[ad_1]
Říkají, že se nepokoušejte měnit úspěch, ale nový faceliftovaný Nissan Qashqai se tomuto tvrzení postavil. Nejprodávanější rodinné SUV bylo podrobeno agresivnímu přepracování spolu s velkými technologickými vylepšeními v úsilí stát se konkurenceschopnějším proti Hyundai Tucsonu a Kia Sportage.
Matthew Weaver, viceprezident designu Nissan pro Evropu, věří, že dramatický redesign změnil Qashqai „z Clarka Kenta na Supermana“. Nápadná nová mřížka je pokryta složitým vzorem lesklých černých šupin inspirovaných tradiční japonskou zbrojí.
Je doplněna o nový, ostřejší design denních světel, který zahrnuje větší prvek následující linii kapoty, plus pět malých čoček, které imitují tvar částí mřížky. Hlavní světlomet má nyní adaptivní modul dálkových světel a i přední nárazník byl upraven.
Nová zadní světla mají malé plovoucí prvky umístěné pod větším „boomerangem“ a zadní nárazník byl upraven tak, aby vypadal širší a luxusnější. Další změny exteriéru jsou u nově představené varianty N-Design, která se vyznačuje karosérií v barvě karoserie na blatnících a dveřích a unikátním sadou 20palcových slitinových kol.
Změny interiéru jsou subtilnější; jsou zde nové povrchové úpravy pro palubní desku a středovou konzoli, nové vzory potahů, ambientní osvětlení a Alcantara prvky na modely vyšší specifikace. Boční okna jsou nyní také tlustší pro snížení hluku v kabině.
Je to technologie na palubě Qashqai, která obdržela podstatnější vylepšení. Největším z nich je zbrusu nový infotainmentový systém založený na operačním systému Google Android Automotive OS – stejná softwarová architektura, kterou používají Renault, Volvo a Polestar.
Nissan přidal své vlastní grafiky, aby nové rozhraní vypadalo povědomě pro stávající řidiče Qashqai, ale všechny kromě základního modelu Qashqai nyní budou dodávány s aplikacemi jako Google Maps integrovanými a je zde dalších přes 70, včetně Waze a Spotify, dostupných prostřednictvím obchodu Google Play. Hlasový asistent od Googlu s pochopením přirozeného jazyka je také k dispozici a lze ho použít k ovládání nastavení auta pomocí frází jako „Je mi zima“ na nastavení teploty v kabině.
Aplikace mají výhodu aktualizací přes vzduch, ale pokud nejste fanoušci technologie poháněné Google, bezdrátové propojení smartphonu Apple CarPlay a Android Auto je standardem na každém modelu. Grafika pro 12,3palcový centrální dotykový displej a digitální přístrojový panel byla také vylepšena.
Každý nový Qashqai bude mít více bezpečnostního vybavení než dříve, včetně varování před ospalostí řidiče, autonomního nouzového brzdění, asistence při udržování pruhu v nouzi a záznamu dat o nehodě. Tyto systémy se aktivují pokaždé, když nastartujete auto, ale stejně jako u nedávno aktualizovaného modelu Juke si řidiči mohou vytvořit vlastní personalizovaný režim pro sadu ADAS, včetně toho, které systémy chtějí mít aktivní, a poté jej lze vybrat přes užitečné tlačítko zkratky na volantu.
Nissan říká, že zlepšil kvalitu kamer použitých pro systém Around View Monitor u Qashqai. Vylepšená sestava může poskytnout „neviditelný pohled na kapotu“ k zabránění poškození kol při parkování a „pohled na bok“ s polem záběru 200 stupňů pro obtížné T-křížení.
Konečně, „Connected Services“ od Nissanu nyní mohou upozornit, pokud Qashqai není zamčen, a nabídnout možnost zamknutí auta na dálku prostřednictvím mobilní aplikace. Novinkou je také volitelný sledovač odcizených vozidel.
Uprostřed všech úprav stylu a technologických vylepšení zůstávají možnosti motorů pro Qashqai nezměněné, takže zákazníci budou mít jednoduchou volbu mezi mírně hybridním benzinovým motorem nebo jedinečnou technologií e-Power od Nissanu.
