Ro stouplé angažování výrobců v kategorii Hypercar WEC znamená, že v nadcházející sezóně není místo pro kategorii LMP2, což vedlo veterána tohoto druhu závodů – tým United – k plnohodnotné účasti v sérii IMSA.
Tým, který vyhrál kategorii LMP2 na 24 hodin Le Mans v roce 2020, posledních několik let sporadicky závodí v Severní Americe, kromě startů v WEC a European Le Mans Series, a dosáhla nejlepšího výsledku – třetího místa – na okruhu Watkins Glen v roce 2021.
Na rozdíl od WEC musí týmy LMP2 v sérii IMSA přihlásit bronzového jezdce. Majitel United, Richard Dean, uvedl, že podepsání smluv s mistrem P2 IMSA z roku 2021 – Keatingem – a talentovaným Britem – Quinnem – je „vyjádřením odhodlání“.
„Všichni jsme velmi motivováni spolupracovat s těmito talentovanými a zkušenými vítězi v sérii IMSA,“ uvedl.
„Přicházíme do IMSA, abychom vyhráli závody, a přidání Bena a Alexa do našeho týmu nám dává šanci dosáhnout tohoto cíle.“
Keating získal titul GTE Am v WEC pro tým Corvette Racing na Monze v červenci, několik týdnů po svém druhém vítězství ve třídě na okruhu Le Mans v předchozím měsíci. V roce 2022 také získal dvojnásobný titul mistra Le Mans GTE Am/WEC s týmem TF Sport Aston Martin.
Tento obyvatel Texasu stále závodí s prototypy paralelně s GT závody a v současné době vede body spolu s plnohodnotným týmovým partnerem Paulem-Loupem Chatinem v týmu PR1/Mathiasen Motorsports.
#22 United Autosports Oreca LMP2 07: James McGuire, Guy Smith, Duncan Tappy
Fotografie autorství: Richard Dole / Motorsport Images
Quinn, hodnocený na stříbrné úrovni, který v roce 2017 vyhrál závod s účastí současných jezdců Formule 1 – Oscara Piastriho a Logana Sargeanta – v britském mistrovství Formule 4, přešel letos na závody ve vytrvalostních vozidlech a spolu s Keatingem startoval v třech vytrvalostních závodech.
„Poslední tři roky jsem jezdil s týmem PR1 a dosáhli jsme obrovského úspěchu, ale opravdu se těším, že v sezóně 2024 budu jezdit pro United Autosports po celý rok v IMSA,“ řekl Keating.
„Spolupráce s Alexem Quinnem v roce 2023 byla skvělá a věřím, že se pod záštitou United Autosports nadále bude rozvíjet.“
Keating také vyjádřil zájem o účast v závodě 24 hodin Le Mans s týmem United v příštím roce, při zaručených minimálně 15 přihláškách vozidel LMP2 ze série IMSA, ELMS a Asian Le Mans Series.
Dříve Texan několikrát startoval v Le Mans ve třídě LMP2, naposledy v roce 2017 s jedním zejména málo populárního evropského vozu Riley Mk. 30-Gibson.
„Start v 24 hodinách Le Mans po desáté za sebou je pro mě velkým prioritou,“ dodal Keating.
„Rád bych získal svou třídu potřetí za sebou a věřím, že United Autosports mi dává nejlepší šanci dosáhnout tohoto cíle.“