Společnost Ford má vysoká očekávání ohledně svého návratu do Formule 1 s Red Bullem za dva roky.
Red Bull dosáhl v loňském roce nevídaného úspěchu, když vyhrál ve všech závodech kromě jednoho ze 22 Grand Prix. Před začátkem sezóny potvrdil, že ve spolupráci s Fordem vyvine pohonnou jednotku pro nová pravidla z roku 2026.
CEO výrobce Jim Farley řekl včera, že je povzbuzený pokrokem, který byl dosažen téměř rok poté, co byla dohoda oznámena.
„Měl jsem možnost strávit hodně času s týmem v Milton Keynes a s [hlavním technickým ředitelem] Adrianem Neweym,“ řekl na zahájení sezóny Ford Motorsport. „Myslím, že jsme na správné cestě.
„I když [2026] zní jako dlouhá doba, máme hodně práce na pohonné jednotce, ale jsem opravdu spokojen s pokrokem. Chtěl bych vám mohl říct víc, ale řekl bych, že jsme na správné cestě.“
Red Bull vyhrál mistrovství konstruktérů v posledních dvou letech a Max Verstappen loni získal svůj třetí po sobě jdoucí titul jezdců. Farley říká, že Ford má „nejlepší tým, je to tak jednoduché,“ a má vysoká očekávání.
„Máme nejlepší jezdce, máme nejlepší technickou podporu. Máme to nejlepší od Fordu i z celého světa, abychom je podpořili. Ale tým, pohonný tým, který staví v Milton Keynes, je naprosto prvotřídní. Jdeme první třídou na vrchol podium.“
Ford naposledy soutěžil v F1 v roce 2004 se svým vlastním týmem, který běžel pod značkou Jaguar, než ho prodal Red Bullu. Farley srovnal jeho příchod s úspěšným obdobím jako dodavatele motorů ve šedesátých a sedmdesátých letech, kdy jeho DFV dominovalo ve F1.
„Nejlepší aerodynamika na světě je ve Formuli 1, ta nejlepší telemetrie, nejlepší digitální diagnostika… a vlastně potřebujeme všechny tyto věci pro elektrické a digitální automobily. Takže to je vlastně návrat do sedmdesátých let s čistým přenosem technologie.
„Nejde o ‚náš tým‘, jdeme tam doslova přenášet technologii. Dokážeme jim nabídnout bateriovou technologii, protože v ’26 půjdeme na 50% elektrický [pohon] a oni potřebují baterie s vysokým vybíjecím proudem. A to děláme třeba v NHRA. A na druhou stranu můžeme získat telemetrii, digitální diagnostiku, stejně jako aerodynamiku, kterou můžeme použít ve výrobních elektrických autech, abychom zmenšili baterie.“
„Je to hodně výzkumu a vývoje,“ dodal. „A oni jsou nejlepší na světě v mnoha těchto technologiích a zoufale je potřebujeme vzhledem k proměně automobilového průmyslu. Takže to je doslova návrat tam, kde jsme byli před tolika lety: přenos technologií.“
Formule 1
Prohlédněte si všechny články o Formuli 1