[ad_1]
Myslíte si, že znáte fakta o modelu Ford RS200? Přemýšlejte znovu, s našimi 10 věcmi, které jste (pravděpodobně) nevěděli o modelu Ford RS200…
1. Regulace vyžadovala výrobu 200 vozů RS200 pro získání schválení sportovní homologace. Po tom, co bylo v Borehamu v letech 1984 a 1985 postaveno šest prototypů, bylo zbývajících 194 automobilů sestaveno v továrně v Shenstone poblíž Lichfieldu od léta 1985 do ledna 1986.
2. V polovině 80. let ukládaly mezinárodní předpisy skupiny B arbitrární faktor „zvětšení motoru“ 1,4:1 pro motorů s přeplňováním. To vysvětluje, proč byl motor modelu RS200 o objemu 1 803 cm3, což odpovídá nominálně 2 524 cm3, těsně nad dolní hranicí 2,5 litru a umožňující následně „závodní“ vozy provozovat s rozšířenými motory o objemu až 2 143 cm3 a horní hranicí 3,0 litru, pokud by bylo nutné.
3. Většina lidí zapomíná, že RS200 nebyl prvním automobilem s motorem uprostřed/zadní částí, který byl vyvinut v Borehamu. Model GT70 z roku 1970 (který byl navržen Lenem Baileym) ho předstihl o více než deset let, i když jeho pohon měl pouze zadní kola.
4. Mnoho vyprávění tvrdí, že RS200 byly „postaveny společností Reliant“, ale to je ve skutečnosti mylné. Ford skutečně pronajal bývalou továrnu společnosti Reliant, která byla úplně prázdná, a přijal některé zbytečné zaměstnance společnosti Reliant. Mnoho vnějších karoserických panelů z hliníkového kompozitu však pocházelo od Reliant, jejichž závod byl pouhých pět mil odtud.
5. Design modelu RS200 byl proveden společností Ghia v Turíně v Itálii a volně vycházel z použití předního skla a přední střechy od modelu Sierra spolu s oříznutými předními dveřmi od modelu Sierra, ale ze špičkových materiálů. Hlavní část rámu vozu byla vyrobena z hliníkového plástu a dalších vyspělých materiálů a dodávala ji společnost Arch Motors.
6. Kvůli zrušení šampionátu skupiny B FIA začal Ford v továrních vozech RS200 jen tři takové události, získal třetí místo ve Švédsku. Nicméně během stejného roku (1986) RS200 vyhrály v Evropě neuvěřitelných devatenáct mezinárodních soutěží a několik národních šampionátu také.
7. Závodní RS200 byly vybaveny pohonem všech čtyř kol nebo pouze zadními koly, podle výběru řidiče, ale mnoho silničních vozů tuto možnost nemělo. Když byla tato funkce namontována na některé modely, byla vidět druhá řadicí páka vedle běžné řadicí páky.
8. RS200 byl druhým speciálně navrženým automobilem skupiny B, který vznikl v Borehamu, neměl nic společného s žádným jiným existujícím modelem Ford. Nahradil projekt Escort RS1700T, který byl založen na struktuře modelu Escort Mk3. Hlavním inženýrem byl John Wheeler, který později vytvořil model Escort RS Cosworth.
9. Většina silničních vozů RS200 skončila jako hračky bohatých mužů, absolvovaly velmi malý počet ujetých kilometrů. Nicméně dva řidiči, Bob Howe (výše) z Fordu, který prodal všechny vozy, a Graham Robson, který řídil tovární řízený klub jednoho modelu, najeli oba více než 100 000 mil za čtyři roky s několika různými vozy.
10. Když FIA v polovině roku 1986 zrušila šampionát skupiny B, Ford měl v plánu uvést nový model RS200E (E pro Evoluci) pro použití v roce 1987. Mělo být vyrobeno 20 takových vozů a speciálně navržené motory BDT-E o objemu 2,1 litru (což odpovídalo 2,99 litru, když se aplikoval „faktor“ FIA) již byly navrženy společností Brian Hart Ltd. V pozdějších letech se tento motor prokázal schopným produkovat až…
[ad_2]
Původní článek