Vybereme našich nejlepších deset hot hatchů všech dob, vybírají 5 retro kapesních raket a 5 moderních mistrů.
Automobilový průmysl se neustále mění, doslova. Například v osmdesátých letech byly rodinné vozy třídveřové sedany, pokud jste neměli velkého psa nebo nepotřebovali třetí řadu sklápěcích sedadel, pak jste dostali kombi. MPV se vyvinula v devadesátých letech a poté se přeměnila na SUV ve 21. století, na což dnes narazíme všude. Ocenění malých roadsterů stoupalo a klesalo, jejich vrchol přišel v šedesátých letech a vrátil se v devadesátých letech. Tyto pohyblivé rakety vždy přítomny, aby vyvolaly úsměv. Takže oslavíme našich nejlepších deset hot hatchů, rozdělených do dvou různých skupin – pět retro klasik zlaté éry hot hatch tuning a pět modelů nové vlny z moderní éry. Každý z nich nabízí široké možnosti úprav a zaručuje mnoho zábavy. Bez dalšího odkladu, zde je naše nejlepší deset hot hatch.
Nejlepších 5 retro hot hatch
Vauxhall Nova GSI
Nova se dnes stala určitým kultovním hrdinou a samozřejmě sehrála velkou roli v éře cruisování; pro lidi, kteří vyrůstali v dobách Britpopu a Nové labouristické strany, byla Nova autem, které jste museli mít, a ten nadšení se nyní vrací, když jich už jenom málo zbylo.
Bylo nabízeno mnoho výkonnostních variant; 1,3litrový SR (který se později změnil na 1,4 SR) byl rychlým malým vším, a homologační model Sport poskytoval celou rally škálu, kterou jste mohli očekávat díky svým závodním pruhům a dvěma karburátorům. Ale právě GTE byl chlapcem hrdinou silničního huligánství: osazení 1,6litrovým motorem s vícebodovým vstřikováním paliva obdařilo GTE stovkou mechanických koní, což stačilo na to, aby tento lehký hatchback byl skutečnou revolucí. Zatímco Nova prošla faceliftem v roce 1990, s novými světlomety, nárazníky, maskou chladiče a interiérem, GTE se změnilo na GSi a pokud jste přesvědčili pojišťovnu, byla to hra pro úpravy. Potom větší znamená lepší pro Novu a generace fanoušků je upravovala přidáním co největších kol (dvacítky byly montovány s tlakem) a také přidáváním obrovských nárazníků typu Kingdom a obrovských spoilerů. Dnes jsou názory rozdělené na to, zda je lepší vrátit se k originálním dílům nebo zachovat původní příslušenství; každopádně Nova vyrostla dnes tak hrdě, jako byla před dvaceti lety.
Nejlepší úpravy: Stará a prověřená metoda pro starou Novu spočívá výměně motoru za červený XE a tato koncepce je stále dobrým nápadem i dnes. Dbilas je dobrým místem pro hovory o škrtících klapkách a přestavbách turbodmychadel. V období Courtenay Sport byl základním zdrojem, i když model Nova / Corsa A již není uveden na jejich webových stránkách, stále mají obrovské množství znalostí. Pokud jde o kola, nemůžete se splést s komplety Compomotive MO5 a také si musíte pořídit velké výkonnostní brzdy – sada 6pístkových brzd Tarox o průměru 318 mm se tam vejde, pokud máte sedmnáctipalcová kola.
Kontakty: Dbilas, Courtenay Sport, Tarox, Compomotive
Renault 5 GT Turbo
Plněním turbodmychadlo byla jednou z nejvíce vzrušujících kulturních koncepcí osmdesátých let. Zatímco silniční auta byla k dispozici s turbodmychadly po desetiletí nebo déle, právě hot hatche osmdesátých…