Bugatti Mistral je roadster Chiron, který výrobce automobilu neplánoval vytvořit. Jak vysvětlil Bugatti, odstranění střechy vyžadovalo přehodnocení standardních aerodynamických vlastností Chironu.
Cílem bylo navrhnout roadster, který by mohl dosáhnout maximální rychlosti přes 261 mph, aniž by bylo narušeno pohodlí interiéru nebo chlazení pro známý čtyřnásobný 8,0litrový motor W-16 s turbodmychadly, který přechází z kupé Chiron. Mistral uzavírá kapitolu mega-motoru, který debutoval v roce 2005 ve Veyronu a poháněl každý Bugatti od té doby.
Jednou z nových funkcí, které inženýři vymysleli, je spoiler umístěný nahoře na čelním skle. Tento kanál odvádí proudění vzduchu od řidiče a spolujezdce v dvousedadlové kabině a směřuje ho k zadnímu křídlu, aby maximalizovalo přítlak. Zadní difuzor s rampovitým designem také pomáhá generovat přítlak a odstraňuje teplý vzduch z chladičů.
Bugatti horseshoe mřížka také byla rozšířena, aby přivedla více vzduchu do níže položeného chladiče. Mistral má také vzduchové kanály s 3D-tisknutým sítem, které pomáhají směrovat chladicí proudění vzduchu, spolu s bočními vstupy, které zásobují chladicím vzduchem další chladiče pro motorový olej, převodovku a komponenty zadní nápravy. Teplý vzduch vycházející z těchto chladičů je odváděn ven skrz větrací otvory v zadních světlech díky zápornému tlaku „stejně jako je kouř vycucáván komínem,“ jak vysvětlil Bugatti.
Bezstřešní design umožnil umístění vzduchových klapky přímo za sedadly, což řidiči a přednímu spolujezdci poskytuje intenzivnější zvukovou stopu než u uzavřeného Chironu. Tyto klapky také tvoří část konstrukce vozu.
Dodávky Mistralu mají začít později letos a cena je přibližně 5 milionů dolarů. Celá produkční série o 99 kusech je již vyprodána. Zatímco Mistral bude posledním silničním vozem Bugatti poháněným motorem W-16, jeho produkční série se bude překrývat s dráhovým vozem Bolide.
Bugatti také plánuje letos představit nástupce Chironu. Automobil představí nový hybridní pohon a do sériové výroby vstoupí až v roce 2026.