Ford Ranger je naším oblíbeným pick-upem a také nejlépe prodávaným modelem ve Velké Británii. Nicméně Ford rozšíří atraktivitu Rangeru v nadcházejících letech představením plug-in hybridní verze.
Přestože máme k dispozici kompletní soubor fotografií nového Rangeru Plug-in Hybrid, Ford neověřil konečné specifikace tohoto vozidla. Děje se tak proto, že model PHEV se na silnicích objeví až v roce 2025, takže do té doby proběhnou mnohé testy.
Zvenku vypadá Ranger PHEV stejně jako standardní model, s výjimkou přídavného krytu pro nabíjecí port umístěného vedle palivového vstupu a nové sady 18palcových lehkých slitinových kol.
Pohon pro Ford Ranger Plug-in Hybrid bude představovat přeplňovaný benzinový motor EcoBoost o objemu 2,3 litru, spojený s elektromotorem a nabíjecí baterií. Ford nezveřejnil podrobnosti o plug-in hybridním systému, ale prý je navržen tak, aby dosáhl dojezdu v režimu čistě elektrickém podle cyklu WLTP přes 28 mil.
Kombinace benzínové jednotky a elektrického pohonu učiní z Rangeru PHEV nejsilnější model v řadě Rangerů, i když maximální tažná kapacita je stejná jako u dieselového Rangeru a činí 3500 kg.
Plug-in hybridní systém umožní Fordu přidat do modelu Ranger systém „Pro Power Onboard“. To umožňuje nabíjení nářadí a elektrických zařízení pomocí vozidla. Hans Schep, generální ředitel Forda Pro v Evropě, říká: „Díky systému Pro Power Onboard budou majitelé Rangerů moci snadno napájet svá pracoviště a tábořiště.“
Při zohlednění potenciálu pro čistě elektrický provoz lze očekávat určité změny v multimediálním systému Rangeru. V předchozím modelu Transit Custom PHEV byl zobrazován energetický tok a rozsah na palubním počítači řidiče zobrazoval dodatečné údaje o dojezdu vozidla v elektrickém režimu vedle dojezdu benzínového motoru. Ale protože Ranger je vybaven nejnovějším multimediálním systémem SYNC4, tentokrát lze očekávat podrobnější informace.
Kliknutím zde si můžete prohlédnout náš seznam nejlepších pick-upů, které jsou nyní k dispozici na trhu…