[ad_1]
Formát událostí WRC byl v letošní sezóně častým tématem diskuzí, přičemž jezdec Hyundai byl jedním z nejhlasitějších v prosazování zlepšení atraktivity šampionátu jako celku.
Jejich délka a úseky silnic byly předmětem kritiky WRC jezdců.
Na základě kritiky byla WRC komisí sestavena řada návrhů, které byly předloženy FIA dříve tento měsíc.
Zatímco snaha o zkrácení minimální délky události na 250 kilometrů pro rok 2024 byla odmítnuta, FIA schválila nový bodovací systém, který bude udělovat body po sobotní etapě a nové přidělení bodů speciálně pro neděli, s cílem oživit finální den rallye.
WRC by mohl podstoupit další změny v budoucnosti po rozhodnutí FIA vytvořit novou pracovní skupinu určenou k vytvoření cesty pro rallye na všech úrovních.
Skupinu vede místopředseda FIA Robert Reid, vítěz titulu mistra světa v rallye z roku 2001 a mistr světa v rallye z roku 1981 David Richards, předseda Motorsportu Spojeného království.
Dotázán na svůj názor na budoucnost formátu WRC, Neuville prozradil, že by chtěl vidět větší různorodost v délce rallye a návrat ikonických událostí minulosti.
„Pro mě je formát rallye příliš dlouhý a je to problém, protože nikdo nesleduje rallye čtyři dny,“ řekl Neuville Motorsport.com.
„Nicméně, abych úplně nezměnil formát rallye, ponechal bych Monte Carlo jako událost trvající čtyři dny a udělal bych rallye Safari delší tak, aby trvala pět nebo šest dnů, ale s delšími úseky, aby vytvořila trochu vzruchu jako dříve.
Foto od: Red Bull Content Pool
Thierry Neuville, Martijn Wydaeghe, Hyundai World Rally Team Hyundai i20 N Rally1
“Vrátil bych ikonické události jako je Argentina a Wales a myslím, že jsou obě kandidáty nebo by se chtěly vrátit.
“Poté bych udělal ostatní rallye kratší, pouze na pátek a sobotu. V pátek ráno by mohla být rozjížďka a poté začátek odpoledne až do osmi večer a možná 10-11 hodin večer na asfaltu v tmě.
„Poté bych udělal dlouhou sobotu a skončil večer, před pěknou párty pro lidi v servisním parku a koncertem večer.
“A navíc bych měl neděli [na některých událostech], kde bychom jeli jednu etapu, ale opakovaně a možná měli vzdálený servis [blízko etapy], aby lidé mohli přijít na servis a pak jít k etapě a vidět nás dvakrát a mít nějakou interakci s námi [jezdci]. Můžou být také vyjížďky spolujezdců pro výrobce s VIP. Tím bych přivedl rallye lidem.”
[ad_2]
Originál článku