Začaly se šířit zvěsti, že Mercedes-AMG C 63 a E 63 opět budou nabízet motor V8 v pozdějších letech 2020. Máme špatnou zprávu, pokud jste začali šetřit: jeden z hlavních představitelů ve společnosti potvrdil, že osmiválcový motor se nevrátí.
Michel Schiebe, generální ředitel společnosti Mercedes-AMG, „definitivně“ popřel zprávu v rozhovoru pro The Drive. To znamená, že čtyřválcový hybridní pohon, který pohání nejnovější generaci C 63 (a nahradil předchozí model, který byl poháněn rozhodným čtyřlitrovým motorem V8), je tady, aby zůstal. Co se týče modelu E 63, další generace ještě nebyla představena, ale všeobecně se předpokládá, že dostane hybridní pohon založený na šestiválcovém motoru R6.
„Nemám rád mluvit o jiných výrobcích, ale zdá se, že na trhu se nyní objevuje mnohem více výkonných hybridů. Nebo, minimálně byly oznámeny. Takže si myslím, že jsme měli pravdu, když jsme řekli ‚jděme tímto směrem‘.“ – dodal.
I když tento přístup zmiňuje dobrý bod, přechod na hybridní pohon neznamená nutně použití motoru s menším objemem. Neoznámený model BMW M5, který bude k dispozici jako sedan a jako kombi označované jako Touring, podle nepotvrzených zpráv bude využívat hybridního systému založeného na dvojitě přeplňovaném osmiválcovém motoru o objemu 4,4 litru. Podle téže zprávy bude výkon těchto motorů činit kolem 718 koní.
Předchozí zpráva uvádí dvě anonymní a nezávislé zaměstnance společnosti AMG jako zdroj. Také se uvádí, že upravené modely třídy C a E měly dostat verzi dvojitě přeplňovaného čtyřlitrového motoru (interně nazývaného M177), který je v současnosti v modelech GT 63 a S 63 AMG, mimo jiné, i když by motor musel být upraven, aby splňoval budoucí emisní předpisy Euro 7. Zpráva uvádí, že žádný z těchto vozů nebyl navržen s ohledem na osmiválcový motor, ale jeho umístění by vyžadovalo jen „malé změny karoserie“.
Související video: