WRC Promotor se během posledních tří měsíců sešel s mnoha nápady na zlepšení mistrovství poté, co čelil kritice od řidičů, kteří byli znepokojeni atraktivitou WRC a chybějícím směrem.
Tyto návrhy se mají projednat v pátek Komisí WRC, aby se rozhodlo, jaké změny budou předloženy k hlasování FIA a budou zavedeny na příští rok na událostech.
Jak již bylo dříve uvedeno, mají být projednána zkrácení událostí, změny ve formátu neděle, možná restrukturalizace bodovacího systému, vzdálenější servisní body a opuštění centrálního servisního parku.
Na vrcholu seznamu přání WRC je zkrácení délky úseků silnic vzhledem k počtu projetých speciálních úseků na rallye.
Na některých událostech posádky stráví 12 hodin na cestě mezi opuštěním a návratem do servisního parku, aby projely 140 kilometrů speciálních úseků.
„Pro mě je nejdůležitější, jak dlouho trvají dny ve srovnání s počtem projetých speciálních kilometrů,“ řekl Elfyn Evans z týmu Toyota pro Motorsport.com, když byl dotázán na změny, které by rád viděl v budoucnosti. To nedává smysl.“
„To znamená, že prakticky nemáme čas na nic během týdne rallye a přesto vždy existují stížnosti, že [řidiči] nemají čas, takže někde tam je jasné odpověď.
„Zdá se, že jezdíme sem a tam po zemích, kam míříme, zatímco by bylo možné skondenzovat tři speciální úseky na jedno místo.
Elfyn Evans, Scott Martin, Toyota Gazoo Racing WRT Toyota GR Yaris Rally1
Foto: Toyota Racing
„Občas mám pocit, že jezdíme jen tak pro jízdu a to je něco, s čím je třeba co nejdříve něco udělat.“
Tyto myšlenky sdílí osminásobný mistr světa a týmový kolega z Toyoty Sébastien Ogier, který si myslí, že kompaktnější harmonogram by pomohl fanouškům sledovat událost podrobněji.
„Mnohokrát jsme to projednávali mezi jezdci, promotérem a všemi ostatními a doufáme, že v nějakém okamžiku budou provedeny nějaké změny a budeme vyslyšeni,“ řekl Ogier pro Motorsport.com.
„Všichni společně říkáme, že harmonogram, který vykonáváme, je nesprávný.
„Většinu času strávíme více než 12 hodin v autě každý den, abychom občas projeli 100 kilometrů speciálních úseků nebo někdy méně.
„V první den v Německu [Rallye Deutschland] plánujeme projet 300 kilometrů pro necelých 10 kilometrů speciálních úseků, což je absurdní.
„Myslím si, že je důležité zavést skutečné změny, abychom měli kompaktnější rallye s kratším časovým rozpětím.
„Stále můžeme předvést skvělé představení po dobu 48 hodin se 300 kilometry místo dlouhých hodin na úseku silnice. Takže je to jedna oblast, ve které si myslím, že se musíme zlepšit a umožnit divákům sledovat nás podrobněji.“