[ad_1]
Jaguar C-X75 byl konečně přizpůsoben k legálnímu provozu, 14 let poté, co byl úžasný koncept superautomobilu poprvé představen veřejnosti na autosalonu v Paříži v roce 2010.
Jaguar sám se však na projektu nepodílel. Místo toho se tímto úkolem ujal Callum, designérská a inženýrská společnost založená samotným designérem C-X75, Ianem Callumem.
V příběhu představovaném C-X75 se nachází ve Velké Británii a pouze připomíná originální koncept. Jeho mechanika je velmi odlišná. Automobil začal svůj život jako jeden ze pěti klonů C-X75 postavených společností WAE, dříve známou jako Williams Advanced Engineering, určených k použití jako kaskadérské automobily pro film o Jamesi Bondovi “Spectre” z roku 2015.
C-X75 sloužil jako vozidlo jednoho z padouchů, zatímco Bond si vybral automobil své oblíbené značky, v tomto případě Aston Martin DB10, který byl vyvinut výhradně pro filmové ztvárnění, ačkoli také posloužil jako silná ukázka nadcházejícího redesignu modelu Vantage. Čtyři ze pěti kaskadérských vozů C-X75 přežily natáčení a později byly prodány veřejnosti, a nyní jeden z nich prošel podstatnými úpravami od Calluma, aby byl vhodný k použití na silnici.
Přestavba konceptu Jaguar C-X75 na legální provoz na silnici od Calluma
Kaskadérské vozy mají ojedinělý rámový podvozek z trubkové konstrukce a jsou vybaveny odpružením odvozeným z rallye. Dále jsou osazeny verzí nadplňovaného 5,0litrového osmiválce JLR místo hybridního uspořádání známého z konceptu.
Mezi úpravami nutnými pro získání certifikace Individual Vehicle Approval (IVA) ve Velké Británii musel Callum nainstalovat všechny povinné prvky běžně nalezené na většině automobilů, jako jsou správné zrcátka, nové ovládací prvky, sklo označené E, výfukový systém splňující emisní normy a mnoho dalšího. Callum uvedl, že bylo provedeno stovky změn. V Británii je snazší udělat nestandardní vozidla legálními k provozu na silnici díky pravidlům pro schválení jednotného typu vozidla, takže podobná přestavba pro USA nemusí být aplikovatelná.
Callum provedl také několik úprav k vylepšení vzhledu vozu a určitých jízdních vlastností. Například byly sníženy a zarovnány mezery mezi panely, zatímco uhlíkové prvky měly upraveny své povrchy. Další povrchy byly také ošetřeny a přelakovány. Callum uvádí, že byly provedeny i některé úpravy na odpružení.
Původní koncept C-X75 byl představen s pohonem plug-in hybrid, kde byly namísto konvenčního spalovacího motoru použity dva proudové turbíny. Jaguar potvrdil plány na výrobu rok po debutu konceptu, s výrobním modelem zamýšleným k použití 1,6litrového turbomotoru, který měl tým Williams F1 plánovat použít ve závodech, než se F1 rozhodla pro současný formát motoru s přeplňováním V6. Ekonomická realita a tvrdá konkurence od etablovaných značek supersportovních vozů vedly Jaguar ke stažení z projektu C-X75 pouhý rok od jeho zahájení vývoje.
[ad_2]
Post oryginalny