General Motors zrušil plány na zavedení nové značky Ultra Cruise pro pokročilejší verzi své funkce Super Cruise, která je v současné době vyvíjena.
Informace byla poprvé zveřejněna minulý týden serverem CNBC a od té doby byla potvrzena serverem Motor Authority ve vyjádření společnosti GM.
Podle automobilky nemá v úmyslu snížit cílovou schopnost pro Ultra Cruise. Tato schopnost bude spíše začleněna do Super Cruise, čímž se zachová jednotné označení, které již spotřebitelé znají.
Slibovaná schopnost pro Ultra Cruise přijde však později, než bylo plánováno. Původně měla být spuštěna v roce 2024 jako aktualizace přes vzduch, začínající u vlajkové lodě Cadillac Celestiq EV. Nový časový plán nebyl oznámen.
Ultra Cruise bylo slibováno jako automatizovaná funkce asistence řidiče schopná zvládnout 95 % amerických silnic a byla zařazena na úroveň 2 v stupnici SAE pro schopnost autonomního řízení, stejně jako Super Cruise. Úroveň 2 znamená vozidlo, které si dokáže poradit samo v určitých situacích, ale vyžaduje, aby řidič neustále monitoroval situaci a byl připraven kdykoli jednat, je-li to nutné.
Úroveň 3 je první úrovní, kde řidič může na krátkou dobu sundat oči z silnice. Mercedes-Benz je jediným výrobcem, který nabízí takový systém, a to pod názvem Drive Pilot, ale s přísnými podmínkami, včetně velmi omezeného počtu dálnic, kde může fungovat.
Technologická společnost Cruise podporovaná společností GM, která vlastní více než 80 % podíl, také narazila na překážku. Cruise provozoval robotaxi službu v San Franciscu až do konce loňského roku, kdy byl nucen tuto službu zastavit poté, co kalifornský DMV rozhodl, že robotaxi společnosti není bezpečný pro veřejný provoz.
DMV učinilo toto rozhodnutí po říjnové nehodě, při které byla chodkyně odražena do cesty robotaxi po srážce s jiným vozidlem. Robotaxi nejprve zastavilo, ale poté ujelo dalších 20 stop a s sebou vleklo chodkyni. Nehoda je stále vyšetřována a Cruise neoznámil, kdy bude jeho služba znovu spuštěna.