To, co odlišuje Qashqai e-Power od ostatních hybridů, je to, že 187k koní elektromotoru auta je zodpovědný výhradně za pohon předních kol. Benzínový motor o objemu 1,5 litru pod kapotou se používá pouze k vytváření energie, která je přímo posílána tomuto elektromotoru, do lithium-iontové baterie o kapacitě 1,8 kWh nebo oběma ve vybraných scénářích. Cílem je, aby sestava e-Power mohla poskytnout zážitek z jízdy podobný elektromobilu, bez obav o dojezd nebo dobíjení, které mohou přicházet s elektrickým autem.
Qashqai e-Power také disponuje rekuperativním brzděním jako elektromobil, které odesílá veškerou získanou energii při zpomalování do baterie. Je zde režim ‚B‘ pro silnější rekuperaci a také funkce ‚krok e-Pedal‘, která má zajistit jízdu jedním pedálem.
Další možností je 1,3litrový mírně hybridní benzínový motor, který ve své základní verzi produkuje 138 koní a je spárovaný se šestistupňovou manuální převodovkou. Je zde také verze s 156 koni, nabízená se šestistupňovou manuální nebo CVT automatickou převodovkou, a také možnost pohonu všech kol.
Faceliftovaný Nissan Qashqai má být uveden na trh v létě v řadě pěti úrovní výbavy: Acenta Premium, N-Connecta, Tekna, N-Design a Tekna+ výbava. Starý vstupní bod do řady, Visia, je z řady vyřazen, a to pravděpodobně znamená zvýšení počáteční ceny Qashqai od současných 27 135 liber na zhruba 30 000 liber.
Q&A s Matthew Weaverem,viceprezidentem Nissan Design Europe
Dotaz: Současný Nissan Qashqai je tak úspěšný vůz. Měli jste obavy z tak dramatické změny?
Odpověď: Ano, absolutně. Ale v týmu, který jsme měli pro Qashqai, jsou ruce, které pracovaly na každé generaci a každé iteraci, a k tomu jsme přidali naše nejlepší mladé lidi. Vždy máme dobře složený tým, ale zůstává to stále nervy drásající, protože je tak úspěšný.
Dotaz: Věříte, že nový vzhled Qashqaiu mu pomůže vyniknout ve velmi konkurenčním segmentu?
Odpověď: Ano. S Qashqaiem říkáme, že je „právě správný“ a pracujeme na tom velmi tvrdě. Právě správná velikost, správná rovnováha robustnosti a sportovnosti, správná řiditelnost atd. Nechceme jít příliš daleko, chceme, aby vypadal chytře a něco, s čím by se lidé mohli ztotožnit, a byl v designu zralejší. Takže věříme, že to hodně padne do noty našim zákazníkům.
Dotaz: Ovlivnilo některý z novějších výrobků společnosti Nissan, jako je Ariya, facelift Qashqai nebo byl považován za zcela oddělený?
Odpověď: Samozřejmě se musíme podívat na přehled portfolia: co přijde poté, co bude vedle a co bude v příští generaci uvedeno do prodeje. Ale nechceme dělat klony. Každé z našich aut má silný charakter a myslím, že to je něco, co Nissan umí dobře.
Zvláště s modelem Qashqai a Juke, vymyslely své segmenty. Takřka jsme našli zákazníky a chceme, aby auta byla individuální pro tyto skupiny zákazníků. Takže tam jsou prvky, které propojují auta, jako jsou lampy Boomerang a mřížky V-motion, ale ve skutečnosti máme spoustu prostoru pro hru s těmito prvky a nejsme v tom příliš omezeni.
Dotaz: S designem, který se stává tak důležitým pro to, aby běžné automobily získaly náskok před konkurencí, jaký je háček společnosti Nissan?
Odpověď: Snažíme se udělat každé auto docela individuální, dokonce i při pohledu přes globální řadu. Pokud vezmete Nissan Z, odcházející GT-R nebo Nissan Patrol, jsou velmi dobří v identifikaci konkrétního trhu a potřeb tohoto trhu a pak odvozujeme design z toho.
Máme také něco, co se nazývá „MAYA“ – nejvyspělejší, přesto přijaté – což je dost těžké vyvážit. Takže musíme trefit přesně, a myslím, že Nissan je dobrý v trefení věcí přesně trochu dál, zejména když přicházíme s něčím novým.
Líbí se vám nový vzhled Qashqaiu? Dejte nám vědět v sekci komentářů níže…