Korejská značka udělala významný pokrok v doháňání vedoucího týmu WRC, Toyoty, v této sezóně, ale po devíti závodech Hyundai získal pouze jedno vítězství na Sardinii ve srovnání se sedmi vítězstvími Toyoty.
Největší pokrok Hyundaiho nastal během rychlých rallye na šotolinových tratích. V Estonsku obsadil druhé, třetí a páté místo, zatímco minulý víkend Neuville podruhé za sebou skončil druhý a Teemu Suninen byl čtvrtý.
Hyundai vypočítal, že na estonských šotolinových tratích ztratil 0,17 sekundy na kilometr oproti Toyotě, stejně jako ve Finsku, kde tým využil své vlastní testovací polygon.
Týmový šéf Cyril Abiteboul je přesvědčen, že práce na vývoji vozu ho mohou přiblížit k Toyotě, a další vlna vylepšení je plánována na říjnové období homologace.
Není jasné, jaké přesně se mají provést změny, a tým si uvědomuje, že musí také vyřešit problémy se spolehlivostí po sérii poruch pohonu při Safari Rallye v Keni v červnu.
„Myslím si, že to je spravedlivé zhodnocení našeho balíčku v současné podobě,“ uvedl Abiteboul Motorsport.com. „Musíme být spokojeni s pokrokem, který jsme oproti minulému roku udělali. Musíme udělat více kroků vpřed do budoucnosti.“
„Čísla nelžou, jsou to fakta. Ta [0,17 sekundy na kilometr] rychlost je to, co musíme dosáhnout v autě prostřednictvím optimalizace toho, co již máme, ale také našich vývojů, které trvají nějakou dobu.“
„Víme, že jsme příliš těžcí a víme, že nám chybí trochu stabilita vzadu, což vyplývá z nedostatečné aerodynamické přítlaku, jakož i rychlostní výhody, kterou jsme měli v minulosti.
„Jsem si jistý, že v továrně máme mnohem víc nápadů než těch 0,17 sekundy, o kterých mluvíme. Jde o to najít způsob, jak je implementovat do auta, a doufám, že to budeme schopni udělat před rokem 2027.“
„Samozřejmě využijeme toto [říjnové] období. Máme jasné plány, jak tyto žolíky využít, ale upřímně řečeno, jsou velmi omezené kvůli práci, kterou máme před sebou, abychom udělali auto o něco spolehlivějším. Nesmíme zapomínat na problémy, které jsme měli v Keni a které nás úplně neopustily.“
„Víme, že musíme udělat auto lehčím a rychlejším, takže to jsou tři věci, které musíme udělat, a tři žolíky, které máme na jejich provedení, jsou velmi omezené.“
„Je to obrovská frustrace, protože máme továrnu, máme konstrukční kancelář a výrobu a veškeré zdroje, ale nemůžeme udělat to, co bychom chtěli, kvůli předpisům. To jsou realita.“
Hyundai zaostává za Toyotou o 67 bodů v hodnocení konstruktérů, při zbývajících čtyřech závodech do konce sezóny.