Monzský pole-sitter dosáhl času 1:32.120 a tímto vedením ukončil část tréninku na měkkých pneumatikách, kterou svedl s Leclercem, přestože Sainzovův první a druhý sektor byl horší.
FP2 bylo naplánováno na stejnou dobu jako kvalifikace a závod, a proto byl považován za jediný reprezentativní tréninkový trénink, protože se trať ochladila pod noční oblohou.
Leclerc dosáhl nejlepšího času s medium pneumatikami a překonal Sainzovo vedení o necelou čtvrtinu sekundy, přestože Španěl ve velké části tréninku dominuje na předních pozicích.
Předtím Sainz překonal dočasnou hvězdu Fernanda Alonsa s časem 1:33.303, který snížil na 1:33.213 na svém dalším letu, ale Leclerc byl první pod hranicí 1:33 svým časem 1:32.974.
Následovala krátká přestávka a pak se jezdci vrátili na trať na měkkých pneumatikách, aby simulovali své kvalifikační jízdy v měnících se podmínkách trati.
Sainz byl před Leclercem na trati a musel znášet, že jeho první dva sektory byly těsně přešednuté Monegaskem, ale přesto stanovil metu 1:32.120.
Leclerc poté udělal chybu v zatáčkách 18 a 19 a při přejetí startovní čáry se nepatrně přejetím obrubníku, což ho stálo malý náskok, který si vybudoval, a nechal ho za sebou o 0,018 sekundy.
Ferrari zajelo druhé kolo na měkkých pneumatikách, ale žádný z jezdců se nezlepšil a jejich časy zůstaly na špici časové tabule pro zbytek tréninku.
George Russell byl nejblíže jim s náskokem 0,235 sekundy, přestože měl několik nesprávných okamžiků s Mercedesem W14. Jeho výkon vyhnal Alonsa z top tři a dvojnásobný šampion se musel spokojit s čtvrtým místem celkově.
Čtyřnásobný vítěz Grand Prix v Singapuru, Lewis Hamilton, byl pátý nejrychlejší před Landem Norrisem z McLarenu, který byl plně vybaven nejnovějším balíčkem vylepšení od týmu Woking.
Mezitím Red Bully nenašly žádný zásadní tempa na předních příčkách a měly zejména problémy s nedotáčivou zadní částí auta. Na jednom ze svých prvních kol na medium pneumatikách se Verstappen nedokázal dostat ke vnitřku zatáčky 13 a při výjezdu se rozjel široko, protože si zapálil zadní pneumatiky.
Sergio Perez, jehož auto se také bolestně chování a stěžoval si, že „při každém brzdění mám pocit, že se srazím“, přesto vykazoval lepší výkon než jeho vedoucí jezdecký kolega.
Severští jezdci Kevin Magnussen a Valtteri Bottas se umístili ve špičce desítky, Fin byl doslova „masem“ v sendviči týmu Haas, protože Nico Hulkenberg obsadil 11. místo celkově.
Alex Albon obsadil poslední místo, když zajel své nejrychlejší kolo na tvrdých pneumatikách, protože problém s pohonnou jednotkou zajistil, že narozený v Londýně původem z Thajska nemohl zajet reprezentativní simulaci kvalifikace na měkkých pneumatikách.