[ad_1]
Závodní týmy Formule 1 předpovídají, že změny na uliční trati Marina Bay způsobí, že časy okruhů na Grand Prix Singapuru tohoto víkendu budou rychlejší o 10 sekund než v minulém roce.
Rozšíření okolních prostorů Marina Bay, kde se nachází poslední část okruhu, přimělo pořadatele události výrazně upravit rozložení trati letos. Trať byla přesměrována ze zatáčky 15 na rovinku, která dříve byla zatáčkou 20.
Jedná se o největší změnu rozložení trati od odstranění pomalého sledu zatáček ‚Singapore Sling‘. Očekává se, že bude používána minimálně tři sezóny, protože stavební práce by měly být dokončeny v roce 2026.
Postranní zatáčka 17, která se stala známou během prvního závodu, kdy došlo k nehodě Nelsona Piqueta Jr., který úmyslně způsobil havárii svého vozu na bariéře, vyvolav následující období bezpečnostního vozu (Safety Car), z něhož mohl využít jeho týmový kolega Fernando Alonso, který tím vyhrál závod.
Zúžená zatáčka 18 bude také vynechána. Bylo to často místo mnoha nehod, které často vedly k období bezpečnostního vozu.
Změny byly ohlášeny před 11 měsíci. F1 týmy tedy měly dostatek času na vložení aktualizovaných modelů trati do svých simulátorů a zjistit, co nové rozložení znamená pro jezdce.
Původně se předpokládalo, že zisk na kolo bude osm sekund s použitím digitálních verzí F1 vozů z roku 2020, které se neúčastnily Singapuru a jsou velmi odlišné od generace vozů uvedených v minulém roce. Simulace týmů s použitím vozů z roku 2023 nyní naznačují, že zisk na kolo bude ještě větší.
Reklama | Staňte se fanouškem RaceFans a
Mercedes a Haas předpovídají, že auta projedou tratí o 10 sekund rychleji než v minulém roce. To znamená, že jezdci projedou trať za méně než jednu minutu a 40 sekund. Charles Leclerc získal pole position v minulém roce s časem 1:49.412.
Odstranění čtyř volných zatáček také sníží zatížení pneumatik. Dříve se začínaly přehřívat na konci okruhu, ale vylepšení poslední části by mělo pomoci jezdcům udržet je blíže optimálnímu pracovnímu rozsahu.
Méně zatáček znamená menší zatížení převodovky a trať nebude mít nejvyšší počet převodových změn na kolo.
Zkrácení okruhu také zvýšilo počet kol v závodě na 62, aby byl splněn minimální vzdáleností 305 kilometrů, která platí ve všech Grand Prix kromě Monaka.
Řidič Haasu Kevin Magnussen uvedl, že změny se zdají „zajímavé“ a pravděpodobně způsobí, že budou „trochu méně náročné fyzicky“.
Reklama | Staňte se fanouškem RaceFans a
Grand Prix Singapur 2023
Prohlédněte si všechny články Grand Prix Singapur 2023
[ad_2]
Odkaz na původní článek