[ad_1]
Slavný italský výrobce byl spojen s návratem do Mistrovství světa v rallye, což naznačily zprávy v italských médiích v minulém roce. Tento značka je nejúspěšnější v historii WRC, když vyhrál 10 titulů konstruktérů (1974-1976, 1983, 1987-1992).
Lancia prochází oživením jako automobilová značka pod skupinou Stellantis a v únoru uvedla na trh svůj nový vše-elektrický hatchback Ypsilon. Značka nyní znovu spouští značku HF (high fidelity), která byla součástí vozů s tituly; Fulvia, Stratos a Delta z minulosti, které jezdily pod týmem HF Lancia Racing Team, založeným Cesarem Fioriem v roce 1963.
Nově představené změněné logo HF se objeví na vysokovýkonných silničních vozech Lancia, začínaje speciální edicí Ypsilon HF plánovanou na rok 2025.
Na představení značky HF uvedl ředitel značky Lancia Luca Napolitano, že výrobce uvažuje o návratu do rallye, ačkoli jeho plné záměry zatím zůstávají nejasné.
„Při příležitosti premiéry filmu Závod o slávu [film o souboji Lancie s Audi o titul WRC z roku 1983] v hlavních italských divadlech mám radost představit nové logo HF, které se poprvé objeví na novém Lancia Ypsilon HF, před tím než bude použito na budoucích vysokovýkonnostních verzích značky.
„Po představení nového Lancie Ypsilon, prvního vozu nové éry značky, dnes jdeme o krok dál v cestě k renesanci, abychom zdůraznili nejtvrdší a nejradikálnější duši značky a její závazek zaměřit se na výkonnostní modely.“
Reklamu od: Motorsport Images
He added: ‚Will we return to the Rally? We are working on it.'“
Motorsport.com chápe, že pokud se Lancia rozhodne vrátit se do rallye, nejpravděpodobnější možností bude v Rallye4, přičemž italské zdroje naznačují, že okamžitý návrat prostřednictvím programu Rallye2 je nepravděpodobný.
Záležitost Stellantis již má dva zástupce v Rallye4: Peugeot 208 Rallye4 a Opel Corsa Rallye4. Obě auta jsou postavena na stejné platformě, využívají nejvýznamnější společné prvky (motor, převodovka, koncepce zavěšení).
Napoliánovy komentáře přicházejí po oznámení FIA širokých reforem pro rallye nejvyšší úrovně, které zahrnují změny v technických a sportovních předpisech spolu s reformami v propagaci šampionátu.
FIA plánuje odebrat hybridní pohon z vozů Rally1 a dále snížit výkon vozů prostřednictvím změn aerodynamiky a vzduchového regulátoru, aby se přiblížily třídě Rally2. Přesné podrobnosti navrhovaných změn v aerodynamice zatím FIA nepotvrdila.
async defer autobusová doprava brno
home credit studenti
casopis lide
Světová motorsportová organizace poté chce do roku 2026 zavést nová pravidla Rally1 založená na současné koncepci aut Rally1. Očekává se, že vozy budou mít větší prostorový rám, budou mít výkon 330 koní a budou stropovány na 400 000 eur.
Také oznámila plány na zavedení elektrické kategorie „v co nejkratší době“.
foto: Bernard Darniche, lain Mahé, Lancia Stratos HF
Fotografie od: Motorsport Images
[ad_2]
Postupový