…
[ad_2]
Post oryginalny