Toto je sportovní automobil s nejlepším srdcem. Zde je několik nejlépe upravených modelů Mazdy RX-7 z našich archivů.
Mazda RX-7 je legenda. Díky svému unikátnímu rotačnímu motoru, který produkoval jeden z nejlepších zvuků výfukových systémů v historii sériově vyráběných automobilů, tento automobil zaujal mnoho motoristických nadšenců od svého debutu koncem 70. let. Přes pověst nespolehlivosti může být upravená Mazda RX-7 skvělým projektem, pokud je správně upravena a pravidelně udržována. Během let jsme představili mnoho úžasných projektů souvisejících s RX-7. Proto jsme sestavili seznam nejlepších příkladů, které jsme kdy prezentovali na jednom jednoduchém místě. Pokud máte rádi upravené Mazdy RX-7, jste na správném místě.
Upravený model Mazdy RX-7 FC od GReddyho
Vyvinutý jako atrakce na výstavu SEMA, tento model RX-7 FC je dílem známého specialisty na automobilové díly, GReddyho.
Původně plánoval majitel, Kei Miura, přepravit tento model s bodykity Pandem zpět do Japonska ze Spojených států. Později však rozhodl objednat druhou konstrukci pro Tokyo Auto Salon.
To znamená, že tento úžasný model FC zůstal ve Spojených státech, kde ho pečlivě střeží ti, kteří věnovali mnoho času a úsilí na jeho konstrukci. Kromě hlavního týmu GReddy byli také najati specialisté značky Mazda k práci na rotačním motoru.
Po přivedení základních prvků a elektrického systému na nejvyšší úroveň začal GReddy s vylepšováním. Byl nainstalován turbodmychadlo, nový chladič, výfukový a palivový systém. Ovládací jednotka motoru (ECU) byla také doladěna, aby všechny součásti mohly spolupracovat harmonicky. Výsledkem bylo dosažení maximálního výkonu 356 koňských sil, což představuje nárůst o 159 koní ve srovnání se standardní verzí! Dnes se může zdát, že to nejsou špatná čísla, ale musíte si uvědomit, že tento automobil váží jen trochu přes jednu tunu.
Vedle síly pod kapotou má automobil také dokonalý bodykit Pandem. Je dokončen v téže bílé barvě, ve které tento model FC opouštěl závodní továrnu Mazdy. Tvar víka kufru a retro kola TRA Kyoto 6666 dotvářejí jeho charakteristický vzhled.
Podívejte se na plný popis tohoto modelu nebo se podívejte do našeho průvodce nákupem a úpravami Mazdy RX-7 FC, pokud hledáte inspiraci a rady.
1500 koňských sil ve čtyřválcovém RX-7 FD
Někdy vidíte sílu automobilu a ptáte se: „Je opravdu potřeba tolik?“ To je jedna z těch příležitostí. Ale majitel tohoto velmi upraveného modelu Mazdy RX-7 FD, David Mazzei, se s ním účastní vážných časových závodů. Takže mu to odpustíme.
Je obtížné začít popisovat takto ohromující stavbu. Klíčovým prvkem je čtyřválcový motor. Standardně opouštěly automobily RX-7 továrnu pouze s dvěma rotory. Ale zdvojnásobení počtu rotorů znamená zdvojnásobení objemu motoru a zdvojnásobení průtoku vzduchu. A to jsou skvělé věci, pokud hledáte větší výkon. V tomto případě činí konečný výkon více než 1000 koňských sil při 20 psi přeplňování. Nebyly provedeny testy na vyšší úrovni, ale matematika naznačuje, že tento automobil by mohl dosáhnout až 1500 koňských sil.
Ale musíme také říci, že tato konstrukce nebyla snadná. Před touto současnou konfigurací zkusil David vytvořit jiný čtyřválcový motor, ale prostě se mu to nepovedlo. Problémy s nedostatkem oleje, špatným zvukem výfukového systému a nevyváženými rotory jsou jen některé z věcí, se kterými se musel potýkat; některé z nich samozřejmě důležitější než jiné.
Jaký by to byl automobilový projekt bez svých vzestupů a pádů? Kromě výukového procesu bylo pro něj stojí za to ho dokončit na tomto automobilu, na kterém se David nakonec zastavil.
Zjistěte více o tomto modelu, objevte jeho plný popis. Máme také speciální průvodce nákupem a úpravami tohoto modelu, pokud plánujete uspokojit svou touhu po automobilu se rotačním motorem…
Upravený model Mazdy RX-7 FD od Jonnyho Grunewalda
„Vždycky jsem rád dělal věci jinak,“ říká Jonny Grunewald. Snadno pochopíte, proč je fascinován modelem RX-7.
Po návštěvě na Tokyo Auto…