Sainz a jeho management vedou diskuse s každým týmem F1, který má otevřené místo na příští sezonu, kdy bude v týmu Ferrari nahrazen Lewisem Hamiltonem.
Až do doby, kdy se Fernando Alonso minulý týden znovu podepsal s Aston Martinem, Sainze nechal zvažovat možné možnosti u osmi týmů, protože dříve měly své sestavy pro rok 2025 uzamčené pouze Ferrari a McLaren.
Tato volba je v podstatě možností, že by se Sainz mohl připojit k Red Bull jako náhrada za Sergia Pereze nebo pokud by Max Verstappen udělal šokující rozhodnutí odejít z aktuálně nejlepšího týmu F1 v důsledku probíhající války vedení Red Bullu a skandálu Christiana Horna.
Red Bull, prostřednictvím Marka, se veřejně snažil získat přízeň týmu Sainz na posledním závodu v Suzuce a Marko také prohlásil, že „Audi vyvíjí tlak“ na trh s piloty na rok 2025.
Toto následuje dlouhodobé pochopení toho, že Audi zvažovalo podepsání Sainze před svým vstupem do F1 v roce 2026 s převzetím týmu Sauber, protože 29letý je již propojen s výrobcem díky startům jeho otce na Rallye Dakar v jejich vozech RS Q e-tron od roku 2022, včetně vítězství na události v roce 2024.
Před tímto víkendem se na čínském Grand Prix Marko přidal další zajímavý prvek k dosud nejvýznamnějšímu potvrzenému sporu o smlouvu s jezdci na rok 2025 v tomto časném „předsezónním“ období.
V rozhovoru pro rakouský deník Kleine Zeitung Marko řekl o Sainzovi: „Jednáme s ním, má svůj nejsilnější rok ve F1, ale má velmi lukrativní nabídku od Audi, kterou nemůžeme vyrovnat nebo překonat.“
„Ale známe ho z dob Toro Rosso, dokonce už tehdy řídil s Maxem [v roce 2015 a na začátku 2016].
„Ale tehdy mu to skutečně ublížilo, když jsme podpořili Verstappena u Red Bullu a ne jeho.“
Závěrečná věta odkazuje na rychlé povýšení Verstappena do hlavního týmu v Red Bullu na začátku roku 2016, přičemž Sainz následně opustil tým Red Bull až ke konci sezóny 2017 kvůli Renaultu – něco, na co nyní jezdec Ferrari tlačil.
Jinde v rozhovoru Marko odhalil, že Verstappen veřejně podpořil během různých zvratů ve válce o řízení Red Bullu na začátku roku 2024 byl „opravdu velkým znakem loajality“, který „rozhodně neberu jako samozřejmost, zejména v dnešní době“.
Marko se také snažil vyjasnit nedávné spekulace týkající se sestavy jezdců u týmu RB, když Daniel Ricciardo začal sérii špatných výsledků a jeho úspěšná náhrada za zraněného jezdce v roce 2023, Liam Lawson, stále neměl trvalé místo ve F1.
Ohledně zpráv o možné výměně v průběhu sezóny mezi Ricciardem/Lawsonem, které se objevily v novozélandských a italských médiích v posledních týdnech, Marko řekl: „Nemohu upřímně pochopit, odkud tyto věci stále chodí,“ protože „všechno bylo vyjasněno a dohodnuto s [akcionáři Red Bullu].“
„S Liamem Lawsonem jako rezervním jezdcem máme samozřejmě silného jezdce v týmu, který má smluvně právo jezdit za jiný tým, pokud by u nás v roce 2025 nedostal místo,“ pokračoval.
„Z tohoto pohledu by bylo pro nás zajímavé, kdybychom ho mohli vidět v Formuli 1 letos, abychom měli ještě jasnější představu.
Ale je to složitá záležitost, takže uvidíme, jak se věci budou vyvíjet.“