Jedním z nejlepších japonských sportovních vozů, který kdy vznikl, je Mazda RX-7 FD. Ale je třeba ho správně naladit, pokud k tomu přistoupíte rozumem…
RX-7 FD je jedním z nejrozpoznatelnějších vozidel s rotačním motorem od značky Mazda. Tento vůz, navržený jako sportovní vůz s vysokou úrovní technologického pokroku, se také vyznačuje atraktivním designem. Když byl uveden na trh v roce 1992, byl ve srovnání se svými konkurenty výrazně pokročilejší jak co se týče vzhledu, tak výkonu. Během posledních 30 let získal tento vůz velkou popularitu a rozrostl se i tuningová scéna.
RX-7 FD byl vyráběn po dobu deseti let až do roku 2002. Během této doby byl k dispozici pouze jeden pohon – dvouramenný motor 13B-REW se dvěma turbodmychadly. Tento motor se vyznačoval složitým systémem sekvenciálního přeplňování, který zajišťoval široký rozsah otáček a velmi široký výkonový rozsah.
Kromě motoru a atraktivního designu měl standardní RX-7 FD také dobré brzdné vlastnosti a jízdní vlastnosti. Dokonce se sériová auta dokázala vyrovnat dnešním vozidlům. Kombinace všech těchto vlastností dělá z Mazdy RX-7 FD skvělou základnu pro tuning.
RX-7 FD je populární ve všech formách motoristického sportu, zejména ve čtvrtmílových závodech, driftu a time attacku. Tyto vozy jsou často hlavními konkurenty ve své třídě, což ukazuje potenciál těchto vozidel.
Bohužel, jedním z nejznámějších problémů RX-7 FD jsou záležitosti související s ne spolehlivostí rotačního motoru. Ale úspěchy a rekordy dosažené v motoristickém sportu naznačují, že tento motor je schopen snést velký výkon bez problémů. Stačí se na to správně připravit a doufám, že vám tento průvodce pomůže správným směrem.
Tuning Mazdy RX-7 FD: Tuning motoru
Motor 13B-REW s dvěma turbodmychadly a dvěma rotory ve verzi FD RX-7 měl sériový výkon od 252 koní do 276 koní v různých modelech. Pokud jde o tuning, vlastně nezáleží na tom, s jakým modelem začnete. Bez ohledu na to, jakou základnu použijete, můžete získat čtyřmístný výkon jak s běžným rotačním motorem, tak s jedním z mnoha populárních řešení s výměnou motoru.
Tuning Mazdy RX-7 FD: Výměna výfukového systému
Jako u každého motoru s turbodmychadlem je důležité, aby výfukový systém byl co nejméně omezený. Teoreticky je ten nejlepší výfuk žádný výfuk. V praxi však obava o ztrátu sluchu a otravu oxidem uhličitým nás nutí namontovat lesklou trubku do naší RX-7. Rotační motor v RX-7 produkuje obrovské množství vysokoenergetických výfukových plynů, proto potřebuje nejen větší než očekávaný výfukový systém, ale také výfukový systém je obvykle ve srovnání se stejným systémem u pístového motoru velmi hlučný. Společně s podvozkem, který nemá pod spodem příliš místa na velké tlumiče, to přináší několik důležitých otázek týkajících se výfukového systému.
Válcový výfukový systém má průměr 2,5 palce. Zatímco to je mnoho ve srovnání s mnoha sériovými auty, pro dvouturbo rotační motor je to malý a omezující prvek. Pro střední úpravy bude typický dostupný 3palcový systém v obchodě dobrým vylepšením jak z hlediska průtoku, tak zvuku ve srovnání se sérií. Je třeba si dávat pozor, že hluk z mnoha těchto systémů bude na okruhu již příliš hlasitý. Ačkoli jsou obvykle připojovány tlumiče naleštěného výfukového systému, tyto zkontrolují, že výfukový systém bude více omezující než sériový systém, zejména pokud budou namontovány; a možná i nebezpečně omezující.
Stejně jako u všech turbodmychadlových motorů obvykle trubka přívodu vzduchu dává největší rozdíly výkonu. Pokud je vaším cílem něco víc než jen vzhled a zvuk, ujistěte se, že výfukový systém je kompletním systémem od turbodmychadla dozadu. Co se týče ceny, ceny se pohybují od 400 $ / 350 £ za bezznačkový systém až po více než 1 400 $ / 1 200 £ za systém od předního japonského výrobce úprav.