1. Genialita, odolnost a šťastný okamžik Rovanpery „buckaroo“
Kalle Rovanpera se mohl zmocnit vedení v rally po porušení zavěšení Thierryho Neuville z týmu Hyundai a Sebastiena Ogiera z týmu Toyota, ale současný mistr světa si zasloužil své třetí vítězství v roce 2023.
Statistiky ukazují, jak úžasná jízda 22letého řidiče Toyoty byla. Přestože startoval jako první na trati, Rovanpera vyhrál osm z patnácti úseků, ale co je nejdůležitější, vyhnul se píchnutí pneumatik nebo mechanickým problémům způsobeným neúprosnými písčitými cestami v Řecku.
Rovanpera se však v pátek dostal do štěstí, když přívalový déšť způsobil v třetím úseku takové stlačení, že jeho GR Yaris byl téměř převrácený.
2. Boj o mistrovství je jen pro dva adepti, když smůla opustila Neuville
Boj o mistrovství světa v rally v roce 2023 je nyní dvoubojem a Thierry Neuville z týmu Hyundai už nepatří do boje.
Neuville zdánlivě zlepšoval své malé šance na titul mistra po vedení v Rallye Akropolis v neděli odpoledne, než narazil do jámy, která způsobila poruchu zavěšení.
Neuville byl v ten moment zaostávající o 36 bodů za Thierrym Rovanperou, ale nešťastná událost spolu s tím, že Rovanpera získal maximálních 30 bodů, způsobila, že Belgičan nyní ztrácí 66 bodů při zbývajících 90 body, jež jsou k získání.
3. Organizátoři překračují hranice
Skutečnost, že se Rallye Akropolis v minulém týdnu konala, byla díky úžasnému úsilí pořadatelů, kteří překonali nesmírně obtížné okolnosti.
Po bouři se mnoho lidí ptalo, zda se rally vůbec uskuteční poté, co silné deště způsobily povodně v okolí rallye.
Pořadatelé rallye zajistili, že bezpečnost je nejdůležitější nejen pro jezdce, ale také pro místní komunity, které bojovaly se následky bouře. Dva úseky byly zkráceny a středeční testovací úsek byl správně zrušen kvůli podmínkám.
Přívalové deště narušily harmonogram průzkumu úseků, zatímco extrémní podmínky znemožnily přesné zapisování poznámek pacenotes. Počasí se výrazně zlepšilo od doby, kdy jezdci prováděli původní průzkum, což vedlo ke značně odlišnému stavu silnic ve srovnání s týdnem začátku.
Na požádání jezdců pořadatelé rallye ve spolupráci s FIA provedli speciální průzkumy úseků pomocí vozidel průzkumu týmů WRC, sdílející aktuální videa a informace o stavu silnic.
Tato videa byla týmům zaslána den před zahájením každé etapy rallye, aby si jezdci a navigátoři mohli prohlédnout silnice a očekávané podmínky, zajišťující zároveň bezpečnost.
4. Úžasný návrat Mikkelsena
Pokud jde o návrat do hry, tak úžasný návrat andrease Mikkelsena ke vítězství v WRC2, což dále zlepšilo jeho šance na titul.
Řidič týmu Škoda Toksport vedl v kategorii WRC2 a po čtvrteční večerní speciální zkoušce v Aténách obsadil deváté místo v celkovém hodnocení, než se všechno v pátek pokazilo.
Levé zadní kolo Mikkelsena začalo praskat na druhém úseku, což ho posunulo na 16. místo v kategorii. Na dalším úseku se také protrhl pneumatika na třetím levém zadním kole a jeho noční můra skončila, když se pátý úsek neskutečně chytil gumy.
Norský jezdec vstoupil do soboty na 12. místě v kategorii, více než dvě minuty za tehdy vedoucím Nikolayem Gryazinem.
To, co se stalo, bylo jednou z nejlepších výkonů třikrát vítěze rallye WRC v rallyovém autě. Řídil se do čela klasifikace své kategorie na konci soboty, vyhrál kategorii s náskokem pouhých 0,4 sekundy.
Smůla však byla nevyhnutelná. Mikkelsen obdržel čas za desátý úsek