Poslední Audi R8 sjelo z výrobní linky a s ním končí éra. Po 17 letech a dvou generacích byl tento vysoce ceněný supersportovní vůz ukončen, což je příhodné, protože poslední vůz je V10 Performance coupe v odstínu Vegas Yellow. Avšak tento vůz nepůjde k zákazníkovi. Audi se rozhodlo tento exemplář zachovat v oficiálním muzeu ve Ingolstadtu, Německo.
Původně měla výroba skončit v roce 2023, Audi se však rozhodlo pokračovat o něco déle kvůli nadbytku objednávek poté, co oznámila blízký konec výroby tohoto supersportovního vozu. Ohledně nástupce modelu R8 bylo zatím ticho, ale jedna věc se zdá být poměrně jistá. S Audi závazkem spustit pouze elektrická vozidla od roku 2026, je nástupce R8 určen k elektrickému pohonu. Koncept PB18 E-Tron by mohl být naším nejbližším pohledem na budoucnost.
Na základě konceptu vozu Audi Le Mans Quattro představilo se Audi R8 poprvé na Mezinárodním autosalonu v Ženevě v roce 2003, jako oslavu jejich úspěchu ve vytrvalostním závodění. Oficiální silnicí vozidlo bylo poté oficiálně představeno na pařížském autosalonu v roce 2006. Původně vybavený 4,2litrovým V8, Audi později zvolilo zlepšit nabídku tím, že nahradili motorem Gallardo’s 5,2litrový V10. V roce 2008 byl k nabídce přidán model kabrioletu, Spyder, který byl poté následován vysokovýkonným modelem GT v roce 2011. R8 byl také prvním sériově vyráběným vozidlem vybaveným plně LED světlomety. První generace R8, známá také jako Type 42, byla považována za jedno z nejlepších závodních vozidel své doby.
Druhá generace, kód modelu: Type 4S, byla postavena na platformě Modular Sports System sdílené s vozem Lamborghini Huracan. Měla být uvedena na trh pro modelový rok 2015 v Evropě, 2017 v USA. Na rozdíl od svého předchůdce již nebyla k dispozici manuální převodovka a základní provedení s motorem V8 bylo staženo. Kabriolet Spyder byl opět přidán do nabídky, stejně jako model se zadním pohonem nazvaný R8 RWS. Elektrický model Audi R8 e-Tron také vstoupil do výroby, ale ve mnohem menším měřítku, kdy bylo prodáno méně než 100 jednotek.
R8 se stal tak ikonickým, že různé varianty byly použity jako osobní vůz Tonyho Starka ve 6 filmech Kinematografického vesmíru Marvelu. Od původního Typu 42, různé Spyders, prototyp e-tron, až po druhou generaci 4S. Audi R8 se stal pilířem světa supersportovních vozů.
Na konci dne bude R8 jistě chybět a jeho místo v historii bude určitě upevněno. Doufejme, že jeho nástupce bude stejně památný a vzrušující jako původní R8.