Souhrn
BMW i7 M70 je podobné menším modelům i7 s výjimkou absurdního výkonu na rovince, ale s cenou přes 160 000 liber je to drahou autem, které ocení jen málo lidí. Nicméně pro ty, kteří ho ocení, splní jejich očekávání, i když více připomíná upravené standardní auto než pravý model M Performance.
Tento nový i7 M70 xDrive je nejsilnější elektrické BMW, vlajkový model stávající řady elektrických vozů i7.
M70 vyniká dvěma elektrickými motory – jeden na přední nápravě a jeden na zadní, které dohromady generují výkon 650 koní a neuvěřitelný točivý moment 1100 Nm, takže i přes značné rozměry a hmotnost i7, M70 zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 3,7 sekundy. To znamená, že tento luxusní limuzínový vůz je stejně rychlý jako hardcore model M4 CSL.
Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h, ale zde je důležitější, jak se i7 dostane k této rychlosti, díky startovacímu asistentovi a funkci M Sport Boost. Elektrická auta sice nedosahují takové výkonnosti jako dříve luxusní modely s motory V12 v této třídě, ale nelze popřít, že M70 splňuje číselná přísliby. Překvapivě rychle se toto auto řítí dopředu s ohromnou silou, která na začátku nezdánlivě nesouvisí s tak velkým a těžkým vozem.
Další recenze
Podrobné recenze
Testovací jízdy
M70 je třetím elektrickým modelem M Performance nabízeným BMW, po i4 M50 a iX M60, a pro tento i7 BMW ho vybavilo více charakteristickými vlastnostmi modelů M, včetně standardních sportovních brzd M a adaptivního vzduchového odpružení.
Vůz je vybaven mnoha „aktivními“ systémy, včetně Integral Active Steering (řízení zadními koly), Active Roll Stabilisation a Active Roll Comfort, které jsou součástí balíčku Executive Pro Drive. Ve spojení se stabilním rámem mají tyto dva poslední systémy zvyšovat komfort a ovladatelnost – jeden je klíčovým faktorem pro každý model třídy 7, ať už je elektrický nebo ne, a druhý je klíčovým prvkem, který dělá tento model zábavnějším, nebo alespoň uspokojivějším při řízení.
Výzvou pro výrobce rychlých elektrických vozů je kontrolovat tuto hmotnost v zatáčkách a v případě M70 to není jinak. Samozřejmě, úkolem tohoto vozu je trochu jiný než u i4 M50; jako pohodlné vozidlo na jízdu musí i7 M70 poskytovat vysokou úroveň rafinovanosti a kvality jízdy a také vyšší angažovanost a lepší výkon než menší i7. Výkon vozu je snadno identifikovatelný, ale dodatečná angažovanost není zjevná.
Máte potřebu prodat auto?
Najděte nejlepší nabídku mezi více než 5 000 prodejci. Je to tak jednoduché.
Není překvapením, že M70 spíše připomíná statusový symbol než opravdový sportovní vůz – i v kontextu toho, že se jedná o dlouhou luxusní elektrickou limuzínu.
Pod tímto hlediskem naprosto splňuje očekávání jako vlajkový model již nesmírně sofistikované a schopné řady i7. Uvnitř M70 je vysoká kvalita, zpracování je exkluzivní a krásně zdobené, ale záleží na vkusu. Materiály působí drahé a zpracování je vynikající, i když kombinace křišťálového skla a LED diod se nemusí všem líbit.
M70 má také funkci Quick Select od BMW pro infotainmentový systém OS8.5. Pracuje ve svislém uspořádání stejné úrovně menu, takže lze přímo získat přístup k různým oblastem bez nutnosti procházení podmenu. Stejně jako systém iDrive, ve kterém je BMW expertem v oblasti infotainmentu, je tento systém vynikající a nabízí jasnost zobrazených informací, snadné ovládání, rychlou odezvu a funkčnost, kterou si některé drahé konkurenční modely na této úrovni mohou jenom přát. Jako ukázka špičkové technologie je i7 fantastickým inženýrským softwarem.
Do značné míry k tomu přispívá správa baterií. Jednotka o kapacitě 102 kWh ve verzi M70 poskytuje dojezd 347 mil (cca 558 km) – což není špatný výsledek pro dlouhou limuzínu o délce 5,4 metru a váze 2770 kg, jejíž předek připomíná spíše nábytek. Přestože je design trochu futuristický, designéři BMW dokázali snížit aerodynamický odpor na hodnotu 0,26Cd, takže dodatečná výkonnost snižuje dojezd M70 jen o více než 40 mil ve srovnání s nejúspornějším modelem ve řadě.
Možnost nabíjení až 195 kW znamená, že velkou baterii lze nabít od 10 do 80 procent za přibližně 34 minut, zatímco domácí nabíjení trvá necelých pět a půl hodiny, podle informací od BMW založených na příkonu 22 kW.
Místo na zadní sedačce je vynikající a úroveň technologií nabízených autem je impozantní, s dostupnou možností Theatre Screen od BMW, pokročilými dotykovými ovládáními ve stylu tabletu ve všech zadních dveřích pro klimatizaci, multimediální funkce a další využití. Komfort je rovněž vynikající, protože ve více relaxačních režimech jízdy se změny zavedené v modelu M70 zdají nemít vliv na jízdní komfort. Problém však spočívá v tom, že i7 stojí přes 160 000 liber.
Model: | BMW i7 M70 xDrive |
Cena: | 161 963 liber |
Pohon: | Baterie 102 kWh/2x e-motory |
Výkon/točivý moment: | 650 koní/1110 Nm |
Převodovka: | Automatická jednoběžka, pohon všech kol |
0-100 km/h: | 3,7 sekundy |
Maximální rychlost: | 250 km/h |
Dojezd: | 347 mil |
Nabíjení: | 195 kW (od 10 do 80 % za 34 minut) |
K dispozici: | Nyní |
[ad_2]
Původní článek