[ad_1]
Nový Hyundai Kona je fantastickým příkladem toho, jak značka může naslouchat názorům a jednat s nimi. Hyundai rozumně rozšířil svůj malý SUV, přinesl do tohoto modelu dostatek další praktičnosti, uspokojující ty, kteří hledají své další rodinné auto a chtějí zvýšit úroveň pohodlí v kabině ve srovnání s původním Kona. Obecně je interiér elegantní a logický a technologie je inteligentně integrovaná a intuitivní.
Musíme uznat, že odvážný design inspirovaný sci-fi nemusí být pro každého, a na trhu jsou levnější kompaktní SUV, ale Kona – zejména Kona Electric – v současné době nabízí neuvěřitelnou hodnotu jako zralé, dobře vybavené a všestranné vozidlo. To je jeden z mnoha důvodů, proč jsme novou Hyundai Konu jmenovali naším Malým SUV Rok a Auto Roku 2023.
Naše volba: Hyundai Kona Electric Advance Comfort Pack
O Hyundai Kona
První Hyundai Kona se objevil v roce 2018 a ukázal se jako velký hit. Jeho extravagantní styl mu jistě pomohl vyniknout mezi zástupem malých SUV, se kterými soutěžil, zatímco výběr benzínových, hybridních a elektrických motorů znamenal, že byla pro každý vkus a téměř každý rozpočet vhodná Kona. Dokonce existovala i rychlá verze nazývaná Kona N. Měla však své nevýhody, jako byla stísněná zadní kabina a relativně malý kufr.
Více recenzí
Skupinové testy vozidel
Podrobné recenze
Silniční testy
Testy ojetých aut
Při vytváření jejího nástupce zdůrazňuje Hyundai, že pozorně poslouchal názory majitelů první generace Kony a je to vidět. Celá nová druhá generace Hyundaie Kony je větší, prostornější a praktičtější než originál, díky například platformě K3 (kterou používá také nejnovější Kia Niro), která je ukryta pod téměř mimozemskou karoserií.
Přestože se Kona zvětšila, její hlavními konkurenty zůstávají nejlepší malé SUV a crossovery. Mezi nimi jsou Jeep Avenger, Ford Puma, Renault Captur, Peugeot 2008, Skoda Kamiq a Volkswagen T-Roc, stejně jako sesterský vůz Kona Niro. Několik z těchto vozidel nabízí volbu mezi benzinovými a elektrickými motory, jako je tomu u vozidel Peugeot, Jeep a Kia.
Kona zůstala věrná stejným motorům, což znamená, že základní modely jsou poháněny 1,0litrovým nebo 1,6litrovým čtyřválcovým benzínovým motorem, který lze kombinovat jak se šestirychlostní manuální převodovkou, tak se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou.
Následuje Kona Hybrid. Využívá 1,6litrový benzínový motor typu Atkinson a šestistupňovou automatickou převodovku, kterou podporuje jediný elektromotor a malá 1,32 kWh baterie. Jedná se o plnou hybridní verzi, což znamená, že ji nemusíte sami nabíjet, ale dosahuje lepší spotřeby paliva ve srovnání se standardními benzinovými variantami.
Na vrcholu nabídky je Kona Electric. K dispozici jsou dvě verze: základní verze s baterií o kapacitě 48,4 kWh, která podle Hyundaiho postačuje na 234 mil na jedno načtení. Verze s větším dojezdem přesahuje hranici 300 mil a je deklarována maximálním dojezdem 319 mil. Stejně jako zbytek řady Kona mají i EV verze přední pohon.
Potřebujete prodat své auto?
Najděte si nejlepší nabídku ze 5 000+ prodejců. Je to jednoduché.
Po výběru modelu je tu ještě otázka úrovní vybavení; základní verze Advance (jediná možnost pro standardní Kona Electric), sportovní verze N Line a N Line S a nejvyšší Ultimate. Dražší verze přidávají luxusy, jako je kožené čalounění, střešní okno panoramatická a audiosystém Bose, ale i základní Kona je velkoryse vybavena digitálním panelu s úhlopříčkou 12,3 palce, velkým dotykovým centrálním displejem, Apple CarPlay, Android Auto, hliníkovými litými disky, bezklíčovým odemykáním, parkovacími senzory předními a zadními a zpětnou kamerou.
K dispozici jsou také různé balíčky volitelného vybavení, jako je Comfort Pack pro Kona Electric, který přidává vyhřívaná přední a zadní sedadla a bezdrátovou nabíječku pro modely Advance-spec. K dispozici jsou také balíčky Lux, které lze vybrat pro všechny tři modely Kony a přidávají různé vybavení, jako jsou přední sedadla „Premium Relaxation“ a dálkové parkování, v závislosti na úrovni vybavení, s nimiž tyto balíčky kombinujete.
Ceny pro běžnou Hyundai Konu začínají na méně než 26 000 liber a stoupají až nad 33 500 liber, pokud zvolíte verzi s nejvyšším vybavením s výkonnějším 1,6litrovým motorem a sedmistupňovou automatickou převodovkou DCT. Kona Hybrid má základní cenu mírně přes 30 000 liber, ale může se vyšplhat nad 34 000 liber, pokud si přejete veškeré příplatky, které nabízí verze Ultimate.
Nakonec je cena standardní Hyundai Kona Electric v současné době nižší než 35 000 liber. Upgrade na verzi s větším dojezdem s většími bateriemi a větším dojezdem přidává k ceně Kona Electric 3600 liber, což představuje částku téměř 38 600 liber. Verze s nejvyšším vybavením stojí více než 43 000 liber.
Pro zobrazení jiné recenze Hyundai Kony navštivte naši zapojenou stránku carbuyer.co.uk…
[ad_2]
Původní zpráva