WASHINGTON – Američtí regulátoři automobilové bezpečnosti ve úterý uvedli, že výrobci automobilů mohou souhlasit se zákonem Massachusetts, který vyžaduje, aby poskytovali data vozidel nezávislým opravným dílnám. Změnili svůj postoj po předchozím námitkách, že by to mohlo udělat automobily zranitelnými k vloupání.
Národní správa silničního provozu a bezpečnosti (NHTSA) uvedla, že automobiloví výrobci mohou bezpečně poskytovat diagnostická data nezávislým dílnám pomocí krátkozářičové bezdrátové technologie, ale varovala, že používání bezdrátových signálů s větším dosahem by mohlo umožnit hackerům odesílat nebezpečné příkazy do pohybujících se vozidel.
V roce 2020 schválili obyvatelé Massachusetts legislativní iniciativu, která dává nezávislým opravným dílnám přístup k diagnostickým datům, která moderní vozidla mohou přímo odesílat do prodejců a výrobců, aby umožnily spotřebitelům provádět opravy mimo prodejny.
NHTSA v červnu řekla 22 hlavním automobilovým výrobcům, aby nedodržovali přístupový zákon, protože by to potenciálně mohlo umožnit manipulaci s řízením, brzděním a dalšími klíčovými bezpečnostními funkcemi a také by umožnilo hackerům provádět „vzdálené ovládání vozidel způsobem nebezpečným“. Po jednáních s Massachusetts uvedla NHTSA, že stát objasnil, že automobiloví výrobci mohou přistoupit k právu použitím „vhodného způsobu dodržování krátkého bezdrátového dosahu“ a technologie s větším dosahem by představovaly riziko, řekla agentura.
Generální prokuratura Massachusetts uvedla, že si cení „jasnosti NHTSA v našem státním zákonodárství, které není zahrnuto do federálního práva“. Automobiloví výrobci nyní musí dodržovat státní zákon, uvedl úřad.
NHTSA uvedla, že automobilovým výrobcům „je poskytnut slušný čas“ na implementaci technologií.
Alliance for Automotive Innovation, odvětvová skupina zastupující hlavní automobilové výrobce, jako jsou General Motors, Toyota Motor a Volkswagen, odmítla komentovat, ale dříve argumentovala, že státní právo by vyžadovalo od automobilek „odstranění základních zabezpečení v oblasti kybernetické bezpečnosti ze svých vozidel“.
Senátorky Elizabeth Warrenová a Ed Markey, obě demokratky z Massachusetts, kritizovaly NHTSA v červnu, ale uvedly, že dnešní rozhodnutí o povolení prosazování zákona pomůže „snížit zátěž a náklady pro řidiče z Massachusetts“.
Rada pro hospodářskou soutěž na Bílém domě se angažovala za oponou, aby pomohla dosáhnout dohody, uvedl vysoký úředník administrativy.