[ad_1]
Edice Pikes Peak v roce 2023, největšího automobilového závodu do vrchu na světě, právě začala, takže jaká lepší příležitost než se podívat na nejlepší vozy Pikes Peak všech dob.
Během let nám soutěžní závody na Pikes Peak přinesly některé z nejšílenějších a nejtvůrčích upravených vozů. Proto se při pohledu na letošní starty vracíme v čase, abychom si připomněli nejúžasnější a nejšílenější monstrum, která dobyla slavnou horu v Coloradu.
Předtím než se k tomu dostaneme, měli bychom dát nějaké základní informace, pro případ, že by tato výstřednost s dobyváním hory byla pro vás nová…
Co je Pikes Peak?
Závod na Pikes Peak se koná od roku 1916 a jeho jediným úkolem je dostat se na vrchol Pikes Peak rychleji než kdokoliv jiný. Původně tuto událost inicioval Spencer Penrose jako způsob, jak přilákat návštěvníky na nově postavenou dálnici Pikes Peak, s nadějí na podporu obchodu v okolních osadách, které tato silnice obsluhovala.
Nikdo však nemohl předvídat úspěch této iniciativy. Ve skutečnosti byl roční časový pokus tak populární, že přežil samotného Penrosea, byl přerušen pouze během dvou světových válek. Je to proto druhý nejstarší automobilový závod ve Spojených státech, který v současnosti přitahuje pozornost mezinárodního obecenstva.
Z důvodu svého významu v automobilovém světě se Pikes Peak stal každoroční poutí pro výrobce automobilů a tunerské společnosti, které sem přicházejí s cílem překonávat se navzájem ve vytváření stále rychlejších a šílenějších strojů. My se s tím samozřejmě nemáme problém…
No dobře, nyní, když jste na vše připraveni, zde je výběr nejlepších vozů Pikes Peak, které jsme mohli najít:
Volkswagen ID.R
Začněme jedním z nejvýznamnějších vozů. Pravděpodobně jste již viděli Volkswagen ID.R na internetu. Navržený jako propagace nadcházející (nynější) nabídky elektrických vozů značky VW, ID.R byl něčím výjimečným.
Při svém debutu v roce 2018 vytvořil VW ID.R s cílem pouze překonat rekord času pro elektrické vozidlo. Když však legendární francouzský závodník Romain Dumas zaujal místo za volantem, překonal nejen rekord pro elektrická vozidla, ale i celkový rekord. Volkswagen ID.R byl ve skutečnosti prvním vozem, který zdolal Pikes Peak za méně než osm minut; přesně 7:57.148.
Po tomto úspěchu absolvoval ID.R několik dalších soutěžních startů, včetně Goodwoodu a Nürburgring Nordschleife. Překvapivě zde také překonal rekordy.
Proč je tak rychlý? ID.R využívá dvou elektromotorů, které okamžitě posílají celkový výkon 680 koní na kola. Není to tak šílené jako dnes běžné standardy, ale vzít-li v úvahu, že jeho extrémní aerodynamiku navrhl specializovaný tým z Normy a že váží pouhých 2500 liber (1100 kg), vše dává smysl. Pro představu, jak rychlé je to auto, dosahuje rychlosti 60 mil za hodinu během pár vteřin, a to v 2,25 sekundy.
Bohužel Volkswagen na počátku nového desetiletí přerušil své aktivity v motorsportu, takže ID.R si zatím užívá slastné důchodu ve vedení časových tabulek po celém světě.
Peugeot 208 T16 Pikes Peak
Před Dumasm a jeho ID.R držel rekord v jezdeckém dobytí Pikes Peak půl desetiletí další francouzský legendární motorista: Sébastien Loeb.
Loeb devětkrát získal mistrovství světa v rallye WRC – úspěch, kterého nikdo jiný v historii nedosáhl. Proto když se Peugeot rozhodl čelit výzvě „závodu do oblak“ svým speciálním modelem 208 T16, Loeb se zdál být zřejmou volbou pro řidiče.
Každopádně, výjimečný řidič potřebuje výjimečné vozidlo a Peugeot možná do Loeba našel to pravé. Bylo dosaženo 875 koní díky V6 motoru o objemu 3,2 litru a vážil pouze 875 kg, což dává poměr výkonu a hmotnosti 1016 koní na tunu. Pro srovnání, je to dvakrát větší síla než u Bugatti Veyron.
Ostatní specifikace jsou také ohromující. Zrychlení od 0 do 100 km/h dosahuje za pouhých 1,8 sekundy, a jak můžeme předpokládat…
[ad_2]
Původní článek