Jaké jsou nejlepší vozy se šestiválcovým motorem? Sestavili jsme seznam deseti modelů. Zde je seznam použitých i nových ikon.
V současné době nabývá konfigurace šestiválcového motoru velké popularity díky tlaku na snižování emisí a hybridizaci většiny výrobců sportovních vozů. Avšak i přes to, co by nám mohli říct fanoušci muscle carů, šest válců není žádné špatné řešení. Zde je deset aut, která dokazují, že šestiválcové motory mohou nabídnout spoustu zábavy při jízdě.
Nejlepší vozy se šestiválcovým motorem
Nissan GT-R
Při sestavování našeho dlouhého seznamu bylo jedno auto tak zřejmé, že jsme ho museli zařadit: model R35, nejpokročilejší ze kultovních šestiválcových sportovních aut značky Nissan.
Auto s názvem Nissan GT-R bylo vybaveno jedním z nejúžasnějších motorů v historii. Motor VR38DETT s objemem 3,8 litru a dvojitým turbodmychadlem je ručně montován v uzavřené ochranné laboratoři – je to čistá fantastika, vytvořená nadšenci pro nadšence. Motorový blok ze slitiny hliníku je opatřen plazmovými nanesenými vložkami do válců pro snížení tření a turbodmychadla IHI jsou pečlivě integrována s výfukovými sběrači, motor je vybaven tlakovým systémem mazání. To vše nám poskytuje výkon mezi 472 a 550 koní, v závislosti na výrobním roce modelu GT-R, a jsou nesmírně snadno upravitelné. Překonání hranice 1000 koní je hračka.
Nicméně nejde jen o motor – GT-R je neuvěřitelně schopné auto: řízení jako ve videohře, nadpřirozené pocity a samozřejmě agresivní vzhled. Byli jsme svědky úžasných úprav tohoto modelu, které dokážou překonat mnoho supersportovních vozů. Samozřejmě, to způsobilo, že byly dlouhou dobu oblíbeným cílem otravných uživatelů sociálních médií. Naštěstí se však skupina fanoušků přesunula hlavně k nekritické obraně Tesly, což nám umožňuje ocenit tento epický vůz bez zbytečných diskusí. A tak naše seznam začíná prvním vozem: Nissan GT-R.
Ford GT
Dat šestiválcový motor do sportovního vozu je jedna věc, ale umístit ho do superauta je úplně jiná výzva. Požadavky jsou mnohem vyšší, takže až do nedávné vlny turbodmychadlem nabíjených hybridů, jako jsou Ferrari 296 a McLaren Artura, se superauta s šestiválcovými motory daly spočítat na prstech jedné ruky.
Přesto nebyly tyto vozy zcela neznámé. Například v devadesátých letech Jaguar umístil šestiválcový motor z modelu MG Metro 6R4 do zádi svého modelu XJ220. Dosahoval maximální rychlosti 212 mph, čímž na chvíli byl nejrychlejším autem na světě a dokazoval potenciál šestiválců výkonově. Nicméně, když budeme upřímní, jiné aspekty tohoto vozu byly trochu zklamáním.
Toho nelze říci o znovuoživeném Fordu GT z roku 2016. Tento automobil byl obestřen tajemstvím během své fáze vývoje a byl navržen, aby vyhrál 24hodinový závod Le Mans – což se mu podařilo. Ale místo toho, aby byl osazený výkonným americkým osmiválcem nebo exotickým řvoucím desetiválcem, Ford použil motor Ecoboost V6, jehož základní součásti byly nalezeny v modelu pickup F-150.
Zdánlivě to může znít divně. Nicméně větší turbodmychadla, speciální vačkový hřídel a nový hliníkový sací kolektor (mezi dalšími úpravami) zajistily, že 3,5litrový blok generuje výkon 647 koní.
Model Ford GT byl jedním z milníků vývoje automobilů v letech 2010 až 2019 a byl pravděpodobně o něco před svou dobou.
Je téměř nemožné koupit si takové auto. Naštěstí však existují další vzácné vozy značky Ford se šestiválcovým motorem, ke kterým lze přistoupit za mnohem nižší částky peněz…
Honda NSX
Pokud se vrátíme do osmdesátých let, bylo Ferrari trochu jiné než verze, kterou známe dnes. Samozřejmě, stále dominovalo ve světě sportovních vozů, ale úspěch způsobil, že se to stalo téměř samozřejmostí. Slabé modely, jako je 328 a Mondial, naznačovaly, že „Koň Rytířů“ potřeboval lehký kopanec do zadku, který nakonec přišel. Nicméně jen málo kdo předpovídalo, že tento kopanec přijde od Hondy.
…