S 48 přihlášenými účastníky na 14-zatáčkovém okruhu o délce 2,439 mil není kam se schovat před Battle on the Bricks, dvouhodinovým a čtyřicetiminutovým soubojem při prvním návratu IMSA do Racing Capital of the World od roku 2014.
Na trati Indy Road Course je hodně mluveno o tom, jak technická je trasa. Když byli po úvodním tréninku dotázáni na to, zda je řízení provozu obtížnější než na jiných tratích, oba jezdci se shodují, že je to klíčový faktor tohoto víkendu.
„Ano, stoprocentně“ – řekl Campbell, který po rychlém kole s časem 1:15,184 vede celkově ve voze #7 Porsche 963 řízeném Penske. „Aspoň z mé strany, když jsem v autě GTP, na tak krátké trati mezi 48 auty bude klíčem k úspěchu řízení provozu a nezačínání příliš brzy, protože je jen pár míst, kde lze předjíždět.
„V některých sektorech musíte opravdu být trpěliví a čekat, protože pokud uděláte manévr, tak i my ztratíme více času, než kdybychom jen chvíli jeli za jiným vozem a pokusili se předjet na další rovince v některých úsecích trati.
„Takže závod bude opravdu těžký. A pozice na trati během závodu po kvalifikaci bude jedním z nejdůležitějších prvků celého víkendu.
„Ano, musíme získat dobrou pozici v kvalifikaci, protože musíme být v čele, abychom byli schopni to správně řídit“.
Hawksworth poskytl pohled z třídy GTD Pro, kde byl nejrychlejším v této třídě (celkem 27.) s časem 1:23,636 v Lexusu RC F GT3 #14 pro Vasser Sullivan.
„Upřímně řečeno, samotná trať není příliš technická, ale je těžká“ – řekl Hawksworth. „Jsou zde některé úseky, [zatáčky] 7, 8, 9, 10, kde jsou GT a prototypy vozy spolu a nemohou se tudy dostat.
„To může být pro ně velkou výhodou nebo pro nás velkou překážkou, pokud budeme schopni je zastavit a využít je jako překážku mezi námi a ostatními vozy GT. Tyto úseky trati, myslím, že [zatáčky] 7, 8, 9, 4 a Chicane budou v závodě docela obtížné.
„Řízení provozu může být složitější než na kterékoliv jiné trati, na které jezdíme.“
Kromě toho je při předjíždění výzvou nedostatek přilnavosti mimo závodní stopu.
„Musíme vidět, jak bude víkend pokračovat“ – dodal Campbell. „Již během prvního tréninku, když se podíváte na některé úseky trati, zejména na poslední zatáčku, kde je možné předjíždět nebo jet na vnější straně některých vozů GT, myslím, že to bude před závodem stále obtížnější kvůli špíně a výbrusům na trati, byl jsem trochu překvapen, jak je trasa mimo stopu špinavá.
„A to je jen jeden příklad. Mám pocit, že časové okno pro nás bude stále užší, abychom naši vozidla mohli umístit na místa, kde můžeme jet na vnější straně.“