Lewis Hamilton uvedl, že Mercedes udělal špatné rozhodnutí, když mu bylo řečeno, aby zpomalil a pomohl svému týmovému kolegovi tím, že mu umožní využít systém DRS (redukce aerodynamického odporu). Obě Mercedesy byly v posledních okamžicích Grand Prix Japonska pronásledovány Carlosem Sainzem Jr. George Russell vedl frontu, ale jeho pneumatiky byly více opotřebované, protože se zastavil pouze jednou na výměnu. Hamilton a Sainz za ním měli výhodu čerstvějších pneumatik.
Hamilton řekl, že bylo nevyhnutelné, že Sainz předjede Russella a Mercedes by ho měl nechat projít kolegovi týmu, aby mohl vytvořit náskok před pronásledujícím Ferrari. Místo toho strávil několik kol za Russellem a když ho pustili před sebe, řekli Hamiltonovi, aby zpomalil, aby Russell mohl využít DRS. Nicméně Sainz dokázal předjet druhého Mercedesu.
Sainz úspěšně využil podobný tah s DRS, když vyhrál Grand Prix Singapuru minulý týden, ale Hamilton řekl: „Nemyslím si, že to vůbec byl dobrý nápad“, tuto strategii vyzkoušet v dnešním závodě. „Když mi to navrhli, věděl jsem, že si to po minulém závodě jistě promysleli a tohle nedávalo smysl“, uvedl.
„Musel jsem se dostat co nejvíce dopředu, abych si udržel co největší náskok před Ferrari. Měl jsem tam asi dvousekundový náskok a pak mi řekli, abych dal Georgovi DRS, takže jsem musel na rovině zpomalit, abych mu dal ztrátu 0,8 sekundy.
Pak dostal DRS, ale potom mě předjel, což se stejně stalo, protože měl jenom jednu zastávku, zatímco my jsme měli dvě. Ale pak mě znovu předjel a byl těsně za mnou. Takže to nebylo ideální. Znamenalo to, že posledních pár kol bylo velmi těžkých. Ale myslím si, že jako tým bychom měli být vděční za páté a sedmé místo – je to lepší než šesté a sedmé.“
Hamilton si myslí, že jeho týmový kolega by měl větší šanci udržet se před Sainzem, kdyby ho Russell nedržel na vzdálenost.
Reklama | Staňte se fanouškem RaceFans a
„Měli jsme se vyměnit dříve a já bych se měl dostat co nejvíce dopředu, abych měl před Ferrari co největší náskok“ – řekl Hamilton.
„Myslím si, že kdybychom se vyměnili, George by měl snazší úkol udržet ho za sebou. Ale protože se mnou chtěl bojovat a ničil si pneumatiky, bylo to složitější.
„Skutečností je, že nesoutěžíme o mistrovství týmů, jako jezdci je jedno, kde jsme. Nejdůležitější je, aby jeden z nás skončil před Ferrari a udržel si pozici, takže jsme dnes museli skutečně jednat jako tým.“
Russell však tvrdí, že nebylo mnoho věcí, které mohl udělat, aby zůstal před Sainzem. „Jsme společně v tomto, ale takto se vysokálo závod, že jsou moje pneumatiky již na konci“.
Uvedl, že „bylo pro tým obtížné posoudit“, jaký byl nejlepší způsob, jak Sainze zastavit v posledních kolech. „Ale já mám jedno cíl, a to je získání druhého místa v mistrovství konstruktérů pro tým. Lewis měl opravdu vyrovnanou sezónu letos, bojuje o třetí místo v mistrovství jezdců.
„V nejhorším případě jsme tam ztratili další dva body, ale mohli jsme ztratit o čtyři body méně, takže s ohledem na průměry tým udělal správné rozhodnutí. Z mé strany není žádné špatné pocity. Musíme zapracovat na voze a nebudeme se starat o potenciální ztrátu pátého a šestého místa ve srovnání se šestým a sedmým.“
Reklama | Staňte se fanouškem RaceFans a
Grand Prix Japonska 2023
Prohlédněte si všechny články související s Grand Prix Japonska 2023
[ad_2]