Závěry
Honda CR-V je lepším produktem než dříve, ale musí to být vzhledem k cenové inflaci. Uživatelsky přívětivý interiér a celková špičkovost přesvědčí mnoho potenciálních zákazníků, i když průměrný pohon odradí ještě větší počet lidí.
Honda CR-V přišla ve své šesté generaci a do nabídky přišel důležitý doplněk v podobě plug-in hybridního modelu. Nový CR-V PHEV na nás neudělal velký dojem, ale Honda správně rozhodla, že si ponechá kompletní hybridní možnost s novým modelem, který nyní testujeme.
Dnes již téměř každá hlavní automobilka nabízí hybridní SUV velikosti CR-V, a proto se Honda musí snažit v této třídě vyniknout. Honda si všímá, že její konkurenti jsou dražší, jako Renault Austral a Nissan X-Trail, stejně jako luxusní vozy, jako je Land Rover Discovery Sport a BMW X3.
Ale cena Hondy je srovnatelná s cenou výrobce luxusních vozů. Základní verze Elegance je k dispozici od 45 895 liber a náš vůz ve verzi Advance začíná od 48 995 liber, a plug-in hybridní verze, která je k dispozici pouze ve verzi Advance Tech, stojí pevných 53 995 liber.
Další recenze
Skupinové testy automobilů
Podrobné recenze
Silniční testy
Testy ojetých vozů
Dobré je, že CR-V je dobře vybaven. Standardně získáte panoramatickou střešní okno, kůži a vyhřívaná sedadla, elektrické otevírání zavazadlového prostoru, zadní kameru, automatická světla, režimy jízdy, bezdrátové nabíjení telefonu, bezklíčové vstupování a technologii Sensing 360 pro bezpečnost značky Honda.
Přechod na verzi Advance navíc poskytuje vylepšený audio systém, paměťové nastavení řidičova sedadla, head-up displej, vyhřívaná zadní sedadla a chlazená přední sedadla, vyhřívaný volant, do zatáček osvětlující reflektory a adaptivní světlomety.
Honda zvolila rozumnou a uživatelsky přívětivou filozofii interiéru CR-V, opustila lesklý obrovský displej a minimalistické prostředí, na které sází ostatní výrobci konkurenčních modelů. Je podobný interiéru Civica, což není špatné řešení, ale může být trochu zklamáním s ohledem na vyšší cenu CR-V. Všechny nejčastěji používané funkce vozidla jsou snadno dostupné, často ovládány tlačítkem nebo přepínačem. Vše je pevně složené – stejně jako u jakéhokoli konkurenčního modelu premium, se kterým se CR-V musí konkurovat.
Nejnovější generace CR-V je také největším CR-Vem vůbec. Dalších 106 mm délky oproti předchozímu modelu poskytuje větší rozvor kol, což znamená dalších 15 mm místa na nohy na zadní sedačce. Na některých trzích se CR-V nabízí dokonce se 7 místy, ale tento model se nedostane do Velké Británie, hlavně kvůli pohonu o objemu 1,5 litru, který není hybridní.
Na rozdíl od téměř všech ostatních vozů s plug-in hybridním a mírným hybridním pohonem má CR-V PHEV větší zavazadlový prostor o objemu 635 litrů ve srovnání s 596 litry u hybridní verze. To je způsobeno tím, že PHEV baterie je umístěna pod zadními sedadly, zatímco baterie hybridní verze je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru pro její správné chlazení.
Navzdory větším rozměrům CR-V nepůsobí na silnici neskladně. Jízdní režimy zahrnují Sport, Normal, Eco a Snow, a i když zpětná vazba z volantu je pro všechny stejně pevná, CR-V je dostatečně stabilní v zatáčkách a zvládá ovládnutí karoserie. CR-V se ale nejlépe cítí na dálnici, kde poskytuje lepší úroveň propracování než jeho těžší plug-in hybridní protějšek.
Je také neuvěřitelně tichý. Když jedete v režimu EV, CR-V funguje pouze na elektřinu s kapacitou pouhých 1,06 kWh, ačkoli benzínový motor dostává zadost při předjíždění. Nejvíce hluku pochází od větru a silnice, které jsou i tak dobře tlumeny.
Pohonný systém je v podstatě docela lineární ve svém výkonu. Díky výkonu 184 koní a točivému momentu 189 Nm lze výkonnostní údaje označit jako „adekvátní“ v nejlepším případě. CR-V obvykle působí jako vozidlo, které potřebuje 9,5 sekundy na zrychlení z 0 na 100 km/h.
Celkový pocit uvolnění při řízení CR-V je podporován vynikajícím výhledem. Snadno se umístí na silnici, i přestože je o 11 mm širší než předchozí model. Spotřeba energie se pohybuje v průměrném rozmezí pro tuto třídu vozidel, s deklarovanou hodnotou 42,8 mpg (mil na galon) poměrně realistickou.
Honda klade velký důraz na svou technologii bezpečnosti Sensing 360, která je u CR-V poměrně kontroverzní. Ukázalo se, že zobrazení dopravních značek je přesné a 360stupňový radar je užitečný při městské jízdě, ale asistent udržování v jízdním pruhu je otravný. Na bočním zrcátku na straně spolujezdce je kamera, která při zatáčení zobrazuje mrtvý úhel na centrálním displeji. To znamená, že již nemůžete vidět navigaci (ani žádné jiné informace) na centrálním displeji, a obáváme se, že někteří řidiči zanechají používání směrových světel, aby se zajistilo, že obraz kamery není zobrazen. Naštěstí lze kameru vypnout v podmenu (a zůstává vypnutá, když je motor vypnutý a znovu zapnutý), ale tato technologie se nám zdá trochu zbytečná.
Naším největším výtkou k hybridnímu CR-V je to samé, co u plug-in hybridní verze – cena. Honda se zaměřuje na více luxusní segment trhu a CR-V se v mnoha ohledech vyrovnává s konkurenty jako BMW, Audi a Lexus, ale několik klíčových chybějících funkcí, jako je pohon, kazí celkový dojem.
Model: | Honda CR-V Advance e:HEV |
Cena: | 48 995 liber |
Motor: | 2,0litrový čtyřválec hybridní |
Výkon/točivý moment: | 184 koní / 189 Nm |
Převodovka: | automatická e-CVT |
Zrychlení 0-100 km/h: | 9,5 sekundy |
Maximální rychlost: | 116 mph |
Spotřeba: | 42,8 mpg |
Emise CO2: | 151 g/km |
Na prodej: | Nyní |