Mluvčí Stellantis a Volkswagen odmítli komentovat, stejně jako zástupce společnosti Leapmotor, který neodpověděl okamžitě na žádosti o komentář.
Partnerství by zapadlo do strategie „bez aktiv“ v Číně, kterou oznámil předseda Stellantis, Carlos Tavares, poté, co společnost v loňském roce zastavila výrobu ve své jediné Jeepové továrně v Číně a zvažovala ukončení výroby všech vozidel v této zemi. Tavares v červenci uvedl, že je spokojen s provedeným snížením, řekl, že konkurenti Volkswagen a General Motors jsou „pod tlakem“ v Číně, protože automobiloví výrobci snižují ceny.
Stellantis stále má společný podnik s Dongfeng Motor Group Co. k prodeji vozidel značek Peugeot a Citroën v Číně. Nový finanční ředitel giganta automobilového průmyslu, který vznikl sloučením společností Fiat Chrysler a francouzského koncernu PSA Group v roce 2021, uvedl v červenci, že porozumění Číně je klíčové z důvodu významu této země při přechodu na elektrická vozidla.
Globální výrobci automobilů dlouhodobě projevují zájem o čínský trh s elektromobily, protože se snaží rozšířit své aktivity v druhé největší ekonomice světa. Volkswagen minulý měsíc oznámil plán investovat 700 milionů dolarů do společnosti Xpeng Inc. a společně vyvíjet elektrická vozidla v Číně.