Blahobyt zaměstnanců není jen dalším tématem k diskusi, ale také závažným problémem pro většinu firem. Výzkumy ukazují, že pouze polovina americké pracovní síly má pozitivní emocionální a duševní stav. Zaměstnanci potřebují řešit mnohem více než jen zdravotní pojištění, protože strategie jako je volný čas ukázaly signifikantní pozitivní vliv na jejich blahobyt.
Oddělení HR se stalo klíčovým pro řízení, zlepšování a zajištění blahobytu zaměstnanců. Tento článek se zabývá různými způsoby, jak to odborníci a vedoucí v HR dosahují.
Zajištění zaměstnancům přístupu k potřebným zdrojům pomoci
Přibližně polovina zaměstnanců uvedla, že by se obrátila na oddělení HR v případě výzev souvisejících s emocionálním a duševním blahobyt. A stejný počet hovořil s oddělením HR o pracovním strese nebo obavách. Oddělení HR musí zaměstnancům lépe poskytovat zdroje, které jsou nezbytné pro získání pomoci se stresem spojeným s prací.
Tímto způsobem motivují zaměstnance k využití těchto zdrojů, což vede k zlepšení jejich blahobytu.
Účinné řízení pracovní zátěže
Mnozí lidé uvádějí, že trpí příznaky vyhoření kvůli vysokému pracovnímu tlaku, krátkým termínům, dlouhým pracovním hodinám a velké zátěži. Mohou již zažívat stres a vyčerpání a zvýšení své pracovní zátěže nebo nevhodné její řízení může situaci jen zhoršit.
Vedoucí HR musí buď snížit pracovní zátěž zaměstnanců, nebo zajistit, aby byly všechny oddělení, týmy a pozice dostatečně obsazeny k pokrytí poptávky. Ačkoli to zvyšuje náklady, prospívá to firmě díky zvýšení produktivity a pracovní spokojenosti z vědomí, že se o ně a jejich blahobyt stará.
Toto také pomůže ušetřit peníze a čas, který by byl potřebný na nalezení náhrady, kdyby zaměstnanec odešel. Je to v souladu s přesvědčením, že zaměstnanci opouštějí práci, pokud se cítí přetíženi nebo vyčerpáni.
Ocenění zaměstnanců za jejich úspěchy a přínos
Ocenění zaměstnanců je důležité pro udržení jejich motivace a zlepšení pracovní spokojenosti. Navíc pomáhá zaměstnancům cítit se emocionálně zapojenými a propojenými se svými kolegy a prací.
Oddělení HR musí změnit způsob, jakým dosud zaměřovalo na uznání zaměstnanců. S nástupem stále většího počtu mileniálů na pracoviště očekávají vysoce hodnocení, protože takové zkušenosti měli od dětství. Někteří lidé lépe reagují na finanční odměnu, zatímco jiní ocení dary, pokud jsou promyšlené a upřímně dávané. Firmy mohou využívat dárkových karet pro zaměstnance, aby jim ukázaly, že odvádějí skvělou práci.
Někteří zaměstnanci jsou motivováni vyšší odměnou a možnostmi růstu, proto by oddělení HR mělo vytvořit dostupné tyto možnosti. Nejdůležitější je, aby vedoucí HR vytvářeli personalizované programy, které nejlépe odpovídají zaměstnancům vzhledem k zamýšleným výsledkům.
Pomoc firemním přizpůsobení pružných forem práce
V minulosti se předpokládalo, že firmy a manažeři by měli plně kontrolovat své zaměstnance. Nyní se zdá, že je to nevhodné a je to jako by manažeři nedůvěřovali zaměstnancům, pokud je nesledují. Kromě toho mnoho lidí nemá rádo trávení času příliš mnoha zpětnými vazbami od svých nadřízených.
Ukazuje se, že firmy mohou prosperovat bez nadměrné kontroly a úspěšně fungovat díky modelům práce na dálku. Tyto modely umožňují zaměstnancům autonomii a svobodu, aby mohli plnit svou roli nejlépe, aniž by jim to přidělovalo další napětí ze sledování jejich pohybu.
Firmy také mají možnost významně ušetřit náklady na infrastrukturu a kancelář, pokud přijímají modely práce na dálku nebo hybridní práce, a zároveň si zachovávají dodatečnou produktivitu zaměstnanců.
Vedoucí HR jsou zodpovědní za plánování, jak takové modely mohou fungovat v různých firmách.
Vytváření kampaní pro blahobytový
Zdroje duševního, emocionálního a fyzického zdraví jsou skvělými nástroji, ale jejich hodnota je promarněna, pokud je nikdo nevyužívá. Vedoucí HR a zaměstnavatelé by měli vypracovat kampaně, které pomohou zaměstnancům obeznámit se s těmito zdroji. Mělo by to být doprovázeno kampaněmi, které zaměstnance motivují k jejich využití. Zaměstnavatelé a zaměstnanci mohou ocenit hodnotu těchto programů pouze tehdy, když je aktivně využívají.
Vytváření kultury otevřené a transparentní komunikace
Utlumení emocí nevede k ničemu dobrému. Může to také vést k dodatečným následkům, jako je nežádoucí stres a napětí v pracovním prostředí. Jakékoli frustrace nebo negativní emoce, které mají zaměstnanci, by měly být uvolněny, nikoli zadržovány.
Když zaměstnanci vidí něco, co se jim nelíbí, měli by vyzývat k vyjádření svého názoru, včetně pomoci zaměstnancům cítit se důvěryhodně vůči sobě navzájem a umožnit firmě porozumět tomu, co se děje v mysli zaměstnanců. Oddělení HR také získává důležitý nástroj k poznání, jaké změny musí vést vedoucí pracovníci.
Pokud se zaměstnanci necítí pohodlně tím, že vyjadřují své emoce před svými kolegy a nadřízenými, oddělení HR může vytvářet anonymní průzkumy nebo využívat jiné nástroje anonymní komunikace. Tímto způsobem se zaměstnance podněcuje k tomu, aby sdíleli svůj názor, své návrhy, obavy a všechny další věci, které chtějí říci, aniž by se báli důsledků nebo že by se ostatní dozvěděli, co mají na srdci.
Umožnění zaměstnancům vzít si čas volna
Každý, kdo pracuje dostatečně dlouho, ví, že čas volna není dovolenou, ale příležitostí starat se o sebe a načerpat energii. Povolení zaměstnancům vzít si čas volna znamená, že si mohou vyhradit čas a věnovat se něčemu jinému než práci. Díky tomu se vracejí motivovaní a plní energie, připravení pokračovat v práci.
Placená dovolená je ještě lepším řešením, protože zaměstnanci mohou odejít z práce s jistotou a finančním zabezpečením. Zaměstnanci také cítí, že mohou vzít si volno bez obav o trest.
Vedoucí HR by měli spolupracovat se zaměstnanci na vypracování pravidel pro využívání placené dovolené, aby zajistili spravedlnost jak pro firmu, tak pro zaměstnance. Mohou také využít softwaru pro správu volného času, aby tento proces byl úplně transparentní.
Využití technologií k podpoře zaměstnanců
Využívání technologií v pracovním prostředí není novinkou ani revolucí. Firmy již desetiletí využívají technologie k různým účelům, včetně usnadnění zaměstnancům v jejich práci. Způsob, jakým firmy využívají technologie, se však mění.
Dnes firmy využívají velká množství dat, strojového učení a umělé inteligence k holistickému řízení zaměstnanců. Například mohou využívat shromažďované údaje k poskytování zaměstnancům základní zdravotní a finanční vzdělání. Některé firmy již spolupracují s lékařskými a finančními institucemi, aby poskytovaly toto školení.
Zaměstnanci si mohou také získat toto dodatečné školení pomocí aplikací a softwaru. Firmy by měly zahrnout veškeré dobročinné a vzdělávací aplikace, které chtějí, aby zaměstnanci používali, výše uvedených kampaní.
Zajištění zaměstnancům toho, co potřebují k vykonávání práce
Nedostatek vhodných nástrojů pro práci je zdrojem frustrace pro mnoho zaměstnanců. Tato frustrace se může proměnit ve zlost a stres, což není výhodné pro blahobyt zaměstnance.
Vedoucí HR proto musí zabezpečit, aby všichni zaměstnanci měli vše, co potřebují pro svou práci a rozvoj. Musí zajistit správnou technologii a nástroje, umožnit flexibilitu práce a vytvořit pracovní kulturu, která podporuje produktivitu a týmovou spolupráci.
Mohou také podporovat flexibilní pracovní modely, jako je práce na dálku, pružný pracovní čas a možnost práce odkudkoliv.
Zlepšení blahobytu zaměstnanců již není volbou, ale nutností pro firmy. Existují signály, že blahobyt zaměstnanců bude rozhodovat, zda lidé budou chtít pracovat pro vaši firmu v budoucnosti, proto je třeba to brát vážně. Vedoucí HR hrají klíčovou roli při zajišťování zohledňování a dodržování blahobytu zaměstnanců.
Klikněte zde, abyste se přihlásili k odběru naší tištěné verze